КАСКАДЕР ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ВИДОВИЩНО-ТРЮКОВОГО ДІЙСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167015Ключові слова:
трюки, каскадер, постановник трюків, техніка фехтування, трюк у кінематографі, сучасний кінематограф, авангардний театр, трюкологіяАнотація
Мета роботи полягає в обґрунтуванні особливостей становлення та формування каскадерської професії як видовищно-трюкового дійства. Методологія дослідження ґрунтується на порівняльному аналізі змісту каскадера або виконавця трюків та розкриття сутності феномену видовищно-трюкового дійства у кіномистецтві. Наукова новизна полягає у розкритті особливостей професійної діяльності каскадерів та постановників трюків. Уточнено закономірність розвитку видовищно-трюкового мистецтва у кінематографі та інших видах в сучасному українському мистецтвознавстві. Висновки. Отже, у дослідженні уточнено і сформульовано визначення понять «каскадер» та «постановник трюків» у контексті видовищних форм мистецтва. Каскадером є спеціально підготовлена людина, що виконує трюки, які є складовим елементом художнього образу різних мистецько-видовищних форм. Постановник трюків – це людина, яка керує групою каскадерів, вигадує трюк в контексті сценарію, організовує процес підготовки трюкової сцени та безпосередньо бере участь у виконанні трюкового епізоду. Таким чином, професія каскадера/виконавця трюків є найнебезпечнішою, але і незамінною професією у видовищно-трюковому мистецтві. На сьогодні кіно, театр або шоу не можливо уявити без видовищних форм мистецтва, а це означає, що професія «каскадер» і надалі буде розвиватися та удосконалюватися завдяки новим технологіям, використовуючи сучасні досягнення науки і техніки.
Посилання
Сысоев Н. П. Настольная книга каскадёра. Санкт-Петербург: Мифрил, 1998. 288 с.
Скопненко О. І. Цимбалюк Т. В. Сучасний словник-мінімум іншомовних слів. Київ: Довіра, 2008. 798 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови : 250 000 сл. та словосполучень з дод. та доп. / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь : Перун, 2009. 1736 с.
Большой толковый словарь русского языка / глав. ред. С. А. Кузнецов. – Санкт-Петербург: Норинт, 2000. 1536 с.
Эльяшева И. Риск – благородное дело. URL: http://www.bestmagazine. ru/issues/2011-08/risk-blagorodnoe-delo (дата обращения: январь 2019).
Ващилин Н. Н. Автобиография. URL: http://www.221b.ru/creators/vaschilin.htm (дата обращения: январь 2019)
Ващилин Н. Н. Они умирали по воле режиссёров. URL: http://www.proza.ru/2011/01/18/2 (дата обращения: декабрь 2018).
Первый канал: Неуловимые мстители. URL: http://www.1tvrus.com/announce/2507 (дата обращения: декабрь 2018).
Крымовед: Пираты XX века. URL: http://www.krimoved.crimea.ua/move_piraty.html (дата обращения: декабрь 2018).
Актеры советского и российского кино. Антонова Светлана Сергеевна. URL: http://rusactors.ru/a/antonova_s/index.shtml (дата обращения: декабрь 2018).
Осипова Н. Рождение «Легенды № 17»: Как создавался фильм о хоккеисте Валерии Харламове. URL: http://filmpro.ru/journal/18937949. (дата обращения: декабрь 2018).
Актер Александр Головин. URL: http://news.day.az/culture/406205.html (дата обращения: январь 2019).
Высоцкий В. Биография. Кн. 1. URL: http://www.e-reading-lib.org/bookreader.php/12764/Vysockiii_-_Kniga_1.html (дата обращения: январь 2019).
Джеки Чан. URL: http://dobrognev.ru/dzheki-chan (дата обращения: январь 2019).
Брагинский А. В. Жан-Поль Бельмандо. Профессионал. Москва: Зебра Е: АСТ ; Владимир: ВКТ, 2009. 348 с.
Опанасюк В. А. Пластичне виховання : навч.-метод. посіб. Рівне : РДІК, 1997. 115 с.
Єрмакова Н. До питання про авангард і традиції у творчому досвіді мистецького об’єднання "Березіль". Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. 2008. Вип. 1. С. 174-180. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2008_1_31 (дата звернення: січень 2019).
Sysoev, N.P. (1998). The stunt book. St. Petersburg: Mithril [in Russian].
Skopnenko O. I. Tsimbalyuk T. V. (2008). Contemporary dictionary-the minimum of foreign words. Kyiv: Dovira [in Ukrainian].
Great explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250 000 words and phrases with additional. and add (2009). V. T. Busel (Ed.). Kiev; Irpen: Perun [in Ukrainian].
Big dictionary of Russian language (2000) S.A. Kuznetsov (Ed.). St. Petersburg: Norint [in Russian].
Elyasheva I. (2011). Risk is a noble cause. URL:http://www.bestmagazine.ru/issues/2011-08/risk-blagorodnoe-delo [in Russian].
Vashchilin N. N. Autobiography. URL: http://www.221b.ru/creators/vaschilin.htm [in Russian].
Vaschilin N.N. They died at the behest of the directors. URL: http://www.proza.ru/2011/01/18/ [in Russian].
Channel One: The Elusive Avengers. URL: http://www.1tvrus.com/announce/2507 [in Russian].
Krymatoved: Pirates of the XX century. URL: http://www.krimoved.crimea.ua/move_piraty.html [in Ukrainian].
Actors of Soviet and Russian cinema. Antonova Svetlana Sergeevna. URL: http://rusactors.ru/a/antonova_s/index.shtml [in Russian].
Osipova N. The Birth of "Legend No. 17": How a film was made about hockey player Valeria Kharlamov. URL: http://filmpro.ru/journal/18937949 [in Russian].
Actor Alexander Golovin. URL: http://news.day.az/culture/406205.html [in Azerbaijan].
Vysotsky V. Biography. In 1. URL: http://www.e-reading-lib.org/bookreader.php/12764/Vysockiii_-_Kniga_1.html
Jackie Chan. URL: http://dobrognev.ru/dzheki-chan [in Russian].
Braginsky A.V. (2009). Jean-Paul Belmundo. Professional. Moscow: Zebra E: AST; Vladimir: VKT [in Russian].
Opasanyuk V.A. (1997). Plastic education. Rivne: RDIK [in Ukrainian].
Ermakova N. (2008). On the issue of vanguard and traditions in the creative experience of the artistic association "Berezil".Aktualʹni problemy mystetsʹkoyi praktyky i mystetstvoznavchoyi nauky.. Issue 1, 174-180. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2008_1_31 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.