НІМЕЧЧИНА – УКРАЇНА: СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД ДО ЕКОЛОГІЧНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138977Ключові слова:
еко-плакат, екологічна соціальна реклама, візуальні засоби, рекламна графіка, образністьАнотація
Мета роботи. Статтю присвячено дослідженню образності та стилістичних тенденцій екологічної соціальної реклами, зокрема, в структурі медіа-простору Німеччини та України. Активізація уваги до проблем сучасного навколишнього середовища та розумного споживання природних ресурсів значно сприятиме розвитку еко-культури суспільства, особливо молодого покоління. Методологія дослідження полягає у застосуванні соціокультурного підходу до обґрунтування взаємозв’язків вербальних і візуальних складових екоплаката. Наукова новизна дослідження полягає у поглибленому вивченні соціального звернення як сукупної вербально-візуальної моделі, мова якої спирається на стилістичні прийоми та засоби культури постмодерну. Оригінальні художні образи, нестандартні інтерпретації, гумор і сатира необхідні в сучасних еко-плакатах, тому стає все більш вагомим використання творчих технологій у рекламній графіці – метафори, метонімії, алегорії, асоціації, гіперболи. Зазначено, що основна мета триєнале "4-й Блок, Чорнобиль" у Харкові, які організовано Українською асоціацією графічних дизайнерів – привернути увагу світової громадськості до проблем навколишнього середовища і наслідків соціальних, техногенних і природних катастроф. Проведений компаративний аналіз виявив, що німецький екологічний плакат цікавіший та образний, оскільки проблемам екології у суспільстві приділяється набагато більше уваги, і відповідно до цього еко-тематика культивується та поширюється у засобах масової інформації. Висновки. Представлені матеріали є частиною тематичних семінарів "Соціальна реклама" в Мюнхенському університеті Людвіга-Максиміліана. У зв’язку із зміщенням акцентів на візуальну складову у рекламному зверненні, доцільним вважається подальша розробка даного інтегрованого курсу, який може бути корисним не лише для філологів, а також рекламістів, культурологів, соціологів, менеджерів соціокультурної діяльності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.