НІМЕЧЧИНА – УКРАЇНА: СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД ДО ЕКОЛОГІЧНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138977Ключові слова:
еко-плакат, екологічна соціальна реклама, візуальні засоби, рекламна графіка, образністьАнотація
Мета роботи. Статтю присвячено дослідженню образності та стилістичних тенденцій екологічної соціальної реклами, зокрема, в структурі медіа-простору Німеччини та України. Активізація уваги до проблем сучасного навколишнього середовища та розумного споживання природних ресурсів значно сприятиме розвитку еко-культури суспільства, особливо молодого покоління. Методологія дослідження полягає у застосуванні соціокультурного підходу до обґрунтування взаємозв’язків вербальних і візуальних складових екоплаката. Наукова новизна дослідження полягає у поглибленому вивченні соціального звернення як сукупної вербально-візуальної моделі, мова якої спирається на стилістичні прийоми та засоби культури постмодерну. Оригінальні художні образи, нестандартні інтерпретації, гумор і сатира необхідні в сучасних еко-плакатах, тому стає все більш вагомим використання творчих технологій у рекламній графіці – метафори, метонімії, алегорії, асоціації, гіперболи. Зазначено, що основна мета триєнале "4-й Блок, Чорнобиль" у Харкові, які організовано Українською асоціацією графічних дизайнерів – привернути увагу світової громадськості до проблем навколишнього середовища і наслідків соціальних, техногенних і природних катастроф. Проведений компаративний аналіз виявив, що німецький екологічний плакат цікавіший та образний, оскільки проблемам екології у суспільстві приділяється набагато більше уваги, і відповідно до цього еко-тематика культивується та поширюється у засобах масової інформації. Висновки. Представлені матеріали є частиною тематичних семінарів "Соціальна реклама" в Мюнхенському університеті Людвіга-Максиміліана. У зв’язку із зміщенням акцентів на візуальну складову у рекламному зверненні, доцільним вважається подальша розробка даного інтегрованого курсу, який може бути корисним не лише для філологів, а також рекламістів, культурологів, соціологів, менеджерів соціокультурної діяльності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.