СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВІЙСЬКОВОЇ РОЗВІДКИ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ВВНЗ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.7

Ключові слова:

вищий військовий навчальний заклад, освітній процес, інформаційно-освітнє середовище, фахова компетентність;, структурно-функціональна модель, майбутні офіцери військової розвідки

Анотація

У статті актуалізовано проблему формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки в умовах інформаційно-освітнього середовища вищого військового навчального закладу, обґрунтовано теоретичні основи професійної підготовки майбутніх офіцерів. Проаналізовано необхідність захисту територіальної цілісності нашої держави, що зумовило важливість викликів висунутих до трансформації військової освіти на професійну підготовку українських офіцерів. Зазначено, що одним з напрямів розвитку ефективної системи військової освіти є модернізація системи підготовки офіцерських кадрів, посилення цілісності професійної підготовки військових фахівців. Простежено, що військово-професійна освіта в межах якої здійснюється професійна підготовка майбутніх офіцерів військової розвідки ґрунтується на освітньо-професійній програмі, сучасній моделі підготовки компетентнісних фахівців із урахуванням методик підготовки країн-членів НАТО. З’ясовано, що соціальне замовлення суспільства для забезпечення інтересів національної безпеки і оборони держави на підготовку військових фахівців у вищого військового навчального закладу, відповідно до сучасних вимог, обумовлює важливу проблему формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки та розробку структурно-функціональної моделі такого процесу в умовах інформаційно-освітнього середовища. Встановлено, що моделювання дозволяє проаналізувати реальний зміст, установити цілепокладання, виділити основні компоненти структури, суттєві ознаки, взаємозв’язки, графічно відобразити функціональну специфіку та обумовити формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки. Розроблено структурно-функціональну модель на формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки в інформаційно-освітньому середовищі вищого військового навчального закладу, яка містить блоки: концептуально-цільовий, процесуально-технологічний, результативний.

Біографія автора

Ігор ШУМКОВ, Хмельницької гуманітарно-педагогічна академія, Україна

здобувач

Посилання

Ананьїн, В. О., Уваркіна, О. В. (2022). Сучасні політичні мейнстрими військової освіти. Вісник НТУУ «КПІ» Політологія. Соціологія. Право, 1(53), 41–46. [Ananin, V. O., Uvarkina, O. V. (2022). Modern political mainstreams of military education. Bulletin of NTUU "KPI" Political Science. Sociology. Right. 1(53), pp. 41–46. [in Ukrainian].]

Войтех, О., Войтех, К. (2020). Фахова компетентність офіцерів національного персоналу Збройних Сил України. Військова освіта, 1(41), 70–78. [Voitekh, O., Voitekh, K. (2020). Professional competence of officers of the national staff of the Armed Forces of Ukraine. Military education. 1(41), pp. 70–78. [in Ukrainian].]

Георгієв, В. М. (2015). Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів високомобільних десантних військ у процесі фахової підготовки : дис. ... канд. пед. наук за спеціальністю 13.00.04 ; Південноукр. націон. педагог. ун-т ім. К. Д. Ушинського. Одеса, 252. [Heorhiiev, V. M. (2015). Formation of professional competence of future officers of highly mobile landing forces in the process of professional training. thesis ... candidate ped. sciences by specialty 13.00.04 ; Southern Ukraine the nation teacher. University named after K. D. Ushinskyi. Odesa, 252 p. [in Ukrainian].]

Євсюков, О. Ф. (2006). Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх офіцерів у навчальному процесі вищого військового навчального закладу : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ; Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 172. [Yevsiukov, O. F. (2006). Pedagogical conditions for the formation of professional competence of future officers in the educational process of a higher military educational institution. thesis ... candidate ped. Sciences: 13.00.04; Kharkiv National ped. University named after H. S. Skovorody. Kharkiv, 172 p. [in Ukrainian].]

Король, Я. І. (2019). Формування професійної готовності майбутніх офіцерів до застосування засобів радіаційно-хімічного захисту : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ; Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія МОН України, Хмельницький, 207. [Korol, Ya. I. (2019). Formation of professional readiness of future officers to use means of radiation and chemical protection. thesis ... candidate ped. Sciences: 13.00.04; Khmelnytskyi Humanitarian and Pedagogical Academy of the Ministry of Education and Culture of Ukraine, Khmelnytskyi, 207. [in Ukrainian].]

Лісніченко, Ю. М. (2015). Підготовка майбутніх офіцерів до професійної діяльності в процесі вивчення фахових дисциплін : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.04 ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. Хмельницький, 167. [Lisnichenko, Yu. M. (2015). Preparation of future officers for professional activities in the process of studying professional disciplines. thesis ... candidate of ped. Sciences: 13.00.04; National Acad. Govt. border service of Ukraine named after B. Khmelnytskyi. Khmelnytskyi, 167 p. [in Ukrainian].]

Маслій, О. М. (2011). Формування фахової компетентності майбутніх офіцерів тилу у сфері військово-економічної логістики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 ; Нац. академ. Держ. прикорд. сл. України ім. Б. Хмельницького. Хмельницький, 174. [Maslii, O. M. (2011). Formation of professional competence of future rear-line officers in the field of military-economic logistics. thesis ... candidate ped. Sciences: 13.00.04 ; National academ. Govt. cord sl. of Ukraine named after B. Khmelnytskyi. Khmelnytskyi, 174. [in Ukrainian].]

Науменко, М. І., Приходько, Ю. І. (2011). Проєктування змісту освіти як засіб підвищення професійної компетентності військових фахівців. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ, 32, 5–14. [Naumenko, M. I., Prykhodko, Yu. I. (2011). Designing the content of education as a means of increasing the professional competence of military specialists. Zbirnyk naukovykh prats Viiskovoho instytutu Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Kyiv, 32, 5–14. [in Ukrainian].]

Нещадим, М. І. (2004). Військова освіта України : історія, теорія, методологія, практика : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Київ, 56. [Neshchadym, M. I. (2004). Military education of Ukraine: history, theory, methodology, practice: autoref. thesis for obtaining sciences. degree of doctor of pedagogy Sciences: specialist 13.00.04; Institute of Pedagogy and Psychology Prof. of education of the National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv, 56.]

Чистовська, І. П. (2006). Формування педагогічної компетентності майбутніх магістрів військового управління : дис…канд. пед. наук : 13.00.04 ; Національна академія оборони України. Київ, 223. [Chystovska, I. P. (2006). Formation of pedagogical competence of future masters of military administration. Ph.D. ped. Sciences: 13.00.04; National Defense Academy of Ukraine. Kyiv, 223 p. [in Ukrainian].]

Ягупов, В. В., Єрохін, С. Г., Кожедуб, О. В. (2000). Військове виховання: історія, теорія і методика : навч. посіб. для вищих навч. закл. / заг. ред. В. В. Ягупова. Київ : вид-во КНУ, 400. [Yahupov, V. V., Yerokhin, S. H., Kozhedub, O. V. (2000). Military education: history, theory and methodology: education. manual for higher education closing. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].]

Stasiuk, V. V. (2010). Extreme conditions and their impact on the individual characteristics of servicemen, Bulletin of the National Defense Academy of Ukraine, 1(15), 175–181. [Stasiuk, V. V. (2010). Extreme conditions and their impact on the individual characteristics of servicemen, Bulletin of the National Defense Academy of Ukraine. 1(15). pp. 175–181.]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-27

Як цитувати

ШУМКОВ, І. . (2024). СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВІЙСЬКОВОЇ РОЗВІДКИ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ВВНЗ. Social Work and Education, 11(1), 82–92. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.7

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION