СУЧАСНА МЕТОДОЛОГІЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ РЕКЛАМНОГО ДИЗАЙНУ

Автор(и)

  • Svitlana Pryshchenko Інститут дизайну та реклами Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167041

Ключові слова:

рекламний дизайн, візуалізація, масова культура, естетика реклами, рекламна графіка, стилістика, образ, плакат, цифрові медіа.

Анотація

Мета статті проаналізувати наявні методологічні підходи до художньої культури, дизайн-діяльності і реклами для подальшого ефективного проектування рекламної продукції, підвищення її позитивних ціннісних орієнтацій та естетичного рівня. Методологія дослідження. Інтегративний характер рекламної індустрії детермінує методологічні підходи і наукові методи. Відповідно до обраних мультимодального та транссистемного підходів авторкою обґрунтовано і розкрито сім необхідних методів: системно-структурний, соціокультурний, аксіологічний, історико-мистецтвознавчий, компаративний, синергетичний та семіотичний. Наукова новизна. Вперше в Україні проведено комплексний аналіз рекламної графіки як складової дизайну та форми соціокультурних комунікацій, а також висвітлено загальні перспективи розвитку рекламного дизайну з урахуванням комп’ютерних технологій. Акцентовано взаємозв’язки функціональності й естетичності формотворчих засобів у процесі візуалізації рекламної ідеї від афіші (плаката) до цифрових медіа. Висновки. Досліджуючи рекламну графіку як продукт культури в широкому контексті, особливу увагу звернено на художньо-естетичні проблеми об’єктів рекламного дизайну. Рекламний дискурс визначено як тип комунікативної діяльності, що відбувається в культурному світовому просторі і активно формує візуальні смислові конструкції. Запропоновані концептуальні положення розвитку рекламного дизайну в Україні полягають у розширенні та поглибленні методології проектного мислення, впровадженні теоретико-методологічних засад у практику та дизайн-освіту, у конкретизації фахової термінології.

Біографія автора

Svitlana Pryshchenko, Інститут дизайну та реклами Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

доктор наук габіліт. у галузі дизайну, професор кафедри графічного дизайну, член Спілки дизайнерів України

Посилання

Афанасьев Ю. Социально-культурный потенциал художественной деятельности. Львов: Світ, 1990. 156 с.

Барт Р. Система моды. Статьи по семиотике культуры. Москва: Изд-во Сабашниковых, 2003. 512 с.

Боумен У. Графическое представление информации. Москва: Мир, 1971. 226 с.

Герчанівська П. Аналіз культури в парадигмі теорії систем // Вісник НАКККіМ: наук. журнал. Київ: Міленіум, 2017. №1. С.3–7.

Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури: монографія. Харків: ХДАДМ, Колорит, 2005. 244 с.

Кафтанджиев Х. Семиотика абсолюта. София: Сиела, 2012. 400 с.

Костина А. Массовая культура как феномен постиндустриального общества: монография. 5-е изд. Москва: Изд-во ЛКИ, 2011. 352 с.

Лотман Ю. Семиосфера. Санкт-Петербург: Искусство, 2001. С.547.

Папанек В. Дизайн для реального мира. Москва: Изд. Д.Аронов, 2004. 253 с.

Прищенко С. Теорія та методологія дизайну: навч. посібн. Київ: Альтерпрес, 2010. 208 с.

Сапенько Р. Искусство рекламы в современной культуре: монография. Київ: Типография «Клякса», 2005. 295 с.

Сидоренко В. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчества: автореф. дисс… д-ра искусствоведения. Москва, 1990. 36 с.

Сіверс В. Цінність як горизонт культурологічних подій // Культурологія. Філологія. Музикознавство: збірн. наук. праць. Київ: НАКККіМ, 2014. №2. С.23–28.

Федь В. Культуротворче буття: монографія. Слов’янськ: Печатный двор, 2009. 288 с.

Штомпка П. Визуальная социология. Москва: Логос, 2007. 231 с.

Afanasiev, Yu. (1990). Socio-cultural potential of artistic activity. Monograph. Lviv: Svit [In Russian].

Bart, R. (2003). The system of Fashion. Articles on Semiotics of Culture. Moscow: Publisher Sabashnikov [In Russian].

Bowman, U. (1971). Graphical representation of information. Moscow: Mir [In Russian].

Gerchanivska, P. Analysis of Сulture in the paradigm of system theory. Herald of NAKKKiM. Sciences works. Kyiv: Millenium, 2017. No.1. Pp.3–7 [In Ukrainian].

Danylenko, V. (2005). Design of Ukraine in the World context of Art Project Culture. Monograph. Kharkiv: KDADM, Coloryt [In Ukrainian].

Kaftanjiev, X. (2012). Absolut Semiotics. Sofia: Siela. Pp. 390–391 [In Bulgarian].

Kostina, A. (2011). Mass culture as the Phenomenon of Post-industrial society. Monograph. Moscow: LKI Publishing [In Russian].

Lotman, Yu. (2001). Semiosphere. St. Petersburg: Art. P.547 [In Russian].

Papanek, V. (2004). Design for the real World. Moscow: Publisher Aronov [In Russian].

Pryshchenko, S. (2010). Theory and Methodology of Design. Textbook. Kyiv: AlterPress [In Ukrainian].

Sapenko, R. (2005). The art of Advertising in modern Culture. Monograph. Kyiv: Klyaksa Printing [In Russian].

Sydorenko, V. (1990). Genesis of Project Culture and Aesthetics of Design creativity. Extended abstract of Doctor’s thesis in Art Criticism. Moscow [In Russian].

Sivers, V. (2014). Value as the Horizon of Cultural events. Culturology. Philology. Musicology. Sciences works. Kyiv: NAKKKiM. Vol.2. Pp.23–28 [In Ukrainian].

Fed, V. (2009). Culture-creativity Being. Monograph. Slovyansk: Printed House [In Ukrainian].

Shtompka, P. (2007). Visual Sociology. Moscow: Logos [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство