Глобалізаційні проблеми суб’єктного виміру культури в просторі комунікативного середовища: homo esteticos як епіцентр гармонізації сутнього
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166911Ключові слова:
комунікативне середовище, етос, естетичні цінності, метаекологічна рефлексія, культурні практикиАнотація
Мета роботи – визначити культурологічні та естетичні проблеми формування комунікативного середовища як фактора гармонізації глобалізаційних проблем сучасності. Методологічною основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний, соціокультурний, історичний підходи, фундаментальні положення теорії й історії культури. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, порівняння, узагальнення, формалізація. Наукова новизна одержаних результатів полягає у виявленні ключових проблем сприйняття суб’єктивного виміру культури в просторі сучасного комунікативного середовища. Висновки. Естетично-екологічний вимір культуротворення та комунікації надає можливість відійти від зайвого метафоризму та побачити культуру в її конституативних суб’єктних засадах ідентичності людини. Відзначено, що категоріальна партитура опису сприйняття естетичного середовища не може бути суто психологічною, вона не є інструментальним засобом відчуття гармонії сутнього. Таким чином, животворний креативний потік, що вічно оновлює планету, людину та її неагресивна активність, самодіяльності переводять агресивну стихію взаємодії акторів глобалізаційних процесів у фазу гармонійного єднання зусиль. Естетичні образи самодетермінації на межі свого здійснення потребують гри як субстантивного витоку, коли гра грає в людях як гармонізуючий виток сутнього.
Посилання
Бауман З. Идентичность в глобализирующемся мире. 2005. URL : http://www.lovievich.ru.
Гелд Д., МакГрю Е., Голдблатт Д., Перратон Д. Глобальні трансформації. Пер. з англ. В. Курганський, В. Сікора. Київ : Фенікс, 2003. 548 с.
Лосев А. Диалектика творческого акта (краткий очерк) // Контекст 1981. Москва: Наука, 1982. С. 48–78.
Малахов В .А. Етика. Київ : Либідь, 2001. 384 с.
Марков Б. В. Храм и рынок. Санкт-Петербург : Алетейя. 1999. 295 с.
Мотиль О. Україна в теоретичній перспективі: песимістичні прогнози, оптимістичні контраргументи та одна чи дві провокації. Українське суспільство на шляху перетворень: західна інтерпретація. За ред. Пер. з англ. В. Ісаєва. Київ : Вид. дім «КМ академія», 2004. С.30–45.
Урри Д. Взгляд туриста и и глобализация. Массовая культура: современные западные исследований. Пер. с англ. В. В. Зверевой. Москва : Фонд научных исследований «Прагматика культуры», 2005. С. 136–152.
Федотова В. Г., Колпаков В. А., Федотова Н. Н. Глобальный капитализм: три великих трансформации. Москва : Культурная революция, 2008. 608 с.
Чорненька Н. Організація туристичної індустрії. Київ : Атіка, 2006. 264 с.
Bauman, Z. (2005). Ydentychnost' v hlobalyzyruiuschemsia myre [Ydentychnost hlobalyzyruyuschemsya in the world]. Retrieved from http://www.lovievich.ru. [in Ukrainian].
Chornen'ka, N. (2006) Orhanizatsiia turystychnoi industrii [Organization of the tourism industry]. Kyiv: Atika [in Ukrainian].
Held, D., MakHriu, E., Holdblatt, D., & Perraton D. (2003). Hlobal'ni transformatsii [Global Transformation]. (V. Kurhans'kyj, B. Sikora, Trans). Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Losev, A. (1981). Dyalektyka tvorcheskoho akta (kratkyj ocherk) [Dialectics tvorcheskoho act (Brief Essay)]. Kontekst 1981. Moskva: Nauka [in Russian].
Malakhov, V .A. (2001). Etyka [Ethics]. Kyiv : Lybid' [in Ukrainian].
Markov, B. V. (1999). Khram y rynok [temple and market]. Sankt-Peterburh: Aletejia [in Russian].
Motyl', O. (2004). Ukraina v teoretychnij perspektyvi: pesymistychni prohnozy, optymistychni kontrarhumenty ta odna chy dvi provokatsii [Ukraine in theoretical perspective: pessimistic, optimistic counter and one or two provocations]. Ukrains'ke suspil'stvo na shliakhu peretvoren': zakhidna interpretatsiia [Ukrainian society towards change: Western interpretation]. (V. Isaieva, Ed.) Kyiv: Vyd. dim «KM akademiia» [in Ukrainian].
Urri, D. (2005). Vzgljad turista i i globalizacija [Sight tourist and Globalization]. Massovaja kul'tura: sovremennye zapadnye issledovanij [Popular culture: modern Western studies]. (V. V. Zverevoj, Trans). Moskva: Fond nauchnyh issledovanij «Pragmatika kul'tury» [in Russian].
Fedotova, V. G., Kolpakov, V. A., & Fedotova, N. N. (2008). Global'nyj kapitalizm: tri velikih transformacii [Global Capitalism: Three Great Transformations]. Moskva: Kul'turnaja revoljucija [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.