ЖАНРОВО-СТИЛЬОВІ ТА ВИКОНАВСЬКІ ОСОБЛИВОСТІ ЕТЮДІВ ДЛЯ САКСОФОНА Ж.-М. ЛОНДЕЙКСА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220135Ключові слова:
Мета статті полягає у визначенні жанрово-стильових і виконавських особливостей етюдів для саксофона Ж.-М. Лондейкса та їх значення в навчально-виховному процесі молодих музикантів. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів, текстологічного та джерелознавчого – при опрацюванні музикАнотація
Мета статті полягає у визначенні жанрово-стильових і виконавських особливостей етюдів для саксофона Ж.-М. Лондейкса та їх значення в навчально-виховному процесі молодих музикантів. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів: текстологічного та джерелознавчого – при опрацюванні музикознавчих джерел з обраної теми; стильового та інтонаційного аналізу – для визначення жанрово-стильових і виконавських особливостей аналізованих етюдів. Наукова новизна роботи полягає в актуалізації нотографічного матеріалу, проаналізованого вперше та окресленні доцільності його використання в навчальних закладах мистецького профілю України. Висновки. Етюди для саксофона Ж.-М. Лондейкса спрямовані на освоєння молодими музикантами різнорідних технічних, артикуляційних прийомів, притаманних, зокрема, скрипковій музиці. Мініатюри є різнохарактерні, вирізняються багатою динамічною палітрою, охоплюють різні регістри саксофона, розкриваючи його тембровий потенціал, розраховані на освоєння студентами всіх тональностей. Аналізовані етюди збагатили інструктивний репертуар саксофоністів, започаткованого свого часу М. Мюлем, і використовується в навчальному процесі українських виконавців.
Посилання
Zotov, D. I. (2018). Performance on the saxophone in the system of music of the twentieth century. Extended abstract of candidate’s thesis. Sumy [in Ukrainian].
Ivanov, V. (1992). Fundamentals of the individual saxophonist technique. Moscow: Music [in Russian].
Ivanov, V. (1990). Saxophone. Popular essay. Moscow : Music [in Russian].
Ivanov, V. (1997). Contemporary art of playing the saxophone: problems of history, theory and practice of performance. Doctor’s thesis. Moscow [in Russian].
Maksimenko, D. P. (2018). European saxophone concert: theoretical ambush and vicarious inspiration. Сandidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].
Maksimenko, L. V. (2012). French saxophone school: a discourse of development and current state. Scientific notes of the Ternopil national pedagogical university named after Vladimir Gnatyuk. Series: Art Studies. Ternopil: Publishing House of TNPU by V. Hnatyuk, № 1, 59–65 [in Ukrainian].
Ponkina, A. M. (2009). Saxophone in the musical culture of the twentieth century (on the material of sonata creativity of foreign and Ukrainian composers). Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.