АКАДЕМІЧНА МІГРАЦІЯ УКРАЇНСЬКИХ СТУДЕНТІВ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ІНСТИТУЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В СЛОВАЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.1.10Ключові слова:
міграція, міжнародна міграція, мігрант, освітня міграціяАнотація
У статті аналізуються питання міграції як складного соціального явища. Міжнародна міграція населення в умовах зростаючої глобалізації займає важливе місце в розвитку сучасного суспільства і, відповідно, впливає на молодь, яка з різних причин вирішила навчатися за кордоном (у Словаччині). Стаття відображає знання на теоретичному та емпіричному рівнях. Одним із головних завдань сучасної вищої освіти є модернізація та ефективність професійної мобільності майбутніх фахівців. Студентська міграція розглядається як освітня міграція. Зазначається, що Словацька Республіка є однією з найбільш економічно успішних країн Центрально-Східної Європи. Економічні реформи та вступ до ЄС у поєднанні зі значним надходженням прямих іноземних інвестицій призвели до сталого економічного зростання та створення робочих місць. Економічний розвиток і демографічні зміни також створили додаткову потребу в кваліфікованій робочій силі. Метою статті є аналіз української студентської міграції в Словаччині, зосереджуючись на аналізі особистих і суспільних переваг. Аналізуємо питання академічної мобільності як невід’ємної складової європейського освітнього простору, що також безперечно позитивно впливає на національну систему освіти та національну економіку. Висвітлюємо питання формування ефективної етнічно-національної політики, розвитку теорії та практики соціальної роботи з етнічними групами, з’ясовуємо напрямки та форми соціально-сервісної роботи з мігрантами. В емпіричній частині представляємо кількісне дослідження на всіх етапах дослідницького процесу. Зміст дослідження полягає у з’ясуванні причин, які спонукають майбутніх українських студентів мігрувати до Словаччини, а також з’ясувати, як відбувається первинне рішення про міграцію та прибуття до Словаччини. Частиною кількісного дослідження є аналіз особистої та суспільної переваги міграції українських студентів в СловаччиніПосилання
Балогова Б. (2016). Компендіум соціальної роботи для магістра. Пряшів: Акцепт Прінт. С. 40-62. ISBN 978-80-89295-70-8. [Balogova B. (2016). Kompendium socialnoi roboty dla mahistra. Priashiv: Akcept Print. S. 40-62. ISBN 978-80-89295-70-8. [in Ukrainian].]
Бек У. (2014). Кохання на відстані. Форми життя в глобальну епоху. Прага: Слон. С. 67. ISBN 978-80-7419-164-0.[ Bek U. (2014). Kochana na vidstani. Formy zhytia v hlobalnu epochu. Praha: Slon. S. 67. ISBN 978-80-7419-164-0. [in Ukrainian].]
Дупкала Р. (2016). Фантом імміграції. Конфлікт чи діалог культур у контексті аксіологічного плюралізму. Пряшів: Експрес-друк Пряшів. С. 10-42. ISBN 978-80-89353-14-9. [Dupkala R. (2016). Fantom imigracii. Konflikt chy dialog kultur u kontexte axiolohichnoho pluralizmu. Priashiv: Expres-druk Priashiv. S. 10-42. ISBN 978-80-89353-14-9. [in Ukrainian].]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).