ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД
Ключові слова:
соціальне підприємництво, соціальне підприємство, організаційно-правова форма, територіальні громади, соціальні послугиАнотація
У статті проаналізовано європейський досвід правового регулювання соціального підприємництва. Для сприяння розвитку соціальних підприємств у більшості країн Європи були прийняті законодавчі акти, які визначають засади їх діяльності, та впроваджено нові організаційно-правові форми, які відображають їх особливий статус. Найпоширеніші у Європі форми здійснення соціально-підприємницької діяльності належать до кооперативного типу. Проте, у деяких країнах, таких як Італія і Великобританія, вони можуть бути присвоєні лише неприбутковим організаціям, у той час як у решті європейських країни – комерційним організаціям. Поряд із новими продовжують використовуватися і традиційні для бізнесу організаційно-правові форми, найбільш популярною з яких є «асоціація». Пріоритетною сферою діяльності соціальних підприємств в усіх країнах є надання послуг. Домінуючим типом соціальних підприємств донедавна були підприємства трудової інтеграції, проте останнім часом спостерігається тенденція до диверсифікації їх діяльності.Посилання
Гришина Я. С. Сравнительно-правовое исследование социального предпринимательства в странах Америки и Европы / Я. С. Гришина // Вестник Пермского ун-та. Серия: Юридические науки. – 2012. – Вып. 2 (16). – С. 111-121.
Децентралізація влади. Створення громад [Електронний ресурс]. – ˂http://decentralization.gov.ua/region˃. − Загол. з екрану. − Мова укр.
Дубич К. В. Менеджеріалізм у наданні державних послуг населенню в соціальній сфері: досвід Великобританії / К. В. Дубич // Публічне адміністрування: теорія та практика. – 2012. – Вип. 2. – С. 27-39.
Каталог соціальних підприємств України 2013 року / за ред. Назарук В. – К. : Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2013 – 79 с.
Керлин А. Дж. Социальные предприятия в США и Европе: понять различия и извлечь из них уроки ] / Дж. А. Керлин // Международное сообщество исследований третьего сектора и Университет Джона Хопкинса. – 2006. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: <http://www.nb-forum.ru/thlaw_365_133>.
Кірєєва О.Б. Соціальне підприємництво як інструмент державної соціальної політики / О.Б. Кіреєва / Публічне адміністрування: теорія та практика. Електронний збірник наукових праць. – Випуск 2 (6). – 2011 [Електронний ресурс]. – ˂http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2011-02(6)/11kobdsp.pdf˃. − Загол. з екрану. − Мова укр.
Лазаренко А. Л. Понятие социального предпринимательства: общественная значимость и инновационная составляющая / А. Л. Лазаренко. – М. : Издательский дом Высшей школы экономики, 2013. – 180 с.
Молодожен Ю.Б. Поняття і сутність територіальної громади в системі місцевого самоврядування України / Ю.Б. Молодожен // Університетські наукові записки: Часопис Хмельницького університету. – 2006. – № 2. – С. 347-352.
Назарук В. Поки соціальні підприємці в Україні не можуть конкурувати за ресурси з бізнесом [Електронний ресурс]. – ˂http://www.gurt.org.ua/interviews/29086/˃. − Загол. з екрану. − Мова укр.
Alvord S.H. Social entrepreneurship and social transformation: an exploratory study / S.H. Alvord, L.D. Brown, C.W. Letts. – The journal of applied behavioral science. – 2003. – № 40 (3). – P. 260–282. doi: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.354082
Austin J. Social and Commercial Entrepreneurship: same, different or both? / J. Austin, H. Stevenson, J. Wei-Skillern. – Entrepreneurship: Theory & Practice. – 2006. – №30 (1). – P. 1–22. doi: http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-6520.2006.00107.x
Defourny J. Conceptions of Social Enterprise in Europe: Recent Trends and Developments / J. Defourny, M. Nyssens // EMES Working Papers. – 2010. – № 08/01. – P. 36.
Department of Trade and Industry. “Social Enterprise. A Strategy for Success” [Електронний ресурс]. – . − Загол. з екрану. − Мова англ.
Lemaitre A. Public Policies and Social enterprises in Europe: the Challenge of Institutionalization / A.Lemaitre, J.-L. Laville, M. Nyssens // in Nyssens M. (ed.) Social Enterprise: At the crossroads of market, public policies and civil society. – London & New York : Routledge, 2006. – P. 259-271.
Peredo A.M. Social entrepreneurship: a critical review of the concept / A.M. Peredo, M. McLean. – Journal of World Business. – № 41. – 2006. – P. 56–65.
The Emergence of Social Enterprise / ed. by C. Borzaga, J. Defourny. – Routledge, London & New York, 2001. – 371 p.
Zahra S. Globalization of` social entrepreneurship opportunities / S. Zahra, H. Rawhouser, N. Bhawe, D. Neubaum, J. Hayton. – Strategic Entrepreneurship Journal. – 2008. – Vol. 2 (2), – P. 113-117.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Надія Горішна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).