МІКРОКВАЛІФІКАЦІЇ У СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.1

Ключові слова:

мікрокваліфікації, соціальна робота, безперервний професійний розвиток, інновації в освіті, освітня політика

Анотація

Мікрокваліфікації, як новітня форма короткострокового навчання, стали важливим інструментом для підвищення кваліфікації фахівців у різних галузях. Метою дослідження є аналіз міжнародного досвіду впровадження мікрокваліфікацій у сфері соціальної роботи, визначення їхнього наповнення та переваг, а також формування рекомендацій щодо використання цих освітніх практик у національній системі. Досвід США та Ірландії демонструє, як мікрокваліфікації можуть сприяти розвитку професійних навичок та адаптації до сучасних викликів. У США мікрокваліфікації пропонуються як для студентів університетів, так і для ліцензованих соціальних працівників. Вони можуть бути окремими програмами або частиною ширших освітніх програм, що дозволяє гнучко підходити до навчання. Ірландія зосереджує увагу на безперервному професійному розвитку працівників соціальної сфери, впроваджуючи мікрокваліфікації у форматі онлайн-курсів із фіксованими датами. Порівняння підходів цих країн дозволяє виділити кілька ключових моментів. У США основний акцент робиться на додатковій спеціалізації та продовженні ліцензії соціальних працівників, тоді як в Ірландії мікрокваліфікації спрямовані на інновації у соціальній роботі та політиці, а також на підтримку професійного розвитку. Обидві країни використовують акредитацію програм для забезпечення їхньої якості та визнання на національному рівні. Для України впровадження мікрокваліфікацій у соціальній роботі може стати значним кроком у підвищенні кваліфікації фахівців, особливо в контексті швидких соціальних та технологічних змін. Важливими завданнями є створення гнучких навчальних програм, активне залучення фахівців-практиків, розвиток партнерств між університетами та організаціями, а також забезпечення прозорості інформації про мікрокваліфікації. На часі - запровадження системи безперервного професійного розвитку, регулювання вимог до провайдерів соціальних послуг та створення кар'єрних можливостей для соціальних працівників, які стимулюватимуть отримання мікрокваліфікацій.

Біографія автора

Тетяна СЕМИГІНА, Академія праці, соціальних відносин і туризму, Україна;

докторка політичних наук, професорка

Посилання

Байдарова, О. & Михайловська, О. (2021). Організаційні форми професійного навчання працівників у галузі соціальної роботи в Україні. Вісник Київського еаціональногоуніверситету імені Тараса Шевченка. Соціальна робота, 1(7), 6-13. [Baidarova, O., & Mykhailovska, O. (2021). Organizational forms of professional training of workers in the field of social work in Ukraine. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Social Work, 1(7), 6-13. URL: https://doi.org/10.17721/2616-7786.2021/7-1/1 [in Ukrainian]

Паска, М. (2023). Мікрокваліфікації та їх застосування у вищій освіті. Сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності : зб. тез доп. IV Міжнар. наук.-практ. конф. (с. 363–365). Львів: ЛДУФК імені Івана Боберського. [Paska, M. (2023). Micro-credentials and their application in higher education. Current trends in the development of the hospitality industry: Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference (pp. 363–365). Lviv: Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Bobersky.]. URL: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/34814/1/Paska%20M..pdf [in Ukrainian].

Рашкевич, Ю. & Cемигіна, Т. (2022). Мікрокваліфікації (micro-credentials) і розвиток освітніх систем. Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта 2022: матеріали VІ Міжнар. наук.-практ. конференції / Ін-т педагогіки НАПН України (с. 229-233). Київ-Тернопіль: Крок. [Rashkevych, Y., & Semigina, T. (2022). Micro-credentials and the development of educational systems. Pedagogical Comparative Studies and International Education 2022: Materials of the VI International Scientific and Practical Conference (pp. 229-233). Kyiv-Ternopil: Krok. ] [in Ukrainian].

Рашкевич, Ю. & Семигіна, Т. (2024). Аналіз можливостей упровадження мікрокваліфікації в Україні та інших європейських країнах. Освітня аналітика України, 1(27), 110-122. Rashkevych, Y., & Semigina, T. (2024). Analysis of the possibilities of implementing micro-credentials in Ukraine and other European countries. Educational Analytics of Ukraine, 1(27), 110-122. https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-1-110-122. [in Ukrainian].

Семигіна, Т. (2020). Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму. [Semigina, T. (2020). Modern social work. Kyiv: Academy of Labour, Social Relations and Tourism]. [in Ukrainian].

Семигіна, Т. (2024). Врятувати світ? Тренди в сучасній соціальній роботі. Цифрове наукове суспільство: соціально-економічні, правові та міжнародні аспекти: Зб.наукових праць (с.44-46). Рівне: МЦНД. [Semigina, T. (2024). Save the world? Trends in modern social work. Digital scientific society: socio-economic, legal, and international aspects: Collection of scientific papers (pp.44-46). Rivne: MCND]. [in Ukrainian].

Семигіна, Т., Баланюк, Ю. & Семенець-Орлова, І. (2022). Політика Європейського Союзу щодо взаємного визнання професійних кваліфікацій. Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управління, 3, 96-105. [Semigina, T., Balaniuk, Y., & Semenets-Orlova, I. (2022). European Union policy on mutual recognition of professional qualifications. Scientific works of MAUP. Political science and public administration, 3, 96-105. URL: https://doi.org/10.32689/2523-4625-2022-3(63)-13. [in Ukrainian].

Семигіна, Т.В. & Пожидаєва, О.В. (2020). Формування компетентностей соціальних працівників: міжнародна та локальна практика. Репрезентація освітніх досягнень, мас-медіа та роль філології у сучасній системі наук. Вінниця: Європейська наукова платформа. [Semigina, T.V., & Pozhydaeva, O.V. (2020). Formation of competencies of social workers: international and local practice. Representation of educational achievements, mass media, and the role of philology in the modern system of sciences. Vinnytsia: European Scientific Platform. URL: https://doi.org/10.36074/rodmmrfssn.ed-1.05. [in Ukrainian].]

Семигіна, T. & Рашкевич, Ю. (2021). Базові поняття системи кваліфікацій у контексті трансформації освітньої парадигми. Репрезентація освітніх досягнень, мас-медіа та роль філології у сучасній системі наук. Вінниця: Європейська наукова платформа. [Semigina, T., & Rashkevych, Y. (2021). Basic concepts of the qualifications system in the context of the transformation of the educational paradigm. Representation of educational achievements, mass media and the role of philology in the modern system of sciences. Vinnytsia: European scientific platform. URL: https://doi.org/10.36074/rodmmrfssn.ed-2.03]. [in Ukrainian].

Семигіна, Т. & Рашкевич, Ю. (2023). Мікрокваліфікації як освітній тренд та виклик для вищої освіти. Університети і лідерство, 16, 77-89. [Semigina, T., & Rashkevych, Y. (2023). Micro-credentials as an educational trend and challenge for higher education. Universities and Leadership, 16, 77-89. URL: https://doi.org/10.31874/2520-6702-2023-16-77-89]. [in Ukrainian].

Чернета, С. Ю. (2022). Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуг. Луцьк : ФОП Мажула Ю. М. [Cherneta, S. Y. (2022). Theoretical and methodological principles of training future specialists in social work to provide social services. Lutsk: FOP Mazhula Yu. M.] [in Ukrainian].

Юрків, Я. І. (2021). Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до роботи із вразливими категоріями населення: Дис. … доктора пед. наук, спец. 13.00.05. Старобільськ: Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. [Yurkiv, Y. I. (2021). Theory and practice of professional training of future social educators and social workers to work with vulnerable population groups: Dr. ped. sci. diss., spec. 13.00.05. Starobilsk: Taras Shevchenko National University of Lugansk] [in Ukrainian].

Biggs, J. (1996). Enhancing Teaching Through Constructive Alignment. Higher Education, 32(3), 347–364. https://doi.org/10.1007/BF00138871

CEDEFOP (2024). Microcredentials striving to combine credibility and agility. https://www.cedefop.europa.eu/files/9192_en.pdf

CORU (2024). Education. https://www.coru.ie/health-and-social-care-professionals/education/

Council of the EU (2022). Council Recommendation on a European approach to micro-credentials for lifelong learning and employability. https://bit.ly/3SaYFrJ

IUA (2024a). Consent, sexual violence and harassment: practitioner skills & practice. https://microcreds.ie/partners/university-of-galway/offerings/consent-sexual-violence-and-cjjr-7 IUA (2024b). What are Micro-Credentials? https://www.iua.ie/microcreds/

Martinez-Marroquin, E., & Male, S. (2021). Micro-credentials for recognition of workplace learning. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, 12(1), 52-57.

Moore, S. & Piety, P. (2022). Online learning ecosystems: Comprehensive planning and support for distance learners. Distance Education, 42(2), 179–203. https://doi.org/10.1080/01587919.2022.2064820

NKU (2024). Micro-credentials. https://www.nku.edu/microcredentials.html

Semigina, T., Slozanska, H., & Kokoiachuk, Y. (2024). Preparing adults to be community workers: What lessons should Ukrainian educators learn?. The Routledge International Handbook of Social Work Teaching, 469-488.

Опубліковано

2024-08-14

Як цитувати

СЕМИГІНА, Т. . (2024). МІКРОКВАЛІФІКАЦІЇ У СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД. Social Work and Education, 11(2), 172–186. https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.1

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK