«Буен Вівір» як глобальний пріоритет соціальної роботи на 2024 -2026 роки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.4.4

Ключові слова:

соціальна робота, соціальний розвиток, глобальні пріоритети, Буен Вівір., екосоціальний підхід, трансформаційні зміни

Анотація

Починаючи з 2012 року три глобальні організації, які об’єднують соціальних працівників, – Міжнародна асоціація шкіл соціальної роботи (IASSW), Міжнародна рада соціального добробуту (ICSW) та Міжнародна федерація соціальних працівників (IFSW) – пропонують фаховій спільноті своє бачення глобальних пріоритетів соціальної роботи та соціального розвитку. На 2024-2026 рік було визначено таку тему, як «Буен Вівір: Спільне майбутнє для трансформаційних змін». Мета цієї статті полягає в тому, щоб розглянути історію формулювання глобальних пріоритетів соціальної роботи, а також обговорити впровадження концепції «Буен Вівір» у практику соціальної роботи. Стаття базується на синтезі інформації з різних джерел та особистої рефлексії. У матеріалі наведено та проаналізовано документ «Глобальні пріоритети соціальної роботи та соціального розвитку: зобов’язання щодо дій», впровадження якого відбувалось у 2012-2020 роках. Представлено зміст глобальні пріоритети соціальної роботи у 2020-2023 роках. Обговорено переваги наявності глобального фахового бачення розвитку професії та її місця у сучасному світі. Особливу вагу приділено змісту та ключовим характеристикам доволі контроверсійної концепції «Буен Вівір» («Добре життя», «Buen Vivir», «Sumak Kawsay»). Визначено її переваги та обмірковано виклики для соціальної роботи. У статті подано авторський переклад заяви трьох глобальних організацій, в якій обґрунтовано вибір цієї концепції як ключової глобальної теми на найближчі роки, потребу у розвитку політичної соціальної роботи та мікросоціальних практик, використання знань корінних народів. У висновках наголошується, що проведений аналіз змісту глобальних пріоритетів соціальної роботи та соціального розвитку, оприлюднених у 2012-2023 роках, засвідчує радикалізацію соціальної роботи у просуванні егалітарних ідей та її орієнтацію на екосоціальні підходи

Біографія автора

Тетяна СЕМИГІНА, National Qualifications Agency

докторка політичних наук, професорка, членкиня Національного агентства кваліфікацій, Україна

Посилання

Barbera, R. (2023). A Radical Social Work Manifesto in Free Verse. Journal of Progressive Human Services, 34(2), 206-209.

Beling, A. E., Cubillo-Guevara, A. P., Vanhulst, J., & Hidalgo-Capitán, A. L. (2021). Buen vivir (Good Living): A “Glocal” Genealogy of a Latin American Utopia for the World. Latin American Perspectives, 48(3), 17-34.

Castillo, M. A. (2022) Implementing indigenous paradigms: the paradoxes of actualizing Sumak Kawsay.Administrative Theory & Praxis, 44, 340-362.

Council of Europe (2002). Compass: Manual for Human Rights Education with Young People. https://www.coe.int/uk/web/compass

FELBER, C. (2018). Economy for the common good: the alternative economic model for sustainability. 6TH ED. PIPER PAPERBACK.

Fraser, N. (2007). Feminist politics in the age of recognition: A two-dimensional approach to gender justice. Studies in Social Justice, 1 (1), 23–35.

Hidalgo-Capitán, A.L. & and Cubillo-Guevara, A. P. (2017). Deconstruction and Genealogy of Latin American Good Living (Buen Vivir). The (Triune) Good Living and its

Diverse Intellectual Wellsprings. In: Alternative Pathways to Sustainable Development: Lessons from Latin America (pp. 23-50). Geneva, Boston: Graduate Institute Publications, Brill-Nijhoff.

IASSW (2023). Buen Vivir: Shared Future for Transformative Change. https://www.iassw-aiets.org/wp-content/uploads/2023/10/GlobalAgenda-Annoucement.pdf

Ife, J. (2012). Decolonizing social work: The power of indigenous knowledge. Routledge.

IFSW (2023). The global agenda. https://www.ifsw.org/social-work-action/the-global-agenda

IFSW(2012). The Global Agenda for Social Work and Social Development. https://www.ifsw.org/wp-content/uploads/ifsw-cdn/assets/globalagenda2012.pdf

Kamali, M., & Jönsson, J. H. (2019). Revolutionary social work: promoting sustainable justice. Critical and Radical Social Work, 7(3), 293-314.

Lavalette, M., ed. (2011). Radical social work today: Social work at the crossroads. Policy Press.

Nadkarni, V. V. & Semigina, T. (2015). International Association of Schools of Social Work. In: Wright J. D., ed. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. 2d ed. (v.12, pp. 474–479). Oxford: Elsevier.

Paz, L. (2022). Utopía revolucionaria EL BUEN VIVIR: motivación de la espiritualidad Maya. Libro Inteligente.

Ramírez-Cendrero, J. M., García, S. & Santillán, A. (2017). Sumak kawsay in Ecuador: The role of communitarian economy and the experience of the rural communities in Sarayaku (Ecuadorian Amazonia). Journal of Rural Studies, 53, 111-121.

Rankopo, M. J. & Osei-Hwedie, K. (2011). Globalization and Culturally Relevant Social Work: African Perspectives on Indigenization. International Social Work, 54(1), 137–147;

Semigina ,T. & Karagodina, O. (2021). Global modalities for social workers: will Ukrainian education use the momentum to change? Social Work and Education, 8(2), 275-289.

Shebell, E. & Moser, S. (2019). Planning for the Buen Vivir : socialism, decentralisation and urbanisation in rural Ecuador. International Development Planning Review, 41(4), 473-494.

Trygged, S. (2010). Balancing the Global and the Local: Some Normative Reflections on International Social Work. International Social Work, 53(5), 644–655.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

СЕМИГІНА, Т. (2023). «Буен Вівір» як глобальний пріоритет соціальної роботи на 2024 -2026 роки. Social Work and Education, 10(4), 472–485. https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.4.4

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK