Специфіка використання сучасних типів професійного дихання у виконавців на духових інструментах
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.160499Ключові слова:
професійне дихання, духові інструменти, дихальна система, грудочеревний принцип ди-хання, м ’ язи, тиск, специфіка, тип, повітря, виконавець.Анотація
Мета статті – висвітлення специфічних і найбільш характерних особливостей використання сучасних типів професійного дихання у виконавців на духових академічних інструментах. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів аналізу і синтезу, а також на порівняльному та системно-комплексному підходах. Задіються методи спостереження та узагальнення – як методологічний інструментарій для отримання конкретних емпіричних результатів. Наукова новизна полягає у розкритті своєрідних критеріїв новітніх типів ви-конавського дихання, у виявлені їх самобутніх принципів виконавського, практичного застосування. Висновки дослідження формують низку характерологічних ознак сучасних видів професійного дихання в артистів сфери духового музично-виконавського мистецтва. Специфіку бокового, спинно-бокового, повного та неповного дихання складає насамперед змішаний, грудочеревний принцип роботи дихальної системи. Підкреслюється відсутність великого випинання вперед м’язів живота, зона тиску повітряного стовпа переноситься у нижні ділянки черевної порожнини, означується необхідність практики системних фізичних вправ на укріплення м’язів черевного пресу.
Посилання
Апатский В.Н. Основы теории и методики духового музыкально-исполнительского искусства : учебное пособие / В.Н. Апатский. – К. : НМАУ им. П.И. Чайковского, 2006. – 432 с.
Апатский В.Н. Актуальные проблемы духового музыкально-исполнительского искусства / В.Н. Апатский. – К. : "Задруга", 2013. – 588 с.
Апатский В.Н. О некоторых характерных чертах современного духового инструментостроения / В.Н. Апатский // Актуальні питання духового виконавства в сучасній Україні. – В. 100. – К. : НМАУ ім.П.І.Чайковського, 2013. – С. 23–29.
Білий Є.М. Технологія гри на трубі. Лексика джазу: досвід анатомічного та фізіологічного дослідження проблем / Є.М. Білий. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 168 с.
Марценюк Г.П. Методика оволодіння мистецтвом гри на тромбоні : [Навч.-метод. посібник] / Г.П. Мар-ценюк. – К. : ДП "Інформ.-аналіт. агентство”, 2007. – 351 с.
Марценюк Г.П. Українське тромбонове виконавство в контексті європеського духового музичного мис-
тецтва : монографія / Г.П. Марценюк. – К. : ДП "Інформ.-аналіт. агентство”, 2013. – 402 с.
Посвалюк В.Т. Щоденні самостійні вправи трубача : навчально-методичний посібник / В.Т. Посвалюк.– К. : Держ. метод. центр навч. закл. культ. і мист., 2003. – 56 с.
Liebman D. Developing a personal saxophone sound / D. Liebman. – Medfield: Dorn Publications, 1994. – 47 p.
Apatskij, V.N. (2006). Basic theory and techniques of brass musical performing arts. Kiev: NMAU im. P.I. Chajkovskogo [in Russian].
Apatskij, V.N. (2013). Actual problems of wind musical performance art. Kiev: Zadruga [in Russian].
Apatskij, V.N. (2013). About some characteristic features of modern wind instrumentation. Aktual`ni py`tannya duxovogo vy`konavstva v suchasnij Ukrayini, 100, 23–29 [in Russian].
Bily`j, Ye.M. (2013). The technology of playing trumpet. Jazz vocabulary: the experience of anatomical and physiological research of problems. Vinny`cya: Nova Kny`ga [in Ukrainian].
Martsenyuk, G.P. (2007). Methods of mastering the art of playing the trombone. Ky`yiv: DP "Inform.-analit. agentstvo" [in Ukrainian].
Martsenyuk, G.P. (2013). Ukrainian trombone performance in the context of European musical art. Ky`yiv: DP "Inform.-analit. agentstvo" [in Ukrainian].
Posvalyuk, V.T. (2003). Daily self exercises of a trumpeter. Kyiv: Derzh. metod. tsentr navch. zakl. kul't. i myst. [in Ukrainian].
Liebman, D. (1994). Developing a personal saxophone sound. Medfield: Dorn Publications [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.