СУЧАСНА МЕТОДОЛОГІЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РЕКЛАМНОГО ДИЗАЙНУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167041Ключові слова:
рекламний дизайн, візуалізація, масова культура, естетика реклами, рекламна графіка, стилістика, образ, плакат, цифрові медіа.Анотація
Мета статті – проаналізувати наявні методологічні підходи до художньої культури, дизайн-діяльності і реклами для подальшого ефективного проектування рекламної продукції, підвищення її позитивних ціннісних орієнтацій та естетичного рівня. Методологія дослідження. Інтегративний характер рекламної індустрії детермінує методологічні підходи і наукові методи. Відповідно до обраних мультимодального та транссистемного підходів авторкою обґрунтовано і розкрито сім необхідних методів: системно-структурний, соціокультурний, аксіологічний, історико-мистецтвознавчий, компаративний, синергетичний та семіотичний. Наукова новизна. Вперше в Україні проведено комплексний аналіз рекламної графіки як складової дизайну та форми соціокультурних комунікацій, а також висвітлено загальні перспективи розвитку рекламного дизайну з урахуванням комп’ютерних технологій. Акцентовано взаємозв’язки функціональності й естетичності формотворчих засобів у процесі візуалізації рекламної ідеї від афіші (плаката) до цифрових медіа. Висновки. Досліджуючи рекламну графіку як продукт культури в широкому контексті, особливу увагу звернено на художньо-естетичні проблеми об’єктів рекламного дизайну. Рекламний дискурс визначено як тип комунікативної діяльності, що відбувається в культурному світовому просторі і активно формує візуальні смислові конструкції. Запропоновані концептуальні положення розвитку рекламного дизайну в Україні полягають у розширенні та поглибленні методології проектного мислення, впровадженні теоретико-методологічних засад у практику та дизайн-освіту, у конкретизації фахової термінології.
Посилання
Афанасьев Ю. Социально-культурный потенциал художественной деятельности. Львов: Світ, 1990. 156 с.
Барт Р. Система моды. Статьи по семиотике культуры. Москва: Изд-во Сабашниковых, 2003. 512 с.
Боумен У. Графическое представление информации. Москва: Мир, 1971. 226 с.
Герчанівська П. Аналіз культури в парадигмі теорії систем // Вісник НАКККіМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2017. №1. С.3–7.
Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури: монографія. Харків: ХДАДМ, Колорит, 2005. 244 с.
Кафтанджиев Х. Семиотика абсолюта. София: Сиела, 2012. 400 с.
Костина А. Массовая культура как феномен постиндустриального общества: монография. 5-е изд. Москва: Изд-во ЛКИ, 2011. 352 с.
Лотман Ю. Семиосфера. Санкт-Петербург: Искусство, 2001. С.547.
Папанек В. Дизайн для реального мира. Москва: Изд. Д.Аронов, 2004. 253 с.
Прищенко С. Теорія та методологія дизайну: навч. посібн. Київ: Альтерпрес, 2010. 208 с.
Сапенько Р. Искусство рекламы в современной культуре: монография. Київ: Типография «Клякса», 2005. 295 с.
Сидоренко В. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчества: автореф. дисс… д-ра искусствоведения. Москва, 1990. 36 с.
Сіверс В. Цінність як горизонт культурологічних подій // Культурологія. Філологія. Музикознавство: збірн. наук. праць. Київ: НАКККіМ, 2014. №2. С.23–28.
Федь В. Культуротворче буття: монографія. Слов’янськ: Печатный двор, 2009. 288 с.
Штомпка П. Визуальная социология. Москва: Логос, 2007. 231 с.
Afanasiev, Yu. (1990). Socio-cultural potential of artistic activity. Monograph. Lviv: Svit [In Russian].
Bart, R. (2003). The system of Fashion. Articles on Semiotics of Culture. Moscow: Publisher Sabashnikov [In Russian].
Bowman, U. (1971). Graphical representation of information. Moscow: Mir [In Russian].
Gerchanivska, P. Analysis of Сulture in the paradigm of system theory. Herald of NAKKKiM. Sciences works. Kyiv: Millenium, 2017. No.1. Pp.3–7 [In Ukrainian].
Danylenko, V. (2005). Design of Ukraine in the World context of Art Project Culture. Monograph. Kharkiv: KDADM, Coloryt [In Ukrainian].
Kaftanjiev, X. (2012). Absolut Semiotics. Sofia: Siela. Pp. 390–391 [In Bulgarian].
Kostina, A. (2011). Mass culture as the Phenomenon of Post-industrial society. Monograph. Moscow: LKI Publishing [In Russian].
Lotman, Yu. (2001). Semiosphere. St. Petersburg: Art. P.547 [In Russian].
Papanek, V. (2004). Design for the real World. Moscow: Publisher Aronov [In Russian].
Pryshchenko, S. (2010). Theory and Methodology of Design. Textbook. Kyiv: AlterPress [In Ukrainian].
Sapenko, R. (2005). The art of Advertising in modern Culture. Monograph. Kyiv: Klyaksa Printing [In Russian].
Sydorenko, V. (1990). Genesis of Project Culture and Aesthetics of Design creativity. Extended abstract of Doctor’s thesis in Art Criticism. Moscow [In Russian].
Sivers, V. (2014). Value as the Horizon of Cultural events. Culturology. Philology. Musicology. Sciences works. Kyiv: NAKKKiM. Vol.2. Pp.23–28 [In Ukrainian].
Fed, V. (2009). Culture-creativity Being. Monograph. Slovyansk: Printed House [In Ukrainian].
Shtompka, P. (2007). Visual Sociology. Moscow: Logos [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.