Методичні підходи до оцінки економічного розвитку малого й середнього бізнесу в регіонах України.

Автор(и)

  • Оксана Вікторівна Якушева Черкаський державний технологічний університет, м. Черкаси, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.33.2017.134221

Ключові слова:

методика, кластерний аналіз, економічний розвиток, малий та середній бізнес, синхронність, асиметричність.

Анотація

У статті розглянуто методичні підходи до оцінки економічного розвитку малого й середнього бізнесу в регіонах України на основі регіональної моделі формування засад економічного розвитку малого й середнього бізнесу в регіонах України. За запропонованою методикою проведено оцінку економічного розвитку регіонів України та розвитку малого й середнього бізнесу за допомогою використання інтегральних показників, кластерного аналізу, показників синхронності та асиметричності.  Аналіз синхронності та асиметричності розвитку малого й середнього бізнесу у регіонах показав, що регіони розвиваються за різними темпами та масштабами, унаслідок чого відбуваються зміни в розміщенні підприємств малого й середнього бізнесу, темпах його економічного зростання, рівні конкуренції між підприємствами та попитом населення. Визначено вплив зовнішнього та внутрішнього середовища на розвиток малого й середнього бізнесу. Запропонована регіональна модель дала змогу виділити кластери із активними та пасивними регіонами. Встановлено, що для ефективного розвитку країни та окремих регіонів, враховуючи диференційованість рівня їх розвитку, необхідне упровадження стратегічних заходів щодо вирівнювання економічного розвитку регіонів з метою рівнозначного підвищення привабливості малого й середнього бізнесу у кожному регіоні. Регіональна модель дає змогу розробити ефективні стратегічні напрями розвитку малого й середнього бізнесу, враховуючи результати досліджень на кожному етапі формування кластера.

Посилання

  1. 1. Воронин, А. В. Использование кластерного анализа для выбора локальных стратегий [Текст] / А.В. Воронин // Проблемы и перспективы управления экономикой и маркетингом в организации. – 1. – 2001. – Режим доступу: http://perspectives.utmn.ru/No1/text02.shtml
  2. 2. Волкова Н. А. Кластерный анализ результатов социологического опроса работников предприятия [ Электронныйресурс ] / Н. А. Волкова. – Режим доступа : http://ieee.tusur.ru/nauka/cluster.pdf.
  3. 3. Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник для вузів / С. С. Гаркавенко. – К. : Лібра, 2002. – 712 с.
  4. 4. Квита Г. М. Кластерный анализ в исследовании мотивационной структуры персонала предприятия [Электронный ресурс] / Г. М. Квита // Актуальные проблемы экономики. – 2009. – № 3(93). – Режим доступа :http://www.nbuv.gov.ua/Portal
  5. 5. Шадрина Г. В. Теория экономического анализа: учебно-метод. комплекс / Г.В. Шадрина. – М.: Изд. Центр ЕАОИ, 2010. – 219 с.
  6. 6. Вахович І. М. Табалова І. Є. Регіональні асиметрії сталого розвитку України:діагностика та механізми вирівнювання. «Волиньполіграф». Луцьк – 2012. – 333 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-02

Як цитувати

Якушева, О. В. (2017). Методичні підходи до оцінки економічного розвитку малого й середнього бізнесу в регіонах України. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (33), 145–152. https://doi.org/10.31498/2225-6725.33.2017.134221

Номер

Розділ

Статті