НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ПОВЕДІНКОВИХ ДЕВІАЦІЙ ЯК СФЕРИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
Ключові слова:
профілактика, поведінкові девіації, наукові підходи, соціальна робота, суб’єкт профілактикиАнотація
Суб’єкт профілактики повинен оволодіти знаннями про теоретичні основи діяльності фахівця соціальної сфери, зокрема основними поняттями, які стосуються предмета профілактичної роботи, зокрема «девіація», «девіантність», «девіантна поведінка», «профілактика». Розгляд тлумачення поняття «профілактика» науковцями дає змогу обґрунтувати власне її трактування, розмежувати у профілактиці поведінкових девіацій зміст попередження і подолання поведінкових відхилень негативного характеру. Фахівці з профілактики поведінкових девіацій індивідів та груп індивідів повинні володіти комплексом знань і вмінь, які забезпечують здійснення як соціально-організаційної, так психолого-педагогічної складової профілактичного процесу. Аналіз діяльності закладів, установ, організацій, які дотичні до здійснення профілактики девіантної поведінки у соціальній сфері, дає можливість окреслити умови покращення їх функціонування. Однак, загальним є те, що профілактика поведінкових девіацій – комплексний вплив на суспільні умови розвитку індивіда, спрямований на фізичний, психічний, духовний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, попередження і корекцію негативних проявів у поведінці, захист і допомогу.Посилання
Демічева А. В. Проблеми девіантної поведінки молоді в умовах трансформації сучасного українського суспільства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. соціол. наук : спец. 22.00.04 «Спеціальні та галузеві філософії» / А. В. Демичева. – Х., 1998. – 16 с.
Дробницька А. Соціальна робота з підлітками девіантної поведінки у Великобританії / А. Дробницька // Рідна школа.– 2006.– № 10.– С. 70–72.
Оржеховська В. М. Соціально-педагогічні основи профілактики правопорушень важковиховуваних учнів : дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.01. / Валентина Михайлівна Оржеховська. – К., 1995. – 440 с.
Рябов М. В. Гендерні особливості структури вживання алкогольних напоїв підлітками у віці 16-17 років / М. В. Рябов // Вісник Київського університету. Сер. Соціологія. Психологія. Педагогіка. – 2003. – № 15/16. – С. 91–94.
Словарь по социальной педагогике : учеб. пособие [для студ. высш. учеб. заведений] / авт.-сост. Л. В. Мардахаев. – М. : Академия, 2002. – 368 с.
Соціологія : підручник [для студентів вищих навчальних закладів] / за ред. В. Г. Городяненка. – К. : Академія, 2005. – 560 с.
Фіцула М. М. Педагогіка : навчальний посібник [для студ. вищ. пед. закладів освіти] / М. М. Фіцула. – К. : Академія, 2000. – 544 с.
Щелин И. Профилактическая и коррекционная работа с підростками-правонарушителями / И. Щелин // Воспитание школьников. – 2003. – № 6. – С. 27–29.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Іванна Парфанович
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).