РОЛЬ ВЗАЄМОВІДНОСИН «ВИКЛАДАЧ – СТУДЕНТ» У НАДАННІ СОЦІАЛЬНО – ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ УЧАСНИКАМ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.24.2.11Ключові слова:
взаємовідносини “викладач-студент”, соціально-психологічна підтримка, учасники освітнього процесу, потреби, навичкиАнотація
Взаємодія викладача та студента є життєво важливою для впливу на соціальні та психологічні аспекти освітнього процесу. Це дослідження має на меті дослідити вплив цих взаємовідносин на надання соціальної та психологічної підтримки в рамках освітньої системи, наголошуючи на їхньому значенні для підвищення успішності студентів та загального благополуччя. У цій статті застосовано підхід якісного дослідження, включаючи огляд літератури та аналіз наукових робіт, з метою вивчення впливу взаємин між викладачами та студентами на забезпечення соціальної та психологічної підтримки. Релевантні наукові статті, дослідження та журнали ретельно аналізуються для збору інформації та концепцій, пов'язаних з даною тематикою. Комплексний аналіз підкреслює, що роль взаємовідносин «викладач – студент» у забезпеченні соціально-психологічної підтримки учасників освітнього процесу є першочерговою для всебічного розвитку студентів. Ці взаємовідносини служать опорами для: 1) формування емоційної стійкості; 2) підвищення соціальних навичок; 3) підтримки академічного та особистісного зростання; 4) задоволення потреб у сфері психічного здоров’я; 5) сприяння сприятливому освітньому середовищу. Завдяки вихованню довіри, розвитку емпатії та навичок відкритого діалогу, такі взаємовідносини розвивають у студентів глибоке почуття спільності в навчальному середовищі, тим самим підвищуючи їхню впевненість у собі та спонукаючи їх до успіхів у навчанні. Вплив позитивних відносин між викладачем і студентом виходить далеко за рамки академічного успіху, відіграючи вирішальну роль у цілісному розвитку студентів, формуючи їхні соціальні здібності, емоційне благополуччя та потенціал для майбутніх досягнень. Створюючи сприятливе освітнє середовище, викладачі суттєво впливають на життя своїх студентів, підкреслюючи критичну потребу розвивати ці важливі взаємовідносини протягом усього навчального процесу. Підсумовуючи, варто відзначити, що взаємовідносини «викладач – студент» відіграють важливу роль у забезпеченні соціально-психологічної підтримки учасників освітнього процесу. Розвиваючи позитивні стосунки, викладачі можуть створити сприятливе навчальне середовище, яке сприяє благополуччю студентів і успіху в навчанні. Дослідження підкреслює важливість встановлення пріоритетів і виховання цих взаємовідносин у навчальних закладах для підтримки цілісного розвитку студентів.Посилання
Akbar, Z., & Aisyawati, M. S. (2021). Coping strategy, social support, and psychological distress among university students in Jakarta, Indonesia during the COVID-19 pandemic. Frontiers in psychology, 12, 694122. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.694122
Braithwaite, D. O., & Schrodt, P. (Eds.). (2021). Engaging theories in interpersonal communication: Multiple perspectives. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003195511
Bremner, N., Sakata, N., & Cameron, L. (2022). The outcomes of learner-centred pedagogy: A systematic review. International Journal of Educational Development, 94, 102649. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2022.102649
Claessens, L. C., van Tartwijk, J., van der Want, A. C., Pennings, H. J., Verloop, N., den Brok, P. J., & Wubbels, T. (2017). Positive teacher–student relationships go beyond the classroom, problematic ones stay inside. The Journal of Educational Research, 110(5), 478-493. https://doi.org/10.1080/00220671.2015.1129595
Dubrovina, I., Kazakova, N., & Yuryev, O. (2022). Formation of communication culture of educators as the basis of subject-subject interaction "teacher-student". Perspectives and innovations of science, 4 (9), 104-114. [Дубровіна, І., Казакова, Н., & Юр’єв, О. (2022). Формування комунікаційної культури освітян як основа суб’єкт-суб’єктної взаємодії «викладач-студент». Перспективи та інновації науки, 4 (9), 104-114]. https://doi.org/10.52058/2786-4952 -2022-4(9)-104-114 [in Ukrainian].
Falk, D., Shephard, D., & Mendenhall, M. (2022). “I always take their problem as mine”–understanding the relationship between teacher-student relationships and teacher well-being in crisis contexts. International Journal of Educational Development, 95, 102670. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2022.102670
Greenhow, C., Galvin, S. M., & Staudt Willet, K. B. (2019). What should be the role of social media in education? Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 6(2), 178-185. https://doi.org/10.1177/2372732219865290
Kostyk, L. B. (2022). Basics of professional and pedagogical communication: methodical recommendations for the independent work of students. Chernivtsi: Chernivets. nats. un-t im. Yu. Fedkovycha [Костик, Л. Б. (2022). Основи професійно-педагогічного спілкування: метод. реком. до самостійної роботи студентів. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича]. [in Ukrainian].
Kovrey, D. & Bobyrieva, O. (2022). Professional competence of future educators: theoretical approaches to its formation on the basis of competence approach. Social Work and Education, 8(4), 505–514. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.4.7
Kravchenko, O. (2023). Socio-psychological support of mental health of the educational process participants in crisis situations (practical experience). Social Work and Education, 10(1), 35–46. https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.1.4
Pianta, R. C., Hamre, B. K., & Allen, J. P. (2012). Teacher-student relationships and engagement: Conceptualizing, measuring, and improving the capacity of classroom interactions. In Handbook of research on student engagement (pp. 365-386). Boston, MA: Springer US. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-2018-7_17
Saleem, A., Kausar, H., & Deeba, F. (2021). Social constructivism: A new paradigm in teaching and learning environment. Perennial journal of history, 2(2), 403-421. https://doi.org/10.52700/pjh.v2i2.86
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Lyudmyla ROMANOVSKA, Mykola NOVAK

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Creative Commons «Attribution» 4.0