Специфіка використання сучасних типів професійного дихання у виконавців на духових інструментах
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.160499Ключові слова:
професійне дихання, духові інструменти, дихальна система, грудочеревний принцип ди-хання, м ’ язи, тиск, специфіка, тип, повітря, виконавець.Анотація
Мета статті – висвітлення специфічних і найбільш характерних особливостей використання сучасних типів професійного дихання у виконавців на духових академічних інструментах. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів аналізу і синтезу, а також на порівняльному та системно-комплексному підходах. Задіються методи спостереження та узагальнення – як методологічний інструментарій для отримання конкретних емпіричних результатів. Наукова новизна полягає у розкритті своєрідних критеріїв новітніх типів ви-конавського дихання, у виявлені їх самобутніх принципів виконавського, практичного застосування. Висновки дослідження формують низку характерологічних ознак сучасних видів професійного дихання в артистів сфери духового музично-виконавського мистецтва. Специфіку бокового, спинно-бокового, повного та неповного дихання складає насамперед змішаний, грудочеревний принцип роботи дихальної системи. Підкреслюється відсутність великого випинання вперед м’язів живота, зона тиску повітряного стовпа переноситься у нижні ділянки черевної порожнини, означується необхідність практики системних фізичних вправ на укріплення м’язів черевного пресу.
Посилання
Апатский В.Н. Основы теории и методики духового музыкально-исполнительского искусства : учебное пособие / В.Н. Апатский. – К. : НМАУ им. П.И. Чайковского, 2006. – 432 с.
Апатский В.Н. Актуальные проблемы духового музыкально-исполнительского искусства / В.Н. Апатский. – К. : "Задруга", 2013. – 588 с.
Апатский В.Н. О некоторых характерных чертах современного духового инструментостроения / В.Н. Апатский // Актуальні питання духового виконавства в сучасній Україні. – В. 100. – К. : НМАУ ім.П.І.Чайковського, 2013. – С. 23–29.
Білий Є.М. Технологія гри на трубі. Лексика джазу: досвід анатомічного та фізіологічного дослідження проблем / Є.М. Білий. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 168 с.
Марценюк Г.П. Методика оволодіння мистецтвом гри на тромбоні : [Навч.-метод. посібник] / Г.П. Мар-ценюк. – К. : ДП "Інформ.-аналіт. агентство”, 2007. – 351 с.
Марценюк Г.П. Українське тромбонове виконавство в контексті європеського духового музичного мис-
тецтва : монографія / Г.П. Марценюк. – К. : ДП "Інформ.-аналіт. агентство”, 2013. – 402 с.
Посвалюк В.Т. Щоденні самостійні вправи трубача : навчально-методичний посібник / В.Т. Посвалюк.– К. : Держ. метод. центр навч. закл. культ. і мист., 2003. – 56 с.
Liebman D. Developing a personal saxophone sound / D. Liebman. – Medfield: Dorn Publications, 1994. – 47 p.
Apatskij, V.N. (2006). Basic theory and techniques of brass musical performing arts. Kiev: NMAU im. P.I. Chajkovskogo [in Russian].
Apatskij, V.N. (2013). Actual problems of wind musical performance art. Kiev: Zadruga [in Russian].
Apatskij, V.N. (2013). About some characteristic features of modern wind instrumentation. Aktual`ni py`tannya duxovogo vy`konavstva v suchasnij Ukrayini, 100, 23–29 [in Russian].
Bily`j, Ye.M. (2013). The technology of playing trumpet. Jazz vocabulary: the experience of anatomical and physiological research of problems. Vinny`cya: Nova Kny`ga [in Ukrainian].
Martsenyuk, G.P. (2007). Methods of mastering the art of playing the trombone. Ky`yiv: DP "Inform.-analit. agentstvo" [in Ukrainian].
Martsenyuk, G.P. (2013). Ukrainian trombone performance in the context of European musical art. Ky`yiv: DP "Inform.-analit. agentstvo" [in Ukrainian].
Posvalyuk, V.T. (2003). Daily self exercises of a trumpeter. Kyiv: Derzh. metod. tsentr navch. zakl. kul't. i myst. [in Ukrainian].
Liebman, D. (1994). Developing a personal saxophone sound. Medfield: Dorn Publications [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.