КАСКАДЕР ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ВИДОВИЩНО-ТРЮКОВОГО ДІЙСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167015Ключові слова:
трюки, каскадер, постановник трюків, техніка фехтування, трюк у кінематографі, сучасний кінематограф, авангардний театр, трюкологіяАнотація
Мета роботи полягає в обґрунтуванні особливостей становлення та формування каскадерської професії як видовищно-трюкового дійства. Методологія дослідження ґрунтується на порівняльному аналізі змісту каскадера або виконавця трюків та розкриття сутності феномену видовищно-трюкового дійства у кіномистецтві. Наукова новизна полягає у розкритті особливостей професійної діяльності каскадерів та постановників трюків. Уточнено закономірність розвитку видовищно-трюкового мистецтва у кінематографі та інших видах в сучасному українському мистецтвознавстві. Висновки. Отже, у дослідженні уточнено і сформульовано визначення понять «каскадер» та «постановник трюків» у контексті видовищних форм мистецтва. Каскадером є спеціально підготовлена людина, що виконує трюки, які є складовим елементом художнього образу різних мистецько-видовищних форм. Постановник трюків – це людина, яка керує групою каскадерів, вигадує трюк в контексті сценарію, організовує процес підготовки трюкової сцени та безпосередньо бере участь у виконанні трюкового епізоду. Таким чином, професія каскадера/виконавця трюків є найнебезпечнішою, але і незамінною професією у видовищно-трюковому мистецтві. На сьогодні кіно, театр або шоу не можливо уявити без видовищних форм мистецтва, а це означає, що професія «каскадер» і надалі буде розвиватися та удосконалюватися завдяки новим технологіям, використовуючи сучасні досягнення науки і техніки.
Посилання
Сысоев Н. П. Настольная книга каскадёра. Санкт-Петербург: Мифрил, 1998. 288 с.
Скопненко О. І. Цимбалюк Т. В. Сучасний словник-мінімум іншомовних слів. Київ: Довіра, 2008. 798 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови : 250 000 сл. та словосполучень з дод. та доп. / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь : Перун, 2009. 1736 с.
Большой толковый словарь русского языка / глав. ред. С. А. Кузнецов. – Санкт-Петербург: Норинт, 2000. 1536 с.
Эльяшева И. Риск – благородное дело. URL: http://www.bestmagazine. ru/issues/2011-08/risk-blagorodnoe-delo (дата обращения: январь 2019).
Ващилин Н. Н. Автобиография. URL: http://www.221b.ru/creators/vaschilin.htm (дата обращения: январь 2019)
Ващилин Н. Н. Они умирали по воле режиссёров. URL: http://www.proza.ru/2011/01/18/2 (дата обращения: декабрь 2018).
Первый канал: Неуловимые мстители. URL: http://www.1tvrus.com/announce/2507 (дата обращения: декабрь 2018).
Крымовед: Пираты XX века. URL: http://www.krimoved.crimea.ua/move_piraty.html (дата обращения: декабрь 2018).
Актеры советского и российского кино. Антонова Светлана Сергеевна. URL: http://rusactors.ru/a/antonova_s/index.shtml (дата обращения: декабрь 2018).
Осипова Н. Рождение «Легенды № 17»: Как создавался фильм о хоккеисте Валерии Харламове. URL: http://filmpro.ru/journal/18937949. (дата обращения: декабрь 2018).
Актер Александр Головин. URL: http://news.day.az/culture/406205.html (дата обращения: январь 2019).
Высоцкий В. Биография. Кн. 1. URL: http://www.e-reading-lib.org/bookreader.php/12764/Vysockiii_-_Kniga_1.html (дата обращения: январь 2019).
Джеки Чан. URL: http://dobrognev.ru/dzheki-chan (дата обращения: январь 2019).
Брагинский А. В. Жан-Поль Бельмандо. Профессионал. Москва: Зебра Е: АСТ ; Владимир: ВКТ, 2009. 348 с.
Опанасюк В. А. Пластичне виховання : навч.-метод. посіб. Рівне : РДІК, 1997. 115 с.
Єрмакова Н. До питання про авангард і традиції у творчому досвіді мистецького об’єднання "Березіль". Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. 2008. Вип. 1. С. 174-180. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2008_1_31 (дата звернення: січень 2019).
Sysoev, N.P. (1998). The stunt book. St. Petersburg: Mithril [in Russian].
Skopnenko O. I. Tsimbalyuk T. V. (2008). Contemporary dictionary-the minimum of foreign words. Kyiv: Dovira [in Ukrainian].
Great explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250 000 words and phrases with additional. and add (2009). V. T. Busel (Ed.). Kiev; Irpen: Perun [in Ukrainian].
Big dictionary of Russian language (2000) S.A. Kuznetsov (Ed.). St. Petersburg: Norint [in Russian].
Elyasheva I. (2011). Risk is a noble cause. URL:http://www.bestmagazine.ru/issues/2011-08/risk-blagorodnoe-delo [in Russian].
Vashchilin N. N. Autobiography. URL: http://www.221b.ru/creators/vaschilin.htm [in Russian].
Vaschilin N.N. They died at the behest of the directors. URL: http://www.proza.ru/2011/01/18/ [in Russian].
Channel One: The Elusive Avengers. URL: http://www.1tvrus.com/announce/2507 [in Russian].
Krymatoved: Pirates of the XX century. URL: http://www.krimoved.crimea.ua/move_piraty.html [in Ukrainian].
Actors of Soviet and Russian cinema. Antonova Svetlana Sergeevna. URL: http://rusactors.ru/a/antonova_s/index.shtml [in Russian].
Osipova N. The Birth of "Legend No. 17": How a film was made about hockey player Valeria Kharlamov. URL: http://filmpro.ru/journal/18937949 [in Russian].
Actor Alexander Golovin. URL: http://news.day.az/culture/406205.html [in Azerbaijan].
Vysotsky V. Biography. In 1. URL: http://www.e-reading-lib.org/bookreader.php/12764/Vysockiii_-_Kniga_1.html
Jackie Chan. URL: http://dobrognev.ru/dzheki-chan [in Russian].
Braginsky A.V. (2009). Jean-Paul Belmundo. Professional. Moscow: Zebra E: AST; Vladimir: VKT [in Russian].
Opasanyuk V.A. (1997). Plastic education. Rivne: RDIK [in Ukrainian].
Ermakova N. (2008). On the issue of vanguard and traditions in the creative experience of the artistic association "Berezil".Aktualʹni problemy mystetsʹkoyi praktyky i mystetstvoznavchoyi nauky.. Issue 1, 174-180. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2008_1_31 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.