Belous-Sergeeva S., Michalovskaya V. Theoretical aspects of legal protection of trademark in Ukraine.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.31.2016.104974Keywords:
trademark, mark, brand name, market economy, entity, individual, goods.Abstract
With the transition to a market economy related to specified objects was radically changed. In these conditions, it is important to provide the possibility of individualization of the offered goods and services. Identification of business entities and the right to the protection of the trademark makes distinctive products and create a reputation for the business entity. Famous trademarks are buying privileges that give them almost complete customer commitment. The trademark for the consumer it is the business card, it is a person certain company or firm. Prototypes of modern signs have appeared in the period of the slave system. In the Middle Ages there is a new form of the brand, which reflects the nature of trade of the time - the brand Guild. Creating a brand product - it is not a new phenomenon (however, it is the art of the last hundred years has developed significantly). The legal system recognized brand property in the truest sense of the word. The trade mark shall be the buyer a certain set of features, benefits and services, it is a complicated character. Brand is a symbol, a word or combination of words, images, or a combination of all of the above used as a holder in order to differentiate their products (services) of the goods (services) competitors within the same industry. The concept of "brand" in marketing is a set of specific properties, associations, images that enable product from this brand stand out from the competition market.References
- Цивільний Кодекс України. Правова Єдність. Київ 2015
- Патентна агенція Дмитра Романенка/Електроний ресурс//режим доступу: http://www.romanenko.biz/ua/library/article_tm_evolution.html
- Кафедра інтелектуальної власності ЧНУ ім. Б. Хмельницького / Електроний ресурс//режим доступу: http://intellect21.cdu.edu.ua/?p=495 4. Котлер Ф. Основи маркетингу: Пер з англ. - 2-е Європ. Вид. - М., «Вільямс». - 1999.
- Радник Український юридичний портал / Електроний ресурс//режим доступу: http://radnuk.info/pidrychnuku/itel-vlasnist/469-kybax/8135-4-------.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Cвітлана Олександрівна Білоус-Сергєєва, Валерія Станіславівна Михаловська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.