ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ РОБОТОЮ СЕРЕД ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ТАНЗАНІЇ: ДОСВІД ОКРЕМИХ ДЕРЖАВНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.8

Ключові слова:

задоволеність роботою, онтрпродуктивна поведінка, викладачі, державні університети, Танзанія

Анотація

Це дослідження було проведено з метою вивчення досвіду задоволеності роботою серед викладачів у вибраних державних університетах Танзанії. Було застосовано перехресне дослідження зі змішаними підходами до дослідження. Загальну вибірку склали 74 респонденти із числа викладачів державних університетів Танзанії. Дані збиралися за допомогою опитувальників, що передбачали відповіді, які оцінювалися за чотирибальною шкалою та методу напівструктурованого інтерв’ю. Результати дослідження показали різний рівень задоволеності роботою серед викладачів державних університетів Танзанії. Незважаючи на контекстуальні відмінності, досвід академічного персоналу, що працевлаштований у державних університетах, був однаковим щодо аспектів: переваг роботи, відносин із керівниками, можливостей для творчості та зворотного зв’язку. З іншого боку, дослідження виявило демонстрування науково-педагогічним персоналом контрпродуктивної поведінки, яка може перешкоджати виконанню університетами основних функцій, таких як навчання, дослідження та консультування. Незважаючи на важливість виділених функцій, контрпродуктивна поведінка, що проявляється у прогулах і розділеній лояльності, є однією з головних загроз повноцінного функціонування державних університетів Танзанії. Це дослідження засвідчує той факт, що керівництво університетів має враховувати такі фактори як покращення умов праці та ефективної комунікації з метою створення доброзичливої організаційної культури у закладах вищої освіти. Рекомендується також, щоб вівся діалог шляхом організації регулярних зустрічей викладачів, ефективного спілкування та академічної свободи, що могли б посприяти розвитку культури зацікавленості, автономії та довіри в державних університетах Танзанії.

Біографія автора

ОМБЕНІ В. МСУЯ, Університет Додоми, Танзанія

доктор філософії, кафедра освітології та неперервної освіти

Посилання

Ainer, C. D., Subramaniam, C., & Arokiasamy, L. (2018). Determinants of Turnover Intention in the Private Universities in Malaysia: A Conceptual Paper. SHS Web of Conferences, 56, 03004. https://doi.org/10.1051/shsconf/20185603004

Akintoye, I.R. (2000). The place of financial management in personnel psychology: A Paper Presented as Part of Personnel Psychology Guest Lecture Series. Department of Guidance and Counselling, University of Ibadan, Nigeria.

Altbach, P. G., Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: Motivations and realities. Journal of Studies in International Education, 11 (2).

Bennell, P., Akyeampong, K. (2007). Teacher Motivation in Sub-Saharan Africa and South Asia. Ghana: DFID.

Chen, J. C. & Silverthorne, C. (2005). Leadership Effectiveness, Leadership Style and Employee Readiness. Leadership & Organization Development Journal, 26(4), 280-288.

Creswell, J. W. (2009), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (3rd ed.), Los Angeles, Sage Publications.

Creswell, J. W. (2012), Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research, New Jersey, Pearson Prentice Hall.

Creswell, J.W. (2003), Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches (second edition). Thousand Oaks, CA: Sage.

Duflo, E., Hanna, R., Ryan, S. (2012). Incentives Work: Getting Teachers to Come to School. American Economic Review vol. 102 (4), 1241-1278.

Imran, M., Ismail, F., & Hussain, K., (2021). Job Satisfaction and Organizational Performance: Empirical Evidence from Pakistan's banking sector. Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Sao Paulo, Brazil, April 5 - 8, 2021

Jawabri, A. (2017), Job Satisfaction of Academic Staff in the Higher Education: Evidence from Private Universities in UAE. International Journal of Human Resource Studies vol. 7(4), 193-211.

Joanna Hughes (2005). Work-life balance as source of job dissatisfaction and withdrawal attitudes: An exploratory study on the views of male workers. Personnel Review Vol. 36 No. 1, 2007 pp. 145-154

Magaiwa, S. J. (2023). Job satisfaction among university academics: Do academic rank and age make a difference?, Cogent Education, 10:2, DOI: 10.1080/2331186X.2023.2230395

Masanja, N. M. (2018). The Determinants of Job Satisfaction among Lecturers of Private Universities in Arusha Tanzania. Journal of Educational Research vol. 3(11), 1-13.

Masanja, N. M. (2018). The Determinants of Job Satisfaction among Lecturers of Private Universities in Arusha Tanzania. Journal of Educational Research, 3 (11), pp. 1- 13.

Mateko, E. M., Nirmala, D. (2017). Job Satisfaction among Academic Employees in Institutions of Higher Learning. Problems and Perspectives in Management vol. 15(3), 193-200.

Mgaiwa, S. J. (2021). Academics’ job satisfaction in Tanzania’s higher education: The role of perceived work environment. Social Sciences & Humanities Open, 4 (1), pp. 100143.

Miller, C. I. (2007). Compassionate Communication in the Work Place: Exploring Processes of Noticing, Connecting and Responding. Journal of Applied Communication Research vol. 35(3), 223-245.

Mkumbo, K. A. (2014). Prevalence of and Factors Associated with Work Stress in Academia in Tanzania. International Journal of Higher Education vol. 3(1), 1-11.

Moloantoa, M. E., & Dorasamy, N. (2017). Job satisfaction among academic employees in institutions of higher learning. Problems and Perspectives in Management, 15 (3), pp. 193–200. https://doi.org/10.21511/ppm.15(3- 1).2017.03.

Mrope, G. (2023). Turnover Intention among Lecturers in Private Universities Tanzania: Is the Question of Job Satisfaction?. AJASSS Volume 5, Issue No. 1. https://dx.doi.org/10.4314/ajasss.v5i1.12

Msuya, O. (2024). Exploring Sustainable Public Transport System for the Provision of Quality Education Services in Public Universities: A Situational Analysis. African Journal of Empirical Research, 5(1), 13–23. https://doi.org/10.51867/ajernet.5.1.2.

Msuya, O. W. (2016). Exploring Levels of Job Satisfaction among Teachers in Public Secondary Schools in Tanzania. International Journal of Educational Administration and Policy Studies vol. 8(2), 9-16.

Nguni, S. (2006). Transformational and Transactional Leadership Effects on Teachers' Job Satisfaction, Organizational Commitment and Organizational Citizenship Behaviour in Primary Schools: The Tanzania Case. An International Journal of Research, Policy and Practice vol. 17(2), 145-177.

Onwuegbuzie, A. J. & Leech, N. L. (2005). On becoming a pragmatic researcher: The importance of combining quantitative and qualitative research methodologies. International Journal of Social Research Methodology 8(5): 357-87.

Oshagbemi, T. (1997), Job Satisfaction and Dissatisfaction in Higher Education. Education and Training. 39, 354-359.

Oshagibemi, T. (2003). Personal Correlates of Job Satisfaction: Empirical Evidence from UK Universities. International Journal of Social Economics vol. 30, 1210-1232.

Osifila, G. I., & Titilayo Abimbola, A. (2020). Workload and lecturers’ job satisfaction in Adekunle Ajasin University, Akungba-Akoko, Ondo State, Nigeria. Journal of Education and Learning (EduLearn), 14(3), 416–423. https://doi.org/10.11591/edulearn.v14i3.16140.

Peter, S. (2018). Academic staff capacity in private uni-versities in Tanzania. Papers in Education and Development, 32(1), 1–14. https://journals.ud

Robbins, S. P., (2001). Organizational Behaviour: Concept, Controversies, Applications. Prentice-Hall: New Jersey.

Robbins, S.P. (2005). Essentials of organizational behaviour (8th ed.). New Jersey : Prentice Hall.

Soliman, S. G., Anwar Elsaed, A., & Emam, A. M. (2023). The Impact of Working Environment in Resorts on Job Satisfaction and Employee Turnover Intention: A Case of Egypt. Journal of the Faculty of Tourism and Hotels-University of Sadat City, 7(June), pp. 54–66.

Tansel, A. (2022). Job Satisfaction, Structure of Working Environment and Firm Size. SSRN Electronic Journal, 1–27. https://doi.org/10.2139/ssrn.4151276.

Tanzania Commission for Universities. (2023). Vital Statistics on University Education in Tanzania. Dodoma: Tanzania Commission for Universities.

Tu, L. Plaisent, M. Bernard, P. and Maguiraga, L. (2005). Comparative age differences of job satisfaction on faculty at higher education level. International Journal of Educational Management. Vol. 19, No.3, pp. 259-267.

UNESCO (2022). Tanzania Higher Education Report: Dar es Salaam. Tanzania.

URT (2005). Tanzania Commission for Universities; Strategic Plan for 2005/2006-2009/2010. Dar es Salaam

URT (2019). Tanzania Commission for Universities; State of University Education in Tanzania 2018. Dar es Salaam

URT. (2005). Education Sector Situational Analysis. Dar es Salaam: Tanzania.

URT. (2010). Country Report on the Millennium Development Goals. Dar es Salaam: URT.

Whelan, R. (2008). Effective Analysis of Reaction Time Data. The Psychological record vol. 58(3), 475-482.

Wiliam, D. (2013). Assessment: The Bridge between Teaching and learning. Voices from the Middle vol. 21 (2), 15-20.

William, O. (2013), Perceptions of Academic Staff Towards Job Satisfaction in Public Universities in Tanzania. Unpublished Master’s Dissertation. The University of Dodoma.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-27

Як цитувати

МСУЯ, О. В. . (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ РОБОТОЮ СЕРЕД ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ТАНЗАНІЇ: ДОСВІД ОКРЕМИХ ДЕРЖАВНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ. Social Work and Education, 11(1), 93–109. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.8

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION