РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО СТИЛЮ В ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ МИТЦІВ НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166970Ключові слова:
український національний стиль, образотворче мистецтво, національне самоусвідомленняАнотація
Мета роботи. Виконати мистецтвознавчий аналіз творчості декількох українських митців початку ХХ ст. з позиції репрезентації і популяризації національного стилю в України, що дасть можливість показати розвиток українського національного стилю в образотворчому мистецтві. Методологія дослідження полягає у застосуванні конкретно-історичного методу для аналізу здобутків митців в популяризації українського національного стилю, а також використанні методу порівняльного аналізу і історико-культурного підходу, що сприятиме виявленню основних концепцій національного стилю в творчості українських митців в світовому контексті. Наукова новизна полягає у спробі осмислення і виявлення основних концепцій в репрезентації національного стилю в творчості українських митців на початку ХХ ст., що зумовлено історичним, соціальним, культурним характером. Висновки. Аналіз сутності і репрезентації національного стилю в творчості українських митців вказує на взаємозалежність давньої спадщини і досягнень початку ХХ століття, що уможливлює розробку концепцій національного стилю і вплине на розвиток національної самосвідомості сьогодення.
Посилання
Соколюк Л.Д. Проблема національного стилю в Українському мистецтві першої третини ХХ ст. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2002. №4. С.16–27.
Мельникова У. П. Концепція національного мистецтва у художній практиці 1920-х років крізь призму вітчизняного мистецтвознавства. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2004. № 8. С. 66–77.
Павловський В. Василь Григорович Кричевський. Життя і творчість : монографія. Нью-Йорк : Вільна Академія наук у США, 1974. 175 с.
Петровская Г. В. Художественный знак – художественный образ – художественная коммуникация.Вестник Вятского государственного университета. 2012. С. 146–148.
Никитина И. П. Философия искусства : учеб. пособие. Москва : Омега-Л, 2010. 559 с.
Ковпаненко Н. Нарбут Георгій Іванович. Видатні діячі науки і культури Києва в історико-краєзнавчому русі України: біографічний довідник. Київ : Інститут історії України НАН України, 2005. Ч. 2. С. 76–83.
Врона И. Пути современного украинского искусства.Революция и культура. 1928. № 13. С. 60–62.
Забочень М. На спомин рідного краю: Україна у старій листівці : альбом-каталог. Київ: Криниця, 2000. 505 с.
Максим’юк Т.І., Дерун Л.В.Малюнки до українських народних пісень. Підбірка листівок : каталог. Одеса: ОКФА, 1996. 23 с.
Ковтун В. Українське мистецтво у старій листівці : альбом-каталог. Коломия: Вік, 2003. Вип. 1. 114 с.
Станкевич М.Є. Українські витинанки : каталог. Київ : Наукова думка, 1986. 123 с.
Шевченко Є.І., Корнієнко В.І. Українська витинанка : альбом-каталог. Київ: Народні джерела, 2013. 112 с.
Селівачов М. Лексикон української орнаментики : довідник. Київ : Редакція вісника Ант, 2005. 399 с.
Антонович Д. Український орнамент. Українська культура: лекції/ за ред. Д.Антоновича. Київ : Либідь, 1993. С. 385–404.
Sokoliuk L. D. (2002).The problem of national style in the Ukrainian art of the first third of the twentieth century. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv,4,16–27 [in Ukrainian].
Melnykova U. P. (2004).The concept of national art in the artistic practice of the 1920s through the prism of national art studies. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 8, 66–77 [in Ukrainian].
Pavlovskyi V. (1974). Vasily Grigorovich Krichevsky. Life and creativity. Niu-York : Vilna Akademiia nauk u SShA [in English].
Petrovskaya G. V .(2012). Artistic sign - artistic image - artistic communication. Vestnik Vyatskogo gosudarstvennogo universiteta, 146-148 [in Russian].
Nikitina I. P. (2010). Philosophy of Art.Moskva : Omega-L [in Russian].
Kovpanenko N. (2005). Narbut Georgy Ivanovich. Prominent figures of the science and culture of Kiev in the historical and ethnographic movement of Ukraine. Kyiv : Instytut istorii Ukrainy NAN Ukrainy [in Ukrainian].
Vrona I. (1928). Ways of contemporary Ukrainian art.Revolyutsiya i kul'tura,13,60–62. [in Russian].
Zabochen M. (2000). To remember the native land: Ukraine in an old postcard.Kyiv : Krynytsia [in Ukrainian].
Maksymiuk T. I., Derun L. V. (1996). Drawings for Ukrainian folk songs. Selection of postcards.Odesa : OKFA [in Ukrainian].
Kovtun V. (2003). Ukrainian art in an old postcard.Kolomyia : Vik [in Ukrainian].
Stankevych M.I. (1986). Ukrainiansilhouette. Kyiv : Naukova dumka [in Ukrainian].
Shevchenko Ye.I., Korniienko V.I. (2013). Ukrainiansilhouette. Kyiv : Narodni dzherela [in Ukrainian].
Selivachov M. (2005). Lexicon of Ukrainian ornamentik.Kyiv : Redaktsiia visnyka Ant [in Ukrainian].
Antonovych D. (1993). Ukrainian ornamentik. Ukrainian culture: lectures. D. Antonovych (Ed.). Kyiv : Lybid [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.