АНАЛІЗ ПРИБУТКОВОСТІ ТВОРІВ МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138588Ключові слова:
твори мистецтва, інвестування, прибуток, вартість у часі банківського депозиту, ризики зміни вартості творів мистецтваАнотація
Серед значної частини дослідників ринків творів мистецтва, оцінювачів поширена думка, що інвестування у твори мистецтва є найбільш ефективним, що воно практично аналогічно грошовим інвестиціям. Мета роботи – перевірити, наскільки це відповідає дійсності. Методологія. На базі моделі поведінки в часі вартості грошового депозиту, покладеного в банк, застосований відомий оцінювачам прийом, який дає змогу розрахувати прибуток від рухомого майна за аналогією з прибутком від грошового депозиту. Як відправні для розрахунку були використані дані загальновідомих продажів найдорожчих картин, а також усереднені дані про продажі, оприлюднені в працях аналітиків художніх ринків. Наукова новизна роботи полягає у тому, що у визначенні вартості був застосований теоретично найбільш ефективний варіант розрахунку прибутку (який рідко застосовується), коли накопи- чення базується на неперервному нарахуванні на депозит складних відсотків. Математична модель, що описує такий варіант, істотно прискорила проведення необхідних розрахунків, а в підсумку дала можливість полегшити спільну інтерпретацію результатів початкових і топових значень вартостей творів мистецтва. Висновки. Прове- дені розрахунки показали, що уявлення про рівнозначність інвестування у твори мистецтва інвестуванню гроши- ма є хибним. Тільки для незначної частки – не більше за 15% від усієї маси творів, які обертаються на ринку – можна очікувати ефективності інвестування, аналогічного інвестуванню грошима. Тільки близько 4% творів через тривалий період після створення (біля 100 років) можуть потрапити у світовий ТОП найдорожчих. Осмислення отриманих результатів допоможе оцінювачам та аналітикам художніх ринків творів мистецтва коректніше вибудовувати аналогії для різних форм інвестування.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.