СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДО СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ЛЮДЬМИ ТРЕТЬОГО ВІКУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Автор(и)

  • Ганна ЛЕСЬКІВ-БОНДАРЧУК Кременецький лісотехнічний фаховий коледж, Україна, Україна https://orcid.org/0009-0000-4894-0059

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.10

Ключові слова:

спортивно-оздоровча робота, заклади вищої освіти, люди третього віку, навчальний план, бакалавр, магістр, професійна підготовка

Анотація

У статті розглянуто деякі аспекти підготовки майбутніх фахівців до спортивно-оздоровчої роботи з людьми третього віку. Українське соціально-економічне місце розташування диктує нові вимоги підготовки фахівців. Необхідно розширити можливості вибору напрямів навчальних планів освітнього процесу, що дає змогу студентам підвищувати рівень самоосвіти. Сьогодні спостерігається підвищення рівня професійного та соціального престижу спортивної освіти, покращення матеріальних ресурсів, збільшення фінансування, зростання ролі міжрегіональних закладів. Система спортивної освіти має розвиватися динамічно, використовуючи досягнення науки, найновіші освітні технології та найкращі методи. Основний стратегічний курс вищої світи має бути спрямований на підвищення рівня професійних навичок, кваліфікації, етики. У статті розглядається сучасний стан підготовки майбутніх фахівців до спортивно-оздоровчої роботи з людьми третього віку в університетах Європи (на прикладі Норвегії, Швеції, Польщі), основні типи університетів, що здійснюють підготовку студентів у країнах Європи, систему управління університетами Європи, особливості організації навчального процесу. Система освіти кожної з європейських країн має багатовіковий досвід, свої традиції в галузі освіти і характеризується низкою національних особливостей. Відмінності проявляються у структурній організації процесу навчання, у змісті освіти, у методах і формах організації навчального процесу, а також на рівні органів управління. Тенденцією сучасної системи підготовки студентів у вищих навчальних закладах Європи є пріоритет державних класичних і педагогічних університетів.

Біографія автора

Ганна ЛЕСЬКІВ-БОНДАРЧУК, Кременецький лісотехнічний фаховий коледж, Україна

керівник фізичного виховання

Посилання

Андрєєва, О., Гакман, А. (2019) Залучення осіб похилого віку до оздоровчої рухової активності. Молодіжний науковий вісник Східно-європейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Фізичне виховання і спорт. №33. С.34-39. [Andreeva, O., Gakman, A. (2019) Involvement of the elderly in health-improving physical activity. Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Series: Physical education and sports. №33. С.34-39]. [in Ukrainian].

Андрєєва, О, Гакман, А. (2019) Стан захворюваності та якість життя осіб похилого віку. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Фізичне виховання і спорт. №36. С. 27-32. [Andreeva, O, Gakman, A. (2019) The state of morbidity and quality of life of the elderly. Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Series: Physical education and sports. №36. С. 27-32]. [in Ukrainian].

Атаманюк, С. (2021) Теорія і практика підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності. Освіта. Інноватика. Практика. №9(2). С. 6–14. [Atamaniuk, S. (2021) Theory and practice of training future specialists in physical culture and sports to use innovative types of motor activity in professional activities. Education. Innovation. Practice. №9(2). С. 6-14]. [in Ukrainian].

Атаманюк, С., Кириченко, О. (2021) Практичні аспекти підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності. Освіта. Інноватика. Практика. № 3. С. 284–288. [Atamaniuk, S., Kyrychenko, O. (2021) Practical aspects of training future specialists in physical culture and sports to use innovative types of physical activity in professional activities. Education. Innovation. Practice. № 3. С. 284-288]. [in Ukrainian].

Бойко, Ю., Соколенко, Л., Танасійчук, Ю. (2023) Інтеграція новітніх методик викладання фізичного виховання в закладах вищої освіти України з використанням технологій для дистанційного навчання. Академічні візії. №20. С. 1-9. [Boyko, Y., Sokolenko, L., Tanasiychuk, Y. (2023) Integration of the latest methods of teaching physical education in higher education institutions of Ukraine using technologies for distance learning. Academic visions. №20. С. 1-9]. [in Ukrainian].

Гулько, Т., Рибалко, Л. (2023) Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичної культури та спорту в умовах воєнного стану в Україні. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. №2(10). С. 20–27. [Gulko, T., Rybalko, L. (2023) Professional training of future specialists in physical culture and sports under martial law in Ukraine. Psychological and pedagogical problems of the modern school. №2(10). С. 20-27]. [in Ukrainian].

Дубовой, О., Бабич, В., Дубовой, В., Зайцев, В., Галюза, С., Гордієнко, П., Малькова, Я. (2021) Проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту в умовах дистанційного навчання в університетах. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. №6(344). Ч. 2. С. 40-48 [Dubovoi, O., Babich, V., Dubovoi, V., Zaitsev, V., Haluza, S., Gordienko, P., Malkova, Y. (2021) Problems of professional training of future specialists in physical culture and sports in the conditions of distance learning at universities. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences. №6(344). Ч. 2. С. 40-48]. [in Ukrainian].

Дудіцька, С. (2019) Вітчизняний та зарубіжний досвід використання засобів оздоровчо-рекреаційної рухової активності у людей похилого віку. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія№15. Науково педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць. №3(111). С. 209-213. [Duditska, S. (2019) Domestic and foreign experience in the use of means of health and recreational physical activity in the elderly. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series #15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): collection of scientific papers. №3(111). С. 209-213]. [in Ukrainian].

Жданова, О., Чеховська, Л., Шевців, У. (2016) Підготовка фахівців з фітнесу за кордоном. Фізична реабілітація та рекреаційно-оздоровчі технології. №3. С. 85–90. [Zhdanova, O., Chekhovska, L., Shevtsiv, U. (2016) Training of fitness specialists abroad. Physical rehabilitation and recreational and health technologies. №3. С. 85-90]. [in Ukrainian].

Павлюк, Р. (2017) Навчання на дослідницькій основі: європейські підходи до його характеристики. Освітологічний дискурс. №1-2. С. 155–164. [Pavliuk, R. (2017) Research-based learning: European approaches to its characterization. Educational discourse. №1-2. С. 155-164]. [in Ukrainian].

Плачинда, Т., Гулько, Т. (2023) Наукова складова професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. №64. С. 152–158. [Plachinda, T., Gulko, T. (2023) Scientific component of professional training of future specialists in physical culture and sports. Scientific Bulletin of Izmail State University of the Humanities. Series: Pedagogical Sciences. №64. С. 152-158]. [in Ukrainian].

Рибалко, Л. (2019) Світовий досвід фізкультурно-оздоровчої діяльності у закладах вищої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. №3. С. 487–491. [Rybalko, L. (2019) World experience of physical culture and health activities in higher education institutions. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. №3. С. 487-491]. [in Ukrainian].

Balatska, L., Liasota, T., Nakonechnyi, I., Hakman, A., Bezverkhnia, H., Kljus, O. (2020) Peculiarities of motor activity of the elderly. Motor activity of different social groups: Collective monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». №4. S. 81-87. [Balatska, L., Liasota, T., Nakonechnyi, I., Hakman, A., Bezverkhnia, H., Kljus, O. (2020) Peculiarities of motor activity of the elderly. Motor activity of different social groups: Collective monograph. Riga, Latvia: "Baltija Publishing". №4. S. 81-87]. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-14

Як цитувати

ЛЕСЬКІВ-БОНДАРЧУК, Г. . (2024). СУЧАСНИЙ СТАН ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДО СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ЛЮДЬМИ ТРЕТЬОГО ВІКУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Social Work and Education, 11(2), 292–307. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.10

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN EDUCATION