Використання платформи Moodle для навчання цифровим технологіям слухачів університетів третього віку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.4.1

Ключові слова:

Moodle, змішане навчання, дистанційне навчання, цифрові технології, університет третього віку, цифрові компетентності, люди похилого віку

Анотація

У 2011 році в Україні запроваджено соціально-педагогічну послугу Університет третього віку у територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Факультети цифрових технологій і покликані сформувати і розвинути цифрову грамотність і цифрові компетентності літніх слухачів задля подолання цифрових розривів. Мета цієї статті полягає в тому, щоб окреслити специфіку цифрового навчання, спрямованого на підвищення рівня цифрової грамотності літніх слухачів Університету третього віку, з урахуванням використання у герогогічній практиці платформи Moodle. Організація системи дистанційної освіти в Університеті третього віку територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) може здійснюватися натепер переважно на базі платформи Moodle. Визначено, що у дистанційній освіті зараз є все, що потрібно для того, щоб використовувати герогогічні технології під час занять. Однією із дієвих герогогічних освітніх технологій вважається тьюторський супровід літніх слухачів. Для успішності дистанційного навчання цифровим компетентностям слухачів Університету третього віку територіального центру соціального обслуговування за допомогою платформи Moodle, необхідно запровадження тьюторського супроводу та розвиток інформаційно-освітнього інтернет-середовища. Оцінка ефективності діяльності соціального працівника-тьютора відбувається через оцінку рівня цифрової соціальної адаптованості слухача Університету третього віку територіального центру соціального обслуговування. Встановлено переваги використання платформи Moodle для навчання слухачів Університету третього віку. Зроблено висновки, що дистанційне навчання посередництвом платформи Moodle має гарні перспективи для літніх слухачів, що пов’язано з реалізацією концепції навчання упродовж усього життя.

Біографії авторів

Андрій Каркач , Полтавський інститут економіки і права, Полтава

старший викладач кафедри соціальної роботи та спеціальної освіти

Тетяна Семигіна, Національне агентство кваліфікацій, Київ

докторка політичних наук, професорка

Посилання

Бойко, А. (2010). Тьюторство як засіб задоволення освітніх потреб особистості, країни і суспільства. Педагогічні науки, 1, 4–11 [Boyko, A. (2010). Tutoring as a means of satisfying the educational needs of the individual, the country and society. Pedagogical sciences, 1, 4–11 [in Ukrainian].

Дем’яненко, Н. М. (2020). Герогогіка в соціокультурному і науковому вимірах. Історико-педагогічні студії, 13-14, 7-12 [Demyanenko, N. M. (2020). Geragogics in sociocultural and scientific dimensions. Istoryko-pedahohichni studiyi, 13-14, 7-12 [in Ukrainian].

Житинська, М. О. (2014). Освітнє середовище для людей похилого віку: перспективи та можливості розвитку в Україні. Соціальна робота в Україні: теорія і практика, 3-4, 12-19 [Zhytynska, M. O. (2014). Educational environment for the elderly: prospects and opportunities for development in Ukraine. Social work in Ukraine: theory and practice, 3-4, 12-19 [in Ukrainian].

Каркач, А.В., Семигіна, Т.В. (2019). Подолання цифрової нерівності як виклик для сучасної соціальної роботи з літніми людьми [Karkach, A.V., Semigina, T.V. (2019). Overcoming digital inequality as a challenge for modern social work with older people [in Ukrainian]. Paradigms of the Modern Educational Process: Opportunities and Challenges for Society. 1st ed. (p. 96-105). Dallas: Primedia eLaunch LLS.

Кухаренко, В. М. (2019). Тьютор дистанційного та змішаного навчання. Київ: Міленіум [Kuharenko, V. M. (2109). Tutor of distance and mixed learning. Kyiv: Millennium. [in Ukrainian].

Осадча, К. (2016). Тьюторство як простір для педагогічної діяльності. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного Університету . Серія: Педагогіка, 1, 52–60 [Osadcha, K. (2016). Tutoring as a space for pedagogical activity. Scientific Bulletin of the Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, 1, 52–60 [in Ukrainian].

Поліщук, В., Пришляк, О., Богуцька, А. (2017). Зарубіжний досвід діяльності Університетів третього віку. Науковий вісник Мукачівського державного Університету . Серія: Педагогіка та психологія,1, 174–178 [Polishchuk, V., Pryshlyak, O., Bogutska, A. (2017). Foreign experience of third-age universities. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and psychology, 1, 174–178 [in Ukrainian].

Семигіна, Т.В. (2016). Он-лайн технології у практичній соціальній роботі. «Інтернет-освіта-наука-2016». Десята між нар. наук.-практ. конф. (с. 119-121). Вінниця: ВНТУ [Semigina, T.V. (2016). Online technologies in practical social work. "Internet-education-science-2016": conference materials (pp. 119-121). Vinnytsia: VNTU [in Ukrainian].

Семигіна, Т. В., Федюк, В. В. (2022). Цифрова компетентність як інструмент регулювання ринку праці. Економіка та суспільство, 40. [Semigina, T. V., Fedyuk, V. V. (2022). Digital competence as a tool of labor market regulation. Economy and Society, 40. [in Ukrainian]. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1476

Тимченко, А. А. та ін. (2010). Інформаційно-аналітична система контролю та оцінювання навчальної діяльності студентів ВНЗ. Черкаси: МакЛаут [Tymchenko, A. A. et al. (2010). Informational and analytical system of monitoring and evaluating educational activities of university students. Cherkasy: McLouth [in Ukrainian].

Триус, Ю., Герасименко, І., Франчук, В. (2012). Система електронного навчання ВНЗ на базі Moodle. Черкаси [Tryus, Y., Gerasimenko, I., Franchuk, V. (2012). Electronic learning system of universities based onMoodle. Cherkasy [in Ukrainian].

Триус, Ю.В., Франчук, В.М., Франчук, Н.П. (2011). Організаційні й технічні аспекти використання систем мобільного навчання. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання, 12(19), 53 –62 [Tryus Y.V., Franchuk, V.M., Franchuk, N.P. (2011). Organizational and technical aspects of using mobile learning systems. Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 2. Computer-oriented learning systems, 12(19), 53-62. [in Ukrainian].

Чаграк, Н.І. (2019). Теорія і практика освіти людей похилого віку у США (1962-2015 рр.): Дис. ... докт. пед. наук : спец. 13.00.01. Київ: Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова [Chahrak, N.I. (2019). Theory and practice of education of the elderly in the USA (1962-2015): Dissertatition ... Dr. Ped. Sciences: spec. 13.00.01. Kyiv: The National Pedagogical Drahomanov University. [in Ukrainian].

Amaro, F., Gil, H. (2011). The «info-(ex/in)-clusion» of the elderly people: Remarks for the present and for the future. Proceedings of ED-MEDIA 2011-World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (pp. 1024-1030). Lisbon.

Formosa, M. (2012). Education and older adults at the University of the Third Age. Educational Gerontology, 38 (1), 1-13.

Kononchuk, A. (2022). The Third Age University as a Way to Implement the Active Aging Policy in Ukraine. In: Baikady, R., Sajid, S., Przeperski, J., Nadesan, V., Rezaul, I., Gao, J. (eds). The Palgrave Handbook of Global Social Problems. Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-68127-2_15-1

Moodle (2020). About Moodle. URL: https://docs.moodle.org/400/en/About_Moodle

Rissanen, A., & Costello, J. M. (2021). The effectiveness of interactive online tutorials in first-year large biology course. Journal of Applied Research in Higher Education. https://doi.org/10.1108/JARHE-09-2020-0312

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-11

Як цитувати

Каркач , А. ., & Семигіна, Т. (2023). Використання платформи Moodle для навчання цифровим технологіям слухачів університетів третього віку. Social Work and Education, 9(4), 451–464. https://doi.org/10.25128/2520-6230.22.4.1

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK