РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО СТИЛЮ В ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ МИТЦІВ НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.

Автор(и)

  • Elena Khramova-Baranova Черкаський державний технологічний університет, Україна
  • Nadezhda Gorbatova Київський національний університет культури і мистецтв,, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166970

Ключові слова:

український національний стиль, образотворче мистецтво, національне самоусвідомлення

Анотація

Мета роботи. Виконати мистецтвознавчий аналіз творчості декількох українських митців початку ХХ ст. з позиції репрезентації і популяризації національного стилю в України, що дасть можливість показати розвиток українського національного стилю в образотворчому мистецтві. Методологія дослідження полягає у застосуванні конкретно-історичного методу для аналізу здобутків митців в популяризації українського національного стилю, а також використанні методу порівняльного аналізу і історико-культурного підходу, що сприятиме виявленню основних концепцій національного стилю в творчості українських митців в світовому контексті. Наукова новизна полягає у спробі осмислення і виявлення основних концепцій в репрезентації національного стилю в творчості українських митців на початку ХХ ст., що зумовлено історичним, соціальним, культурним характером. Висновки. Аналіз сутності і репрезентації національного стилю в творчості українських митців вказує на взаємозалежність давньої спадщини і досягнень початку ХХ століття, що уможливлює розробку концепцій національного стилю і вплине на розвиток національної самосвідомості сьогодення.

Біографії авторів

Elena Khramova-Baranova, Черкаський державний технологічний університет

доктор історичних наук, професор,професор кафедри дизайну

Nadezhda Gorbatova, Київський національний університет культури і мистецтв,

кандидат історичних наук, доцент кафедри хореографічного мистецтва

Посилання

Соколюк Л.Д. Проблема національного стилю в Українському мистецтві першої третини ХХ ст. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2002. №4. С.16–27.

Мельникова У. П. Концепція національного мистецтва у художній практиці 1920-х років крізь призму вітчизняного мистецтвознавства. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2004. № 8. С. 66–77.

Павловський В. Василь Григорович Кричевський. Життя і творчість : монографія. Нью-Йорк : Вільна Академія наук у США, 1974. 175 с.

Петровская Г. В. Художественный знак – художественный образ – художественная коммуникация.Вестник Вятского государственного университета. 2012. С. 146–148.

Никитина И. П. Философия искусства : учеб. пособие. Москва : Омега-Л, 2010. 559 с.

Ковпаненко Н. Нарбут Георгій Іванович. Видатні діячі науки і культури Києва в історико-краєзнавчому русі України: біографічний довідник. Київ : Інститут історії України НАН України, 2005. Ч. 2. С. 76–83.

Врона И. Пути современного украинского искусства.Революция и культура. 1928. № 13. С. 60–62.

Забочень М. На спомин рідного краю: Україна у старій листівці : альбом-каталог. Київ: Криниця, 2000. 505 с.

Максим’юк Т.І., Дерун Л.В.Малюнки до українських народних пісень. Підбірка листівок : каталог. Одеса: ОКФА, 1996. 23 с.

Ковтун В. Українське мистецтво у старій листівці : альбом-каталог. Коломия: Вік, 2003. Вип. 1. 114 с.

Станкевич М.Є. Українські витинанки : каталог. Київ : Наукова думка, 1986. 123 с.

Шевченко Є.І., Корнієнко В.І. Українська витинанка : альбом-каталог. Київ: Народні джерела, 2013. 112 с.

Селівачов М. Лексикон української орнаментики : довідник. Київ : Редакція вісника Ант, 2005. 399 с.

Антонович Д. Український орнамент. Українська культура: лекції/ за ред. Д.Антоновича. Київ : Либідь, 1993. С. 385–404.

Sokoliuk L. D. (2002).The problem of national style in the Ukrainian art of the first third of the twentieth century. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv,4,16–27 [in Ukrainian].

Melnykova U. P. (2004).The concept of national art in the artistic practice of the 1920s through the prism of national art studies. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 8, 66–77 [in Ukrainian].

Pavlovskyi V. (1974). Vasily Grigorovich Krichevsky. Life and creativity. Niu-York : Vilna Akademiia nauk u SShA [in English].

Petrovskaya G. V .(2012). Artistic sign - artistic image - artistic communication. Vestnik Vyatskogo gosudarstvennogo universiteta, 146-148 [in Russian].

Nikitina I. P. (2010). Philosophy of Art.Moskva : Omega-L [in Russian].

Kovpanenko N. (2005). Narbut Georgy Ivanovich. Prominent figures of the science and culture of Kiev in the historical and ethnographic movement of Ukraine. Kyiv : Instytut istorii Ukrainy NAN Ukrainy [in Ukrainian].

Vrona I. (1928). Ways of contemporary Ukrainian art.Revolyutsiya i kul'tura,13,60–62. [in Russian].

Zabochen M. (2000). To remember the native land: Ukraine in an old postcard.Kyiv : Krynytsia [in Ukrainian].

Maksymiuk T. I., Derun L. V. (1996). Drawings for Ukrainian folk songs. Selection of postcards.Odesa : OKFA [in Ukrainian].

Kovtun V. (2003). Ukrainian art in an old postcard.Kolomyia : Vik [in Ukrainian].

Stankevych M.I. (1986). Ukrainiansilhouette. Kyiv : Naukova dumka [in Ukrainian].

Shevchenko Ye.I., Korniienko V.I. (2013). Ukrainiansilhouette. Kyiv : Narodni dzherela [in Ukrainian].

Selivachov M. (2005). Lexicon of Ukrainian ornamentik.Kyiv : Redaktsiia visnyka Ant [in Ukrainian].

Antonovych D. (1993). Ukrainian ornamentik. Ukrainian culture: lectures. D. Antonovych (Ed.). Kyiv : Lybid [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство