ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА: ВІД МОДЕЛІ ПРАКТИКИ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

соціальний працівник, здоров’єзбережувальна діяльність, цілісна здорова особистість, професійне зростання соціального працівника

Анотація

Стаття присвячена огляду питання професійної діяльності соціальних працівників у сфері охорони і збереження здоров’я населення як важливої складової професійної діяльності фахівця соціальної роботи у світі. Особливості здоров’єзбережувальної діяльності соціальних працівників означені у спеціальному документі Міжнародної федерації соціальних працівників «Здоров’я і хвороби», що був затверджений у якості рекомендації до дій (2008 р.) у зв’язку зі збереженням здоров’я. Беручи за основу цей документ, а також досвід професійної діяльності та підготовки соціальних працівників за рубежем у подоланні несправедливості й нерівностей щодо здоров’я населення, було запропонована графічна модель здоров’єзюережувальної діяльності в соціальній роботі. Представлено досвід кафедри соціології та соціальної роботи Національного університету «Львівська політехніка» у розбудові вертикалі професійного зростання соціальних працівників, які здійснюють здоров’єзбережувальну діяльність на основі фахових і спеціальних компетнтностей, здобутих у процесі підготовки в програмах «бакалавра», «магістра», а надалі й доктора філософії за спеціальністю «Соціальна роботи».

Біографія автора

Liliya Klos, Національний університет «Львівська політехніка»,

кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник кафедри соціології та соціальної роботи

Посилання

Bahr, N. Thinking Critically about Critical Thinking in Higher Education / International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning // Nan Bahr. -- Vol. 4: No. 2. – Article 9. – 2010. Available at: https://doi.org/10.20429/ijsotl.2010.040209

Baranauskienė, I. Innovative study methods in the second cycle study programme of social work Methodical guidebook for teachers / Editor Prof. Dr. Ingrida Baranauskienė. – JSC „BMK Leidykla“ Vilnius, 2013. – 110 р.

Gillies, R. M. Cooperative learning: integrating theory and practice. -- Los Angeles, 2007. – 273 p. – Available at: http://eric.ed.gov/?id=ED497228

International Association of Schools of Social Work. (2014). Global definition of the social work profession approved IASSW Board 21 Jan 2014, Adelaide, Australia. – Retrieved from: http://www.iassw-aiets.org/uploads/file/20140303 _IASSW%20Website-SW%20DEFINITION% 20approved% 20IASSW%20 Board %2021%20Jan%202014.pdf

International Federation of Social Workers. (2008). Consultation Paper: Health and Illness Health: An issue of human rights and social justice Health is an issue of human rights and social justice. Paper presented and poster on The Social Work and Health Inequalities Network (March 30th 2010). – Retrieved from: http://cdn.ifsw.org/assets/ifw_848s33-10.pdf

Lawlor, Е. Methodological Innovations in Public Health Education: Transdisciplinary Problem Solving / Edward F. Lawlor, Matthew W. Kreuter, Anne K. Sebert-Kuhlmann, Timothy D. McBride // Am J Public Health. – Supplement 1. – 2015. – Vol 105. -- No. 1 (March). – S99–S103. – Internet access: https://mph.wustl.edu/wp-content/uploads/2015/03/TransdisciplinaryProblem Solving _Lawlor_AJPH_2014.pdf doi:10.2105/AJPH. 2014.302462)

Marsh, D. Content and Language Integrated Learning (CLIL). A Development Trajectory / David Marsh. – Edita: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba. – 2012. – 552 р.

McLeod, S. Case Study method. – 2008. Internet access: http://www.simplypsychology.org/case-study.html

Rico A. Moving forward equity in health: monitoring social determinants of health and the reduction of health inequalities / A. Rico, R. Petrova-Benedict, А. Basten // An independent expert report commissioned through the Spanish Presidency of the EU: Ministry of Health and Social Policy of Spain. – 2010 – 92 р. – Retrieved from: http://www.msssi.gob.es/profesionales/saludPublica/prev Promocion/promocion/ desigualdadSalud /PresidenciaUE_2010/conferenciaExpertos/docs/hacia LaEquidad EnSalud_en.pdf

Whitehead, M. Concepts and principles for tackling social inequities in health / M. Whitehead, G. Dahlgren // WHO Collaborating Centre for Policy Research on Social Determinants of Health: Studies on social and economic determinants of population health. Levelling up Part 1.– No. 2. – Copenhagen, University of Liverpool –2006. – Retrieved from: http://www.euro.who.int/pubrequest

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-26

Як цитувати

Klos, L. (2016). ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА: ВІД МОДЕЛІ ПРАКТИКИ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ. Social Work and Education, 3(2), 5–14. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/87824

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION