The use of neuromarketing as a strategic tool for enterprise development
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.1(39).2024.310209Keywords:
neuromarketing;, neuromarketing research;, advertising activity;, marketing;, enterprise development.Abstract
The article examines neuromarketing research as a strategic means of increasing the effectiveness of advertising activities and increasing the development of the enterprise. Neuromarketing offers new ways to measure consumer behavior and understand how people interact with different products, services and marketing campaigns. The use of neuromarketing methods can significantly enrich the interaction between employees and the organization, optimize them, and influence such social attitudes of employees that are important for improving efficiency, such as loyalty, involvement, satisfaction, trust. The article examines various methods of neuromarketing as an influence on a potential consumer, and proposes the concept of attracting customers to a business.
References
- Перелік використаних джерел:
- Курбан, С. (2017). Нейромаркетинг: історія, напрями та перспективи розвитку. Інтегровані комунікації, (3), 21-27. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2017.3.3
- Frank DePino. Emotional Branding – 4 Ways to Winning Customers`Hearts! – MEDIABOOM. 29 September, 2023. Електронний ресурс. - https://mediaboom.com/news/emotional-branding/
- Cesario, J., Johnson, D. J., & Eisthen, H. L. (2020). Your Brain Is Not an Onion With a Tiny Reptile Inside. Current Directions in Psychological Science. URL: https://doi.org/10.1177/0963721420917687
- Caouette J. B., Altman E. I., Narayanan P., Nimmo R. Managing credit Risk. 2nd ed. N. Y.: John Wiley and Sons, 2008.
- References
- Kurban, S. (2017). Neiromarketynh: istoriia, napriamy ta perspektyvy rozvytku. Intehrovani komunikatsii, [Neuromarketing: history, directions and prospects of development. Integrated communications]. Integrovani communicacii (3), 21-27. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2017.3.3
- Frank DePino. Emotional Branding – 4 Ways to Winning Customers`Hearts! – MEDIABOOM. 29 September, 2023. Elektronnii resurs. - https://mediaboom.com/news/emotional-branding/
- Cesario, J., Johnson, D. J., & Eisthen, H. L. (2020). Your Brain Is Not an Onion With a Tiny Reptile Inside. Current Directions in Psychological Science. URL: https://doi.org/10.1177/0963721420917687
- Caouette J. B., Altman E. I., Narayanan P., Nimmo R. Managing credit Risk. 2nd ed. N. Y.: John Wiley and Sons, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.