Глобалізаційні проблеми суб’єктного виміру культури в просторі комунікативного середовища: homo esteticos як епіцентр гармонізації сутнього
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166911Ключові слова:
комунікативне середовище, етос, естетичні цінності, метаекологічна рефлексія, культурні практикиАнотація
Мета роботи – визначити культурологічні та естетичні проблеми формування комунікативного середовища як фактора гармонізації глобалізаційних проблем сучасності. Методологічною основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний, соціокультурний, історичний підходи, фундаментальні положення теорії й історії культури. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, порівняння, узагальнення, формалізація. Наукова новизна одержаних результатів полягає у виявленні ключових проблем сприйняття суб’єктивного виміру культури в просторі сучасного комунікативного середовища. Висновки. Естетично-екологічний вимір культуротворення та комунікації надає можливість відійти від зайвого метафоризму та побачити культуру в її конституативних суб’єктних засадах ідентичності людини. Відзначено, що категоріальна партитура опису сприйняття естетичного середовища не може бути суто психологічною, вона не є інструментальним засобом відчуття гармонії сутнього. Таким чином, животворний креативний потік, що вічно оновлює планету, людину та її неагресивна активність, самодіяльності переводять агресивну стихію взаємодії акторів глобалізаційних процесів у фазу гармонійного єднання зусиль. Естетичні образи самодетермінації на межі свого здійснення потребують гри як субстантивного витоку, коли гра грає в людях як гармонізуючий виток сутнього.
Посилання
Бауман З. Идентичность в глобализирующемся мире. 2005. URL : http://www.lovievich.ru.
Гелд Д., МакГрю Е., Голдблатт Д., Перратон Д. Глобальні трансформації. Пер. з англ. В. Курганський, В. Сікора. Київ : Фенікс, 2003. 548 с.
Лосев А. Диалектика творческого акта (краткий очерк) // Контекст 1981. Москва: Наука, 1982. С. 48–78.
Малахов В .А. Етика. Київ : Либідь, 2001. 384 с.
Марков Б. В. Храм и рынок. Санкт-Петербург : Алетейя. 1999. 295 с.
Мотиль О. Україна в теоретичній перспективі: песимістичні прогнози, оптимістичні контраргументи та одна чи дві провокації. Українське суспільство на шляху перетворень: західна інтерпретація. За ред. Пер. з англ. В. Ісаєва. Київ : Вид. дім «КМ академія», 2004. С.30–45.
Урри Д. Взгляд туриста и и глобализация. Массовая культура: современные западные исследований. Пер. с англ. В. В. Зверевой. Москва : Фонд научных исследований «Прагматика культуры», 2005. С. 136–152.
Федотова В. Г., Колпаков В. А., Федотова Н. Н. Глобальный капитализм: три великих трансформации. Москва : Культурная революция, 2008. 608 с.
Чорненька Н. Організація туристичної індустрії. Київ : Атіка, 2006. 264 с.
Bauman, Z. (2005). Ydentychnost' v hlobalyzyruiuschemsia myre [Ydentychnost hlobalyzyruyuschemsya in the world]. Retrieved from http://www.lovievich.ru. [in Ukrainian].
Chornen'ka, N. (2006) Orhanizatsiia turystychnoi industrii [Organization of the tourism industry]. Kyiv: Atika [in Ukrainian].
Held, D., MakHriu, E., Holdblatt, D., & Perraton D. (2003). Hlobal'ni transformatsii [Global Transformation]. (V. Kurhans'kyj, B. Sikora, Trans). Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Losev, A. (1981). Dyalektyka tvorcheskoho akta (kratkyj ocherk) [Dialectics tvorcheskoho act (Brief Essay)]. Kontekst 1981. Moskva: Nauka [in Russian].
Malakhov, V .A. (2001). Etyka [Ethics]. Kyiv : Lybid' [in Ukrainian].
Markov, B. V. (1999). Khram y rynok [temple and market]. Sankt-Peterburh: Aletejia [in Russian].
Motyl', O. (2004). Ukraina v teoretychnij perspektyvi: pesymistychni prohnozy, optymistychni kontrarhumenty ta odna chy dvi provokatsii [Ukraine in theoretical perspective: pessimistic, optimistic counter and one or two provocations]. Ukrains'ke suspil'stvo na shliakhu peretvoren': zakhidna interpretatsiia [Ukrainian society towards change: Western interpretation]. (V. Isaieva, Ed.) Kyiv: Vyd. dim «KM akademiia» [in Ukrainian].
Urri, D. (2005). Vzgljad turista i i globalizacija [Sight tourist and Globalization]. Massovaja kul'tura: sovremennye zapadnye issledovanij [Popular culture: modern Western studies]. (V. V. Zverevoj, Trans). Moskva: Fond nauchnyh issledovanij «Pragmatika kul'tury» [in Russian].
Fedotova, V. G., Kolpakov, V. A., & Fedotova, N. N. (2008). Global'nyj kapitalizm: tri velikih transformacii [Global Capitalism: Three Great Transformations]. Moskva: Kul'turnaja revoljucija [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.