Досвід США щодо соціальної роботи з представниками ЛГБТК+ спільноти: висновки для України
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.3.5Ключові слова:
ЛГБТК спільнота, соціальна робота, дискримінація, толерантність, СШААнотація
Сьогодні представники ЛГБТК+ спільноти є тією категорією клієнтів соціального працівника, яка потребує посиленої уваги через низку супутніх проблем та недостатність досвіду соціальної роботи з ними. Табуювання існування ЛГБТК+, наявність стереотипів та дискримінація щодо них, можливість розвитку депресії чи суїцидальних тенденцій обумовлюють актуальність порушеної теми. Метою статті є аналіз досвіду соціальної роботи з представниками ЛГБТК+ спільноти у США та розробка рекомендації щодо розвитку даного напрямку соціальної роботи в Україні. Авторами здійснено короткий екскурс процесу становлення соціальної роботи з секс-меншинами в США, наголошено на важливості активної підтримки громадської у боротьбі за дотримання прав та формування толерантного ставлення до представників ЛГБТК+ спільноти. Надано характеристику основних технологій роботи з ЛГБТК+ клієнтами: індивідуальне консультування, групова підтримка, робота з сім’ями та найближчим оточенням. Також розкрито основні принципи реалізації гей-позитивної практика (GAP): емоційна та інтелектуальна компетентність, практичне середовище, шаноблива мова, використання питань відкритого типу. Визначено проблемні моменті у практиці соціальної роботи з ЛГБТК+ спільнотою у США. Надано характеристику сучасному стану соціальної роботи з ЛГБТК+ спільнотою в Україні, шляхом критичного аналізу наявного законодавства та наявних практик. Здійснено розробку рекомендацій щодо покращення процесу соціальної підтримки даної категорії населення з урахуванням досвіду США.Посилання
Бабчинська, Т. (2022). Гендерна рівність як основа демократичного суспільства. [Babchynska, T. (2022). Gender equality as the basis of a democratic society]. [in Ukrainian]. URL:https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=WooM9hIAAAAJ&citation_for_view=WooM9hIAAAAJ:aqlVkmm33-oC.
Васечко, Л. (2022). Гендерна рівність в умовах воєнного стану. [Vasechko, L. (2022). Gender equality under martial law]. URL: https://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/5075/1/%D0%93%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%20%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D1%96%D1%97%20%D1%83%20%D0%B2%D0%B8%D1%89%D1%96%D0%B9%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96.pdf#page=18.
Марценюк Т., Колеснік, В. (2016). Рух батьків ЛГБТ дітей : міжнародний досвід для України. [Marceniuk T., Kolesnik, V. (2016). Movement of parents of LGBT children: international experience for Ukraine]. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/items/f1a71c42-0f3b-4ffa-87c1-b973ce620768.
Мяленко, В. (2020). Психологічні особливості конструювання образів ЛГБТ-людей у сприйнятті їхніх батьків та вчителів. Наукові студії із соціальної та політичної психології, (46(49), 188-196. [Mialenko, V. (2020). Psychological peculiarities of images constructing for LGBT people in the perception of their parents and teachers. Scientific Studios on Social and Political Psychology, (46(49), 188-196]. https://doi.org/10.33120/ssj.vi46(49).168
Cory, D. (1951). The Homosexual in America: A Subjective Approach. New York: Greenberg. Spanish translation: Mexico City: EDIAPSA. URL: https://babel.hathitrust.org/cgi/pt?id=mdp.39015011773192&seq=7
Crisp, C., McCave, E. (2007). Gay affirmative practice: A model for social work practice with gay, lesbian and bisexual youth. Child and Adolescent Social Work Journal, 24 (4), 403-421. DOI:10.1007/s10560-007-0091-z
Davies, D., Neal, C. (Eds.). (1996). Pink therapy: A guide for counsellors and therapists working with lesbian, gay and bisexual clients. Open University Press.
Dentato, M. (2022). Social Work Practice with the LGBTQ+ Community: The Intersection of History, Health, Mental Health, and Policy Factors, Second Edition. DOI: 10.1080/19361653.2019.1635062.
Hooker, Е. (1961). The homosexual community. Proceedings of the XIV International congress of applied psychology, Munksgaard, Copenhagen.
McCarty-Caplan, D. (2018). LGBT-Competence in Social Work Education: The Relationship of School Contexts to Student Sexual Minority Competence. Journal of Homosexuality, 65 (1), 19-41. DOI 10.1080/00918369.2017.1310547
Morrow D.F. Social Work Practice with Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgender Adolescents. Families in Society. 2004. 85(1). P. 91-99.
Vinjamuri, M, Using reflection and dialogue to prepare social work students for practice with LGBT populations: An emerging pedagogical model.2017 Journal of Gay & Lesbian Social Services 29(2):144-166. DOI 10.1080/10538720.2017.1295896
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Олена Файчук, Світлана Сугова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).