Технології залучення молоді до волонтерства в Україні
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.3.2Ключові слова:
волонтерство, молодіжне волонтерство, залучення волонтерів, технології залучення волонтерів, технологія рекрутингу волонтерів, технологія долучення, рекрутингово-комунікаційна кампаніяАнотація
У статті розкрито поняття волонтерства та залучення волонтерів, висвітлено стан волонтерства серед молоді в Україні. З метою пошуку ефективних шляхів залучення молоді до волонтерства, проаналізовано законодавчі документи, теоретичні та практичні матеріали на тему залучення волонтерів в Україні та виведено окремі етапи залучення молоді до волонтерства. На основі аналізу іноземних джерел та виділених етапів залучення, виокремлено дві технології залучення волонтерів: технологію рекрутингу волонтерів та технологію долучення. Акцент зроблено на технології рекрутингу волонтерів, яка апробована у діяльності програми «Будуємо Україну Разом» («БУР») благодійної організації «Українська освітня платформа» («УОП») протягом 2021 року. У межах технології рекрутингу волонтерів запропоновано алгоритм, ключові етапи, методи та інструменти.Посилання
Бондаренко, A. та ін. (2021). Онлайн-тренінг «Залучення та координація волонтерів». [Bondarenko, A. (2021). Online training about involvement and coordination of volunteers". (in Ukrainian)]. URL: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/library/democratic_ governance/involving-and-coordinating-volunteers.html.
Вайнола, Р.Х., Капська, А.Й, Комарова, Н.М. та ін. (1999). Волонтерський рух в Україні: тенденції розвитку. [Vainola, R. Kh. Kapska, A. Y. Komarova, N. M. (1999). Voluntary movement in Ukraine: development trends. (in Ukrainian)].
Gold Web Solutions. (2022). URL: http: https://goldwebsolutions.com/uk/blog/konversiya-u-sferi-internet-marketingu/
Внутрішньоорганізаційні документи БО «Українська освітня платформа» програма «Будуємо Україну Разом» (2021). Рекрутингова стратегія програми 2021. [Internal organizational documents of the NGO "Ukrainian Educational Platform" "Building Ukraine Together" program (2021). Recruiting strategy of the 2021 program. (in Ukrainian)].
Гораль, О., Бурліцька, О. (2019). Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. Рівні портрета цільвої аудиторії. [Horal, O., Burlitska, O. (2019). Levels of the portrait of the target audience. Ternopil National Technical University named after Ivan Puliuy. (in Ukrainian)].
Дідченко, Ю.О., Половинкіна, А.О., Лободзинська, Т.П. (2017). Колаборація брендів як інструмент покращення іміджевих та фінансових показників діяльності підприємства. [Didchenko Yu., Polovynkina A., Lobodzynska T. (2017). Brand collaboration as a tool for improving the image and financial performance of the enterprise. (in Ukrainian)]. URL: https://chmnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/Ekonomika-i-suspilstvo-9-2017.pdf#page=61.
Інціатива з розвитку якісного залучення «Макітра» (2022). Колесо залучення. [Initiative for the development of qualitative involvement "Makitra" (2022). Wheel of engagement. (in Ukrainian)]. URL: http: https://makitra.org/.
Карий, О., Панас, Я. (2016). Передумови залучення волонтерів для забезпечення соціально-економічного розвитку громад. [Karyi, O., Panas, Ya. (2016). Prerequisites for the involvement of volunteers to ensure the social and economic development of communities]. URL: http: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_2_156_169.pdf.
Лях, Т.Л. (Ред.). (2012). Менеджмент волонтерських груп від А до Я. [Liakh, T. (edit.) (2012). Management of volunteer groups from A to Z. (in Ukrainian)].
Лях, Т. Л. (2010). Методика організації волонтерських груп [Liakh, T. L. (2010). Methods of organization of volunteer groups. (in Ukrainian)].
Марусей, Т. В. (2016). Впровадження CRM-систем у маркетингову діяльність підприємства. [Marusei, T. V. (2016). Implementation of CRM systems in the marketing activities of the enterprise. (in Ukrainian)]. URL: http: http://www.economy.in.ua/pdf/6_2016/20.pdf.
Про волонтерську діяльність (2011. № 42, ст.435). [About volunteering. Law of Ukraine on 19.04.2011 r. № 3236-VI. 2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text]. (in Ukrainian).
Про волонтерську діяльність Громадської організації «МАРТ». (2022). [About the volunteer activity of the Non-govermental Organization «MART». (in Ukrainian)]. URL: https://mart-ngo.org.ua/wp-content/uploads/2019/04/pologenie-pro-volontersku-diyalnist-1.pdf.
Про захист персональних даних. (2010). [Law of Ukraine On Protection of Personal Data. (2010). (in Ukrainian)]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ aws/show/ 2297-17#Text.
Про затвердження Порядку надання волонтерської допомоги за окремими напрямами волонтерської діяльності. (2015). № 556. [On the approval of the Procedure for providing volunteer assistance in certain areas of volunteer activity. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on 05.08.2015 № 556. (in Ukrainian)]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/556-2015-p#Text.
Просвіта. (2002). Права людини. Загальна декларація волонтерів, прийнята на ХІ конгресі Міжнародної асоціації волонтерів. [Prosvita. (2002). Human Rights. The general declaration of volunteers, adopted at the 11th Congress of the International Association of Volunteers. (in Ukrainian)].
Шевченко, І. В. (уклад.) (2012). Тлумачний словник української мови у 20-и т. Т. 3. [Shevchenko, І. (2012). Explanatory dictionary of the Ukrainian language in 20 volumes. (in Ukrainian)].
Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва. Серед волонтерів найбільше молоді: результати соціологічного дослідження (2018). [Foundation «Democratic initiatives» named after Ilko Kucheriv (2018) Most of the volunteers are young: the results of a sociological study. (in Ukrainian)]. URL: https://dif.org. ua/article/sered-volonteriv-naybilshe-molodi.
Чернобровкіна, С. В. (2019). Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції «Перспективні напрямки розвитку економіки, фінансів, обліку, менеджменту та права: теорія і практика». Теоретичні аспекти маркетингових комунікацій підприємств. [Chernobrovkina, S. (2017). Collection of abstracts of reports of the International scientific and practical conference "Prospective directions of development of economy, finance, accounting, management, and law: theory and practice". Theoretical aspects of marketing communications of enterprises. (in Ukrainian)].
Boezemen, E.J., Ellemers, N. (2014). The Oxford Handbook of Recruitment.
Charities Aid Foundation (2021). World Giving Index. URL: https://www.cafonline.org/docs/default-source/about-usresearch/cafworldgivingindex2021 _report_web2_100621.pdf.
Crall, A., Kosmala, M. та ін. (2017). Journal of Science Communication. Volunteer recruitment and retention in online citizen science projects using marketing strategies: lessons from Season Spotter.
Govekar, P., Govekar, M. (2007). Volunteer recruiting, retention and development.
Idea Digital. How to determine the target audience. URL: https://ideadigital.agency/blog/yak-viznachiti-tsilovu-auditoriyu/.
Jennifer, L. Clinehens (2019). CX That Sings: An Introduction to Customer Journey Mapping.
Peng Wenxiu (2015). Journal of Educational and Social Research. Analysis of New Media Communication Based on Lasswell’s “5W” Model.
Renato, Hübner, Barcelos, Danilo, C.Dantas, Sylvain Sénécal (2018). Journal of Interactive Marketing. Watch Your Tone: How a Brand's Tone of Voice on Social Media Influences Consumer Responses. р. 60-80.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Діана Нагорна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).