МІЖКУЛЬТУРНІ МЕНЕДЖМЕНТ-КОМУНІКАЦІЇ: МОДЕЛЮВАННЯ ТА КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПРОГНОЗ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191788Ключові слова:
міжкультурна менеджмент-комунікація, тип комунікаційної менеджмент-культури, профіль міжкультурної ме-неджмент-комунікації, комунікаційна культурна розбіжність, комунікаційна реакція, модель менеджмент-комунікації, культурологічний прогноз.Анотація
Мета роботи – моделювання і прогнозування міжкультурних менеджмент-комунікацій та пошук шляхів підвищення їх ефективності з позицій українського менеджменту. Методологічною основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний і культурологічний підходи, статистичні методи опитування, експертного оцінювання, аналітичного групування, математичного моделювання, аналізу та прогнозування міжкультурних менеджмент-комунікацій, а також фундаментальні положення теорії управління в міжкультурному середовищі. Наукова новизна одержаних результатів полягає у визначенні кількісних співвідношень і закономірностей різноманітних типів міжкультурної менеджмент-комунікації, що дозволяє здійснювати культурологічні прогнози імовірної поведінки українських менеджерів у менеджмент-культурах різних країн світу, а також обґрунтовано розробляти відповідні стратегії поведінки в цих країнах і за рахунок цього підвищувати ефективність менеджмент-комунікацій. Висновки. Менеджмент-комунікації – явище полікультурне. Тому здійснюючи міжнародне ділове спілкування менеджери не можуть дозволити собі керуватися поглядом на світ винятково крізь призму власних цінностей. Встановлено, що правильним у веденні міжнародних ділових відносин і здійсненні міжкультурних менеджмент-комунікацій є підхід, який ґрунтується на рівній цінності різних культур і визнанні культурних розбіжностей як певного блага, що забезпечує гармонійність існування людства. Однак ці розбіжності приносять розчарування, через труднощі їхнього сприйняття, заплутаність й непередбачуваність. Запропоновані у статті розробки, що ґрунтуються на статистико-математичних вимірах і моделях, зводять до мінімуму заплутаність і створюють можливості кількісного відчуття міжкультурних розбіжностей та передбачуваності комунікаційних реакцій з позицій культури українського менеджменту.
Посилання
Библер В. С. От наукоучения – к логике культуры. 1991. Москва : Политиздат, 1991. 417 с.
Гестеланд Р. Кросс-культурное поведение в бизнесе. Пер. с англ. Днепропетровск : Баланс-клуб, 2013. 275 с.
Єріна А. М. Статистичне моделювання та прогнозування. Київ : КНЕУ, 2011. 170 с.
Мартинишин Я. М., Коваленко Є. Я. Мистецтво управління й освітні технології підготовки менеджерів соціокультурної діяльності. Біла Церква : Вид. Пшонківський О. В., 2018. 374 с.
Мартинишин Я. М., Коваленко Є. Я. Смисли в культурі управління. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 4. С. 26–31.
Мартинишин Я. М., Коваленко Є. Я. Формування сучасної системи управління життєдіяльністю суспільства. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Менеджмент соціокультурної діяльності. 2018. Вип. 1. С. 7–24.
Садохин А. П. Введение в межкультурную коммуникацию. Москва : Высшая школа, 2015. 310 с.
Фрик Т. Б. Основы теории межкультурной коммуникации. Томск : ТПУ, 2013. 100 с.
Adler N. J. International Dimensions of Organizational Behavior. Boston : Cengage Learning, 2007. 398 р.
Funakawa A. Transcultural Management. San Francisco : Jossey-Bass, 1997. 256 р.
Lewis R. Cross-cultural Communication. London : Transcreen Publications, 2008. 287 р.
Mead R. Cross-Cultural Management Communication. Chichester : Wiley, 1992. 286 р.
Mead R. International Management: Cross-cultural Dimensions. Chichester : John Wiley and Sons Ltd, 1998. 472 р.
Merkin R. S. Saving face in business: Managing cross-cultural interactions. New York : Palgrave Macmillan, 2018. 285 р.
Norales F. Cross-Cultural Communication: Concepts, Cases and Challenges. New York : Cambria Press, 2006. 196 р.
Primecz H., Romani L., Sackmann S. Cross-Cultural Management in Practice: Culture and Negotiated Meanings. Cheltenham : Edward Elgar Pub, 2012. 192 р.
Reynolds S., Valentine D. Guide to Cross-Cultural Communication. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. 168 р.
Varner I., Beamer L. Intercultural Communication in the Global Workplace. New York : McGraw-Hill Education, 2010. 528 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.