Ранньоромантичні та бідермайєрські традиції у квінтетах Луїджі Боккеріні

Автор(и)

  • Lyudmila Zima доцент кафедри камерного ансамблю Одеської національної музичної академії ім.А. В. Нежданової, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138595

Ключові слова:

квінтет, бідермаєр, камерність, жанрова модель

Анотація

Мета роботи – дослідження стилістичних ознак раннього романтизму і бідермайєра в квінтетах Луїджі Боккеріні, в тому числі фортепіанних. Методологія дослідження базується на інтонаційному підході школи Бориса Асафьєва в Україні зі спеціальним акцентуванням стильового компаратива, культурологічного та герменевтичного методів в розвиток позицій праць А.Лосєва, В.Медушевського, Ю. Лотмана. Наукова новизна визначається тим, що вперше в Україні квінтети Луїджі Боккеріні стали предметом наукового аналізу в руслі числової символіки, а також оригінальної теоретичної ідеї перетину в них ранньоромантичних та бідермайєровських стилістичних показників. Висновки. Квінтети Луїджі Боккеріні з'явилися пред- метним символом італо-французької лінії камерного інструменталізму, яка визначила пробідермайєровську та власне бідермайєровську і ранньоромантичну паралель до відкриття Віденських класиків. Типологія квінтету склала відверту опозицію Віденській квартетності – в тому числі у вигляді принципової камернізації звучання. Абсолютна безліч квінтетів Боккеріні затвердили жанрову модель ранньоромантичного, пробідермайєровського квінтету.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-18

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення