Театральна антреприза як явище сучасного білоруського мистецтва: ознаки, витоки, періоди

Автор(и)

  • Anna Stelmakh Білоруський державний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138981

Ключові слова:

драматична антреприза, приватний театр, продюсер, гастролі, ознаки антрепризи, витоки антрепризи, етапи розвитку антрепризи

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з вивченням розвитку театральної антрепризи в Білорусі в його історичній ретроспекції, виділенням ключових характеристик явища і визначенням основних періодів її розвитку. Методологія дослідження полягає в застосуванні сукупності методів: історико-порівняльного та мистецтвознавчого аналізу. Зазначений методологічний підхід дозволяє уявити театральну антрепризу як цілісне художнє явище, розкрити принципи її функціонування і виділити ряд причин, які мали значний вплив на розвиток приватної театральної справи на території сучасної Білорусі з кінця XVIII і до початку ХХІ ст., в залежності від змін політичних, соціальних і економічних реалій. Нау- кова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про театральну антрепризу не тільки як підприємницьку ініціативу, а й форму функціонування сценічного мистецтва. Порівняльний аналіз діяльності на території Білорусі російських, українських, польських, єврейських і вітчизняних театральних колективів дозволяє глибше усвідомити принципові відмінності в організації, управлінні і фінансуванні сценічної діяльності антрепризи перед державними театрами, а також виявити її основні характерістікі. Висновки. Осмислення на сучасному етапі історичного досвіду розвитку театральної антрепризи в Білорусі дає опору для розширення театрального пропозиції і служить твердженням необхідності подальшого розвитку приватної сцени в рівній мірі і паралельно з державним драматичним театром.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення