МОДЕЛІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА ЯК ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ТА МОЖЛИВІСТЬ ЙОГО ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Nataliia Slobodyuk Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

Ключові слова:

діти з синдромом Дауна, інклюзія, модель інклюзивної освіти

Анотація

В останні роки різко зростає увага до проблем реалізації інклюзивної освіти по відношенню до осіб з особливими потребами, зокрема і до осіб з синдромом Дауна. За даними українського науково-дослідного центру «ГУРТ» та Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром» в Україні проживає близько 15-ти тисяч осіб з синдромом Дауна, з них 7-8 тисяч – діти. Реалії сучасного суспільства виключають можливість отримання такими дітьми базової та середньої освіти на рівні з усіма. У нас зроблені перші кроки щодо реалізації концепції інклюзивної освіти, проте вона є не повністю розвиненою та адаптованою до нашого суспільства. Постає потреба у аналізі практик зарубіжних країн щодо реалізації принципу права людини з особливими потребами на здобуття освіти в умовах інклюзії.

Біографія автора

Nataliia Slobodyuk, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

студентка V курсу спеціальності "Соціальна робота"

Посилання

Астоянц М.С. Социальная инклюзия: попытка концептуализации и операционализации понятия / М. С. Астоянц, И. Г. Россихина [Електронний ресурс] : Режим доступу : http:// rspu.edu.ru

Відкрите досьє з інклюзивної освіти. За матеріалами ЮНЕСКО / [Електронний ресурс] : Режим доступу : http: ussf.kiev.ua

Даниленко Л.І. Управління інклюзивною школою на засадах менеджменту освітніх інновацій / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навчально – методичний посібник / кол. Авторів : Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.; за заг.ред. Даниленко Л.І. – К.:2007. – 128 с.

Колупаєва А.А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи / А.А. Колупаєва // Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади. – К.: Педагогічна думка, 2007 р. – 458 с.

Софій Н. З. Концептуальні аспекти інклюзивної освіти / Н. З. Софій / Інклюзивна школа : особливості організації та управління : навчально–методичний посібник / кол.:авторів : Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін.; за заг. ред. Даниленко Л.І. – К.:2007. – 128 с.

Спільний звіт стосовно соціальної інклюзії. – Європейська Комісія, 2004.

Hale J. B. Response to Intervention : Guidelines for Parents and Practitioners [Електронний ресурс] : Режим доступу : www.wrightslaw.com/idea/art/RtI.hale.pdf

Response-to-Instruction and Universal Design for Learning: How Might They Intersect in the General Education Classroom? / N. Strangeman et al. 2006. [Електронний ресурс] : Режим доступу :: http://www.ldonline.org/ aRtIcle/13002/.

Wedell K. Dilemmas in the quest for inclusion // British Journal of Special Education. 2005. – Vol. 32, № 1. – Р. 3–11.

Wedell K. Confusion about inclusion: patching up or system change? // Ibid. 2008. – Vol. 35, № 3. – Р. 127–135.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-06

Як цитувати

Slobodyuk, N. (2015). МОДЕЛІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА ЯК ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ТА МОЖЛИВІСТЬ ЙОГО ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ. Social Work and Education, 2(1), 74–82. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/74112

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION