СПЕЦИФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У НІМЕЧЧИНІ

Автор(и)

  • Катерина КРАВЧЕНКО Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-9914-4765

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.9

Ключові слова:

професійна підготовк, навчальні заклади, майбутні педагоги, іноземні мови, вища освіта, навчання, іншомовна компетентність

Анотація

Структурна динаміка соціально-економічного життя більшості країн світу формує нові вимоги до організації навчального процесу майбутніх педагогів. У даному контексті для середовища вищої освіти України велике значення має аналіз структури, змісту та організаційних особливостей системи професійної підготовки вчителів у європейських країнах. Дослідження присвячене аналізу характерних особливостей професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у Німеччині. Методологія дослідження. У процесі дослідження застосовано логіко-семантичний, структурно-логічний та системно-функціональний методи. Наукова новизна. З’ясовано функціонал системи вищої освіти у фаховій підготовці майбутніх педагогів іноземних мов. Встановлено, що у Німеччині професійна компетентність потенційними учителями здобувається у різних типах навчальних закладів, серед яких – загальні вищі школи, університети, вищі педагогічні школи та спеціалізовані коледжі. Обґрунтовано, що досліджувана система підготовки у Німеччині характеризується певною специфікою. Зосереджено увагу на потенціалі сучасних інформаційних технологій у процесі фахової підготовки вчителів іноземних мов, виділено інноваційні можливості цифрової оптимізації досліджуваного навчального процесу в контексті Німеччини. У статті описано тенденції у сфері вдосконалення змісту освіти в університетах, які демонструють відхід від вузької спеціалізації та відродження обов’язкової підготовки для студентів усіх спеціальностей. Висновки. Встановлено, що активна імплементація досвіду провідних європейських країн до системи фахової вищої освіти в Україні зумовлює необхідність систематичного підвищення кваліфікації науково-педагогічного складу закладів вищої освіти України. Доведено, що для вищих педагогічних навчальних закладів у процесі стандартизації системи професійної підготовки вчителів іноземних мов згідно з вимогами Болонського процесу особлива роль відводиться усвідомленню оптимальної структури, змісту, організаційної парадигми середовища вищої освіти європейських країн.

Біографія автора

Катерина КРАВЧЕНКО, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

викладач

Посилання

Бойчевська, І. Б. (2014). Особливості професійної соціалізації вчителів іноземної мови в Німеччині. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 3, 26-32. [Boichevska, I. B. (2014). Features of professional socialization of foreign language teachers in Germany. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 3, 26-32]. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2014_3_6 [in Ukrainian]

Дяченко, Л. М. (2021). Нормативно-правова база професійної підготовки вчителів закладів загальної середньої освіти в Німеччині. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія, 67, 134-140. [Regulatory and legal framework for the professional training of teachers of general secondary education in Germany. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, 67, 134-140]. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/733606 [in Ukrainian]

Козак, Н. (2005). Професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов у Німеччині. Наукові записки Тернопільського Національного Педагогічного університету. Серія: Педагогіка, (5), 180-184. [Professional Training of Future Foreign Language Teachers in Germany. Naukovi zapysky Ternopilskoho Natsionalnoho Pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika, 5, 180-184]. [in Ukrainian]

Нітенко, Н. В. (2015). Іншомовна підготовка фахівців права в трицикловій системі вищої освіти: європейський досвід [Дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, Національна академія педагогічних наук України]. [Nitenko, N. V. (2015). [Foreign Language Training of Law Specialists in the Three-Cycle System of Higher Education: European Experience] [Dys. d-ra ped. nauk: 13.00.04 – teoriia i metodyka profesiinoi osvity, Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy]. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2019/01/Nitenko_22.12.2015_avtoref.pdf [in Ukrainian]

Пуховська, Л. П. (2001). Сучасні підходи до професіоналізму вчителя в різних освітніх системах. Шлях освіти, 1, 20-26. [Pukhovska, L. P. (2001). [Modern approaches to teacher professionalism in different educational systems]. Shliakh osvity, 1, 20-26]. URL: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/zbirnuku/3/1.pdf [in Ukrainian]

Спіцин, Є., & Черниш, В. (2021). Особливості практичної педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у країнах Західної Європи. Науково-методичний журнал" Іноземні мови", 3, 51-59. [Spitsyn, Ye., & Chernysh, V. (2021). Features of Practical Pedagogical Training of Future Foreign Language Teachers in Western Europe. Naukovo-metodychnyi zhurnal "Inozemni movy", 3, 51-59]. URL: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.3.241162 [in Ukrainian]

Сторонська, О. (2022). Зміст фахової підготовки вчителів іноземних мов у Німеччині. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 50, 408-413. DOI [Storonska, O. (2022). [The content of professional training of foreign language teachers in Germany]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 50, 408-413]. DOI. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4863/50-64 [in Ukrainian]

Blume, C. (2020). German teachers’ digital habitus and their pandemic pedagogy. Postdigital Science and Education, 2(3), 879-905. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00174-9

Gacs, A., Goertler, S., & Spasova, S. (2020). Planned online language education versus crisis‐prompted online language teaching: Lessons for the future. Foreign language annals, 53(2), 380-392. https://doi.org/10.1111/flan.12460

Gomolla, M. (2021). School reform, educational governance, and discourses on social justice and democratic education in Germany. In Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.1455

Goodman, B., & Tastanbek, S. (2021). Making the shift from a codeswitching to a translanguaging lens in English language teacher education. Tesol Quarterly, 55(1), 29-53. https://doi.org/10.1002/tesq.571

Helms Jørgensen, C., Hautz, H., & Li, J. (2021). The role of vocational education and training in the integration of refugees in Austria, Denmark and Germany. International journal for research in vocational education and training, 8(3), 276-299. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.3.2

Kosharna, N. (2021). Modern European experience of practical teacher training. Educological discourse, 32(1), 143-155. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.10

Resch, K., & Schrittesser, I. (2023). Using the Service-Learning approach to bridge the gap between theory and practice in teacher education. International Journal of Inclusive Education, 27(10), 1118-1132. https://doi.org/10.1080/13603116.2021.1882053

Resnik, P., & Dewaele, J. M. (2020). Trait emotional intelligence, positive and negative emotions in first and foreign language classes: A mixed-methods approach. System, 94. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102324

Rienties, B., Lewis, T., O’Dowd, R., Rets, I., & Rogaten, J. (2022). The impact of virtual exchange on TPACK and foreign language competence: Reviewing a large-scale implementation across 23 virtual exchanges. Computer Assisted Language Learning, 35(3), 577-603. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1737546

Schmidhofer, A., Cerezo Herrero, E., & Koletnik, M. (2021). Why We Need TI-Oriented Language Learning and Teaching. ELOPE (Ljubljana), 18(1), 71-89. https://hdl.handle.net/10550/82365

Vattøy, K. D. (2020). Teachers’ beliefs about feedback practice as related to student self-regulation, self-efficacy, and language skills in teaching English as a foreign language. Studies in Educational Evaluation, 64. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.100828

Vogt, K., Tsagari, D., Csépes, I., Green, A., & Sifakis, N. (2020). Linking learners’ perspectives on language assessment practices to teachers’ assessment literacy enhancement (TALE): Insights from four European countries. Language Assessment Quarterly, 17(4), 410-433. https://doi.org/10.1080/15434303.2020.1776714

Vollmer, H. J. (2024). Powerful educational knowledge through subject didactics and general subject didactics. Recent developments in German--speaking countries.In H. J. 20. Vollmer (Eds.), Towards Powerful Educational Knowledge (pp. 87–104). Routledge. https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781032712802-7/powerful-educational-knowledge-subject-didactics-general-subject-didactics-recent-developments-german-speaking-countries-helmut-johannes-vollmer

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-14

Як цитувати

КРАВЧЕНКО, К. . (2024). СПЕЦИФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У НІМЕЧЧИНІ. Social Work and Education, 11(2), 281–291. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.9

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION