ПЕДАГОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ У ПРОЦЕСІ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.3

Ключові слова:

моніторинг, педагогічний моніторинг, електронне навчання, електронні навчальні курси, заклад вищої освіти, соціальна робота, професійна підготовка, майбутній фахівець соціальної сфери

Анотація

У статті розглядається зміст і результати педагогічного моніторингу електронного навчання (ЕН) майбутніх соціальних працівників (СП) в середовищі закладів вищої освіти (ЗВО). Мета дослідження полягає у виявленні необхідності осмислення проблем професійної підготовки та вивчення особливих вимог до розробки та впровадження електронних навчальних курсів у процесі професійної підготовки СП, здатних вирішувати соціальні проблеми. Виявлено сучасний рівень ЕН у ЗВО, проаналізовано й обгрунтовано особливі форми та методи роботи із студентами – майбутніми СП. Наведено перелік необхідних умов для формування у претендентів вищої освіти системи теоретичних знань, практичних умінь і навичок, необхідних для ефективної реалізації себе як СП професіонала; розвиток і формування теоретичних знань, які сприятимуть становленню студента як майбутнього СП. Виокремлено сильні сторони ЕН; з’ясовано доцільність застосування. Значна увага приділена проблемам педагогічної взаємодії викладача і студента. Запропоновані технології ЕН можуть бути використані у ЗВО, на факультетах і відділеннях, де здійснюють підготовку майбутніх СП, а також на курсах підвищення кваліфікації з метою посилення готовності до взаємодії з клієнтами на основі оволодіння комплексом знань та умінь, спрямованих на трансформування інформаційно-рефлексивних, професійно-практичних і професійно-розвивальних технологій в реальних умовах середовища ЗВО. З'ясовано, що ефективність і доцільність ЕН враховує не лише загальні принципи навчання, але й специфіку конкретної галузі чи предмету. Ці технології дозволяють студентам самостійно організувати свій навчальний процес, розвивати навички самостійної роботи та вдосконалювати свої знання. Висновки підтвердили обґрунтування необхідних педагогічних умов підвищення якості позанавчальної діяльності в середовищі закладів фахової передвищої освіти щодо майбутніх СП в умовах глобалізації.

Біографія автора

Олена КАРПЕНКО, Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна

професор

Посилання

Актуальні питання соціальної роботи: навч. посіб. / О. Денисюк та ін.; ред.: О. Епель, Т. Лях, І. Силантьєва. Ужгород: РІК-У, 2023. 420 с. [Denysiuk, O., Dulia, A., Vainola, R., Epel, O., Zhukov, V., Karpenko, O., Klishevych, N., Kotelevets, A., Lekholetova, M., Liutyi, V., Liakh, T., Ostrolutska, L., Petrochko, Zh., Sapiha, S., Sylantieva, I., Spirina, T., Sulitskyi, V., Faidiuk, O., & Shved, O. (2023). Current issues of social work: education. manual (O. Epel, T. Liakh & I. Sylantieva, Red.). URL: https://www.researchgate.net/publication/ 374582040. [in Ukrainian].]

Лях, Т. (2009). Зміст і напрями соціально-педагогічної роботи студентських волонтерських груп вищих навчальних закладів. Наукові праці Донецького національного технічного університету, 3(145), 274-279. [Lyakh, T. (2009). Content and directions of socio-pedagogical work of student volunteer groups of higher educational institutions. Scientific works of the Donetsk National Technical University, 3(145), 274-279. URL : https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/1214/1/T_LYAKH_ZINSPRSVGVNZ_KSP%26KO_IPSP.pdf. [in Ukrainian].]

Карпенко, О. (2023). Методи соціальної роботи як складова успішної професійної діяльності соціального працівника. Ввічливість. Humanitas, 4, 18–24. [Karpenko, O. (2023). Methods of social work as a component of the successful professional activity of a social worker. Vvichlyvist. Humanitas, 4, 18–24, doi: https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.43. [in Ukrainian]. ]

Карпенко, О. (2017). Організація проблемно-модульного навчання майбутніх соціальних працівників в умовах вищого навчального закладу. In Innovative processes in education (pp. 59-74). [Karpenko, O. (2017). Organization of problem-based modular training of future social workers in the conditions of a higher educational institution. In Innovative processes in education (pp. 59-74). URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/ 123456789/8914/1/%D0%9Eleksiuk_SR4.pdf#page=59. [in Ukrainian].]

Карпенко, О. (2007) Формування професійної компетентності соціального працівника як однієї із умов успішної практичної діяльності. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 11. Соціологія. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Управління. № 6. 32–39. [Karpenko, O. H. (2007). Formation of professional competence of a social worker as one of the conditions for successful practical activity. The scientific journal of the M. P. Dragomanov NPU. Series 11. Sociology. Social work. Social pedagogy. Management, 6, 32–39. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/3946/Karpenko.pdf?sequence=1. [in Ukrainian].]

Liakh, T., Spirina, T., Dulia, A., & Horchynskyi, R. (2022). Analysis of the Needs of Social Workers Regarding Their Utilization of ICT in the System of Provision of Social Services (Kyiv City, Ukraine). International Journal of Research in E-learning, 8(2), 1-21. URL : https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/44461/1/ICT_Liakh_Spirina_Dilyia _Horchinskii_ FFSRSO.pdf.

Karpenko, O. (2016). The formation of professionalism in future social workers in the conditions of higher school. URL : https://enpuir.npu.edu.ua/ bitstream/handle/123456789/12228/Karpenko%20OG,%202016,%20Austria.pdf?sequence=1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-27

Як цитувати

КАРПЕНКО, О. . (2024). ПЕДАГОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ У ПРОЦЕСІ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ. Social Work and Education, 11(1), 33–40. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.3

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION