Досвід США щодо соціальної роботи з представниками ЛГБТК+ спільноти: висновки для України

Автор(и)

  • Олена Файчук Чорноморський національний університет імені Петра Могили, м.Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0001-8889-0455
  • Світлана Сургова Чорноморський національний університет імені Петра Могили, м.Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0002-3840-2924

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.3.5

Ключові слова:

ЛГБТК спільнота, соціальна робота, дискримінація, толерантність, США

Анотація

Сьогодні представники ЛГБТК+ спільноти є тією категорією клієнтів соціального працівника, яка потребує посиленої уваги через низку супутніх проблем та недостатність досвіду соціальної роботи з ними. Табуювання існування ЛГБТК+, наявність стереотипів та дискримінація щодо них, можливість розвитку депресії чи суїцидальних тенденцій обумовлюють актуальність порушеної теми. Метою статті є аналіз досвіду соціальної роботи з представниками ЛГБТК+ спільноти у США та розробка рекомендації щодо розвитку даного напрямку соціальної роботи в Україні. Авторами здійснено короткий екскурс процесу становлення соціальної роботи з секс-меншинами в США, наголошено на важливості активної підтримки громадської у боротьбі за дотримання прав та формування толерантного ставлення до представників ЛГБТК+ спільноти. Надано характеристику основних технологій роботи з ЛГБТК+ клієнтами: індивідуальне консультування, групова підтримка, робота з сім’ями та найближчим оточенням. Також розкрито основні принципи реалізації гей-позитивної практика (GAP): емоційна та інтелектуальна компетентність, практичне середовище, шаноблива мова, використання питань відкритого типу. Визначено проблемні моменті у практиці соціальної роботи з ЛГБТК+ спільнотою у США. Надано характеристику сучасному стану соціальної роботи з ЛГБТК+ спільнотою в Україні, шляхом критичного аналізу наявного законодавства та наявних практик. Здійснено розробку рекомендацій щодо покращення процесу соціальної підтримки даної категорії населення з урахуванням досвіду США.

Біографії авторів

Олена Файчук, Чорноморський національний університет імені Петра Могили, м.Миколаїв

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра соціальної роботи, управління і педагогіки, Навчально-науковий інститут публічного управління та адміністрування, Чорноморський національний університет імені Петра Могили, м.Миколаїв

Світлана Сургова, Чорноморський національний університет імені Петра Могили, м.Миколаїв

Сьогодні представники ЛГБТК+ спільноти є тією категорією клієнтів соціального працівника, яка потребує посиленої уваги через низку супутніх проблем та недостатність досвіду соціальної роботи з ними. Табуювання існування ЛГБТК+, наявність стереотипів та дискримінація щодо них, можливість розвитку депресії чи суїцидальних тенденцій обумовлюють актуальність порушеної теми. Метою статті є аналіз досвіду соціальної роботи з представниками ЛГБТК+ спільноти у США та розробка рекомендації щодо розвитку даного напрямку соціальної роботи в Україні. Авторами здійснено короткий екскурс процесу становлення соціальної роботи з секс-меншинами в США, наголошено на важливості активної підтримки громадської у боротьбі за дотримання прав та формування толерантного ставлення до представників ЛГБТК+ спільноти. Надано характеристику основних технологій роботи з ЛГБТК+ клієнтами: індивідуальне консультування, групова підтримка, робота з сім’ями та найближчим оточенням. Також розкрито основні принципи реалізації гей-позитивної практика (GAP): емоційна та інтелектуальна компетентність, практичне середовище, шаноблива мова, використання питань відкритого типу. Визначено проблемні моменті у практиці соціальної роботи з ЛГБТК+ спільнотою у США. Надано характеристику сучасному стану соціальної роботи з ЛГБТК+ спільнотою в Україні, шляхом критичного аналізу наявного законодавства та наявних практик. Здійснено розробку рекомендацій щодо покращення процесу соціальної підтримки даної категорії населення з урахуванням досвіду США.

Посилання

Бабчинська, Т. (2022). Гендерна рівність як основа демократичного суспільства. [Babchynska, T. (2022). Gender equality as the basis of a democratic society]. [in Ukrainian]. URL:https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=WooM9hIAAAAJ&citation_for_view=WooM9hIAAAAJ:aqlVkmm33-oC.

Васечко, Л. (2022). Гендерна рівність в умовах воєнного стану. [Vasechko, L. (2022). Gender equality under martial law]. URL: https://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/5075/1/%D0%93%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%20%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D1%96%D1%97%20%D1%83%20%D0%B2%D0%B8%D1%89%D1%96%D0%B9%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96.pdf#page=18.

Марценюк Т., Колеснік, В. (2016). Рух батьків ЛГБТ дітей : міжнародний досвід для України. [Marceniuk T., Kolesnik, V. (2016). Movement of parents of LGBT children: international experience for Ukraine]. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/items/f1a71c42-0f3b-4ffa-87c1-b973ce620768.

Мяленко, В. (2020). Психологічні особливості конструювання образів ЛГБТ-людей у сприйнятті їхніх батьків та вчителів. Наукові студії із соціальної та політичної психології, (46(49), 188-196. [Mialenko, V. (2020). Psychological peculiarities of images constructing for LGBT people in the perception of their parents and teachers. Scientific Studios on Social and Political Psychology, (46(49), 188-196]. https://doi.org/10.33120/ssj.vi46(49).168

Cory, D. (1951). The Homosexual in America: A Subjective Approach. New York: Greenberg. Spanish translation: Mexico City: EDIAPSA. URL: https://babel.hathitrust.org/cgi/pt?id=mdp.39015011773192&seq=7

Crisp, C., McCave, E. (2007). Gay affirmative practice: A model for social work practice with gay, lesbian and bisexual youth. Child and Adolescent Social Work Journal, 24 (4), 403-421. DOI:10.1007/s10560-007-0091-z

Davies, D., Neal, C. (Eds.). (1996). Pink therapy: A guide for counsellors and therapists working with lesbian, gay and bisexual clients. Open University Press.

Dentato, M. (2022). Social Work Practice with the LGBTQ+ Community: The Intersection of History, Health, Mental Health, and Policy Factors, Second Edition. DOI: 10.1080/19361653.2019.1635062.

Hooker, Е. (1961). The homosexual community. Proceedings of the XIV International congress of applied psychology, Munksgaard, Copenhagen.

McCarty-Caplan, D. (2018). LGBT-Competence in Social Work Education: The Relationship of School Contexts to Student Sexual Minority Competence. Journal of Homosexuality, 65 (1), 19-41. DOI 10.1080/00918369.2017.1310547

Morrow D.F. Social Work Practice with Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgender Adolescents. Families in Society. 2004. 85(1). P. 91-99.

Vinjamuri, M, Using reflection and dialogue to prepare social work students for practice with LGBT populations: An emerging pedagogical model.2017 Journal of Gay & Lesbian Social Services 29(2):144-166. DOI 10.1080/10538720.2017.1295896

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-30

Як цитувати

Файчук, О., & Сургова, С. (2023). Досвід США щодо соціальної роботи з представниками ЛГБТК+ спільноти: висновки для України. Social Work and Education, 10(3), 315–324. https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.3.5

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK