СУЧАСНІ ВИДОВИЩНО-РОЗВАЖАЛЬНІ ШОУ НА ЕСТРАДІ: ДІАПАЗОН ЖАНРІВ ТА ОСОБЛИВОСТІ РЕЖИСУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138594Ключові слова:
show, performance, comedy, farce, burlesque, parody, slapstick, musical, director, actor, improvisation, scriptwriting and directing approachАнотація
Мета роботи. Охарактеризувати особливості комедійних жанрів, проаналізувати їх використання у режисер- ській роботі над створенням сучасних видовищно-розважальних естрадних шоу. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, мистецтвознавчого, порівняльного та системного методів дослідження різновидів комедійних жанрів, їх особливостей, принципів втілення у видовищно-розважальному шоу та ролі режисури як цілісного механізму, що інтерпретує художній твір відповідно до його сценічної форми та дослідження видовищно- розважальних шоу на естраді як комплексних форм змішаного комедійного жанру. Наукова новизна дослідження полягає у: визначенні критеріїв концептуальності режисерської діяльності у створенні видовищно-розважальних шоу на естраді; обґрунтуванні особливостей професійної майстерності артиста естради; аналізі жанрових ознак сучасних ви- довищних комедійних шоу на естраді. Висновки. У результаті проведеного дослідження можна зробити висновки: по- перше, у сценічному втіленні видовищно-розважального шоу лаконізм та емоційна виразність музики надає режисеру широкі можливості оригінального рішення сценічного твору; по-друге, головними особливостями видовищно- розважального шоу є високе емоційне напруження, ритмічна контрастність розвитку дії, виразне розкриття характеру персонажів; по-третє, діапазон жанрових різновидів комедій дуже широкий – від балаганної комедії, комедії фарсу до "високої" комедії, комедії плаща і шпаги, політичного памфлету; в-четвертих, мистецтво режисури видовищно- розважальних естрадних шоу передбачає об’єднання окремих номерів у єдиний цілісний сценічний твір за допомогою визначеного сценарно-режисерського ходу та застосування авторських прийомів й акцентів, як засобів творчої майстерні, за законами комедійного жанру; останнє, мистецтво режисури сценічного номеру видовищно-розважального шоу на естраді будується на спільній роботі майстра і артиста над образом.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.