НІМЕЧЧИНА – УКРАЇНА: СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД ДО ЕКОЛОГІЧНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Olena Novikova Інститут слов’янської філології Мюнхенського університету Людвіга-Максиміліана, Україна
  • Svitlana Pryshchenko Інститут дизайну та реклами Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138977

Ключові слова:

еко-плакат, екологічна соціальна реклама, візуальні засоби, рекламна графіка, образність

Анотація

Мета роботи. Статтю присвячено дослідженню образності та стилістичних тенденцій екологічної соціальної реклами, зокрема, в структурі медіа-простору Німеччини та України. Активізація уваги до проблем сучасного навколишнього середовища та розумного споживання природних ресурсів значно сприятиме розвитку еко-культури суспільства, особливо молодого покоління. Методологія дослідження полягає у застосуванні соціокультурного підходу до обґрунтування взаємозв’язків вербальних і візуальних складових екоплаката. Наукова новизна дослідження полягає у поглибленому вивченні соціального звернення як сукупної вербально-візуальної моделі, мова якої спирається на стилістичні прийоми та засоби культури постмодерну. Оригінальні художні образи, нестандартні інтерпретації, гумор і сатира необхідні в сучасних еко-плакатах, тому стає все більш вагомим використання творчих технологій у рекламній графіці – метафори, метонімії, алегорії, асоціації, гіперболи. Зазначено, що основна мета триєнале "4-й Блок, Чорнобиль" у Харкові, які організовано Українською асоціацією графічних дизайнерів – привернути увагу світової громадськості до проблем навколишнього середовища і наслідків соціальних, техногенних і природних катастроф. Проведений компаративний аналіз виявив, що німецький екологічний плакат цікавіший та образний, оскільки проблемам екології у суспільстві приділяється набагато більше уваги, і відповідно до цього еко-тематика культивується та поширюється у засобах масової інформації. Висновки. Представлені матеріали є частиною тематичних семінарів "Соціальна реклама" в Мюнхенському університеті Людвіга-Максиміліана. У зв’язку із зміщенням акцентів на візуальну складову у рекламному зверненні, доцільним вважається подальша розробка даного інтегрованого курсу, який може бути корисним не лише для філологів, а також рекламістів, культурологів, соціологів, менеджерів соціокультурної діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення