ЖІНОЧІ АРТ-ПРАКТИКИ У КОНТЕКСТІ СВІТОВОЇ КУЛЬТУРИ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2020.219179Ключові слова:
жінки-художниці, феміністичне мистецтво, українське шістдесятництво, авангардизм, живопис, перфоманс, інсталяція, відео-арт, самвидав.Анотація
Метою дослідження є визначення особливостей та ролі жіночих мистецьких практик, як-от живопис, скульптура, інсталяція, перфоманс, рукоділля тощо у культурному процесі, окреслення історичного та соціального контексту – як українського, так і світового — у творчій діяльності жінок-мисткинь. Методологія дослідження. Застосовано методи систематизації, формального, стилістичного аналізу, історичний, порівняльний, описовий, біографічний методи. Наукова новизна полягає в дослідженні творчої діяльності жінок-мисткинь, що є одним із перспективних і недостатньо вивчених напрямків розвитку мистецтвознавчої науки та історіографії. Отримані результати мають значення для подальших досліджень роботи художниць як в Україні, так і за її межами. Висновки. Визначено особливості творчості мисткинь, обґрунтовано їхню роль у мистецькому процесі ХХ ст., показано вплив соціально-політичних та ідеологічних факторів на творчість українських та зарубіжних художниць.
Посилання
Boichukizm. Retrieved from http://esu.com.ua/search_articles.php?id=36203 [in Ukrainian].
Velihotska, N. I. (1994). Maria Pryimachenko: album. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].
Hanzytska T. S. Historiographical analysis of women place and role in society. Retrieved from file: http://www.pravoznavec.com.ua/period/article/75016/%D2 [in Ukrainian].
De Bovuar Simona. (1994). Second sex. (N. Vorobiova, P. Vorobiov, Ya. Sobko Trans). Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Zubchenko Halyna Viktorivna. Retrieved from http://esu.com.ua/search_articles.php?id=14007 [in Ukrainian].
Lerman Zoia Naumivna. Retrieved from http://esu.com.ua/search_articles.php?id=54400 [in Ukrainian].
Mariia Syniakova. Retrieved from http://uartlib.org/ukrayinski-hudozhniki/sinyakova-mariya [in Ukrainian].
Parkomuna. Place. Community. Phenomenon. T. Kochubinska (Ed.). (2018). Kyiv: Publish Pro [in Ukrainian].
Sevruk Halyna Sylvestrivna. Retrieved from http://www.history.org.ua/?termin=sevruk_galyna_sylvestrivna [in Ukrainian].
Semykina Liudmyla Mykolaivna. Retrieved from http://www.history.org.ua/?termin=semykina_l [in Ukrainian].
Tarnashynska L. B. Pleiad unconquered: Alla Horska. Opanas Zalyvakha. Viktor Zaretskyi, Halyna Sevruk. Liudmyla Semykina: biobibliographic essay. Sixties: profiles on background of generation. Kyiv, 2011. Vyp. 13 pp. 3-35 [in Ukrainian].
Chernick K. 10 Female Performance Artists You Should Know, from Ana Mendieta to Carolee Schneemann. Retrieved from https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-10-female-performance-artists-ana-mendieta-carolee-schneemann [in English].
Chicago J. Womanhouse catalog essay. Retrieved from http://ocmatours.net/wp-content/uploads/2016/11/Original-Exhibition-Essay- Womanhouse.pdf [in English].
Ewa Partum. Retrieved from https://culture.pl/en/artist/ewa-partum [in English].
Laura Van Leuven L. A Brief History of Zines. Retrieved from https://blogs.lib.unc.edu/rbc/index.php/2017/10/25/a-brief-history-of-zines/ [in English].
The art and politics of riot grrrl - in pictures. Retrieved from https://www.theguardian.com/music/gallery/2013/jun/30/punk-music [in English].
Van de Walle J. Modern Classics: Cindy Sherman - Untitled Film Stills, 1977-1980. Retrieved from https://artlead.net/content/journal/modern-classics-cindy-sherman-untitled-film-stills/ [in English].
Wright F. The History and Characteristics of Zines. Retrieved from http://www.zinebook.com/resource/wright1.html [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.