СУЧАСНІ ВИДОВИЩНО-РОЗВАЖАЛЬНІ ШОУ НА ЕСТРАДІ: ДІАПАЗОН ЖАНРІВ ТА ОСОБЛИВОСТІ РЕЖИСУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138594Ключові слова:
show, performance, comedy, farce, burlesque, parody, slapstick, musical, director, actor, improvisation, scriptwriting and directing approachАнотація
Мета роботи. Охарактеризувати особливості комедійних жанрів, проаналізувати їх використання у режисер- ській роботі над створенням сучасних видовищно-розважальних естрадних шоу. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, мистецтвознавчого, порівняльного та системного методів дослідження різновидів комедійних жанрів, їх особливостей, принципів втілення у видовищно-розважальному шоу та ролі режисури як цілісного механізму, що інтерпретує художній твір відповідно до його сценічної форми та дослідження видовищно- розважальних шоу на естраді як комплексних форм змішаного комедійного жанру. Наукова новизна дослідження полягає у: визначенні критеріїв концептуальності режисерської діяльності у створенні видовищно-розважальних шоу на естраді; обґрунтуванні особливостей професійної майстерності артиста естради; аналізі жанрових ознак сучасних ви- довищних комедійних шоу на естраді. Висновки. У результаті проведеного дослідження можна зробити висновки: по- перше, у сценічному втіленні видовищно-розважального шоу лаконізм та емоційна виразність музики надає режисеру широкі можливості оригінального рішення сценічного твору; по-друге, головними особливостями видовищно- розважального шоу є високе емоційне напруження, ритмічна контрастність розвитку дії, виразне розкриття характеру персонажів; по-третє, діапазон жанрових різновидів комедій дуже широкий – від балаганної комедії, комедії фарсу до "високої" комедії, комедії плаща і шпаги, політичного памфлету; в-четвертих, мистецтво режисури видовищно- розважальних естрадних шоу передбачає об’єднання окремих номерів у єдиний цілісний сценічний твір за допомогою визначеного сценарно-режисерського ходу та застосування авторських прийомів й акцентів, як засобів творчої майстерні, за законами комедійного жанру; останнє, мистецтво режисури сценічного номеру видовищно-розважального шоу на естраді будується на спільній роботі майстра і артиста над образом.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.