Вплив трансформаційного лідерства на задоволення умовами праці серед співробітників Університету Гезіра в Судані

Автор(и)

  • Сайфалдін Ідріс Онія Університет Хартума, Судан https://orcid.org/0000-0002-7451-7761
  • Амель Фарадж Рмадан Університет Гезіра, Судан

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.2.6

Ключові слова:

трансформаційне лідерство, задоволення від роботи, Університет Гезіра, співробітники

Анотація

Це дослідження мало на меті дослідити вплив трансформаційного лідерства на задоволеність умовами праці серед персоналу Університету Гезіра у Судані. Задля цього дослідженні використовувався кореляційний дизайн дослідження. 332 учасники були відібрані за допомогою методів стратифікованої випадкової вибірки. Дані були зібрані від співробітників за допомогою закритої анкети. Дані були проаналізовані за допомогою описової та інференційної статистики, зокрема середніх балів, одновибіркового t-критерію, кореляції Пірсона та множинного регресійного аналізу відповідно.

Дослідження показало, що в Університеті Гезіра практикується трансформаційне лідерство з різними рівнями. Загальний рівень задоволеності персоналу роботою в університеті Гезіра був загалом високим. Результати також свідчать про позитивний і помірний зв’язок між практикою трансформаційного лідерства та задоволеністю роботою в університеті Гезіра. Крім того, трансформаційне лідерство впливає на рівень задоволеності роботою в університеті Гезіра. Досліджники також рекомендували Університету Гезіра організувати навчальні програми, курси та семінари, спрямовані на формування у співробітників лідерських навичок та компетенцій, які покращують практику провадження трансформаційного лідерства.

Біографії авторів

Сайфалдін Ідріс Онія, Університет Хартума

доцент кафедри основ освіти та управління освітою, Педагогічний факультет

Амель Фарадж Рмадан, Університет Гезіра

доцент кафедри освітніх наук, Педагогічний факультет

Посилання

Ali, Said, Yusof, and Mat (2016). Transformational Leadership Style and Job Satisfaction at Higher Education Institution in Malaysia.

Amir Sadeghi and Zaidatol A. L.Pihie (2013).The role of transformational leadership style in enhancing lecturers‟ job satisfaction. International Journal of Business and Social Science, Vol. 4 No. 8 [Special Issue – July 2013].

Avolio, B., Waldman, D., & Einstein, W. (1988). Transformational leadership in management stimulation: Impacting the bottom line. Group and Organization Studies, Vol. 13, pp. 59-80.

Avolio, B.J., Bass, B.M., & Jung, D.I. (1997). Replicated confirmatory factor analyses of the multi-factor leadership questionnaire. Binghamton, NY: Center for Leadership Studies, Binghamton University.

Aydin, A., Sarier, Y., &Uysal, S. (2013). The Effect of School Principals' Leadership Styles on Teachers' Organizational Commitment and Job Satisfaction.Educational sciences: Theory and practice, 13(2), 806-811.‏

Basham, L. M. (2010). Transformational and Transactional Leaders In Higher Education. International Review of Business Research Papers, 6(6), 141–152.

Bass, B. M., &Riggio, R. E. (2006). Transformational Leadership (Second). New York, NY: Psychology Press.

Bateh, J. T. (2011). Leadership styles and faculty satisfaction in the state university system of Florida.

Bolger, R. (2001). The influence of leadership style on teacher job satisfaction. Educational Administrative Quarterly, 37, 662 – 683.

Boyer, E., Altbach, P. & Whitelaw, M.-J. (1994). The Academic Profession: An International Perspective. Princeton, New Jersey: Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching.

Burns, J. M. (1978). Leadership (1st ed.). New York: Harper & Row.

Chipunza, C. and S.A. Gwarinda, (2010).Transformational leadership in merging higher education institutions: A case study, Vol. 8.

Creswell, John W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. 4th Ed.

Daniels, R., & GOODBOY, A. K. (2014).Transformational leadership in the Ghanaian university classroom. Intercultural Communication Studies, 23(2).

Duong, M. (2016). The Effects of Demographic, Internal and External University Environment Factors on Faculty Job Satisfaction in Vietnam. Journal of Educational Issues, 2(2), 113-130.

Fessehatsion, M. P. W., &Bahta, M. D. T. Factors Affecting Academic Job Satisfaction in the Public Institutions of Higher Education, Eritrea.

Hanaysha, J. (2016). Determinants of job satisfaction in higher education sector: Empirical insights from Malaysia. International Journal of Human Resource Studies, 6(1), 129-146.

Hetland, H. and Sandal, G.M. (2003). Transformational leadership in Norway: Outcomes and personality correlates. European Journal of work and Organizational Psychology, 12(2),140 – 170.

Hukpati, C. A. (2009). Transformational leadership and teacher job satisfaciton: a comparative study of private and public tertiary institutions in Ghana (Master's thesis, University of Twente).

Hussain, K., Noraini, T., & Ishak, S. (2014). The influence of Transformational Leadership and Job Satisfaction on Organizational Innovation in Iraqi Higher Education: A Review. International Journal of Scientific & Engineering Research,

Volume 5, Issue 6.

Israel, G. D. (1992). Determining sample size. University of Florida.

John, E. (2018). Influence of Transformational Leadership on Job Satisfaction: A Study on Faculty of Higher Technical Education in Arunachal Pradesh (India). In International Journal of Technology Research and Management, 5 (2). Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/327653878

Lester, P. E. (1987). Development and factor analysis of the Teacher Job Satisfaction Questionnaire.Educational and Psychological Measurement, 47(1), 223-233.

Locke, E. A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. In M. D. Dunnette (Ed.), Handbook of Industrial and Organizational Psychology (pp. 1297-1349). McNally Chicago, IL: Rand.

Mateko Edith Moloantoa and Nirmala Dorasamy. (2017).Job satisfaction among academic employees in institutions of higher learning. Problems and Perspectives in Management, 15(3), 193-200. doi:10.21511/ppm.15(3-1).2017.03.

Munir, R. I. S., Rahman, R. A., Malik, A. M. A., & Ma’amor, H. (2012).Relationship between transformational leadership and employees’ job satisfaction among the academic staff.Procedia-Social and Behavioral Sciences, 65, 885-890.DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.11.215.

Nazim, F. (2016).Principals' Transformational and Transactional Leadership Style and Job Satisfaction of College Teachers. Journal of Education and Practice, 7(34), 18-22.

Northouse, P. G. (2013). Leadership: Theory and practice (6th ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.

Shafi, M., Memon, S., Fatima, H. (2016). Job Satisfaction in College Teachers: A Survey Based Study of Government Colleges of District Hyderabad, Sindh, Pakistan. J Hotel Bus Manage 5: 124. DOI:10.4172/2169-0286.1000124.

Sung, C. L. (2007). Relationship Among Supervisors' Transformational and Transactional Leadership Styles, and Teachers' Job Satisfaction in Taiwan Higher Education.

Syed, A. A. S. G., Bhatti, N., Michael, S., Shaikh, F. M., & Shah, H. (2012). Job satisfaction of faculty members of university in Pakistan: A case study of university of Sindh-Jamshoro. Modern Applied Science, 6(7), 89-95.

Tai, F. M., & Chuang, P. Y. (2014).Job satisfaction of university staff. The Journal of Human Resource and Adult Learning, 10(1), 51.

Tucker, M.L., Bass, B.M. and Daniel, L.G., Jr. (1992). Transformational Leadership’s Impact on Higher Education Satisfaction, Effectiveness, and Extra Effort, in Clark, K.E., Clark, M.B. and Campbell, D.P. (eds.). Impact of Leadership.

Greensboro: Centre for Creative Leadership,169-176.

Webb, Kerry S.(2009). Creating Satisfied Employees in Christian Higher Education: Research on Leadership Competencies‘, Christian Higher Education, 8:1, 18-31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Ідріс Онія, С. ., & Фарадж Рмадан, А. . (2022). Вплив трансформаційного лідерства на задоволення умовами праці серед співробітників Університету Гезіра в Судані. Social Work and Education, 9(2), 256–267. https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.2.6

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK