УКРАЇНСЬКА СКУЛЬПТУРА ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ХУДОЖНЮ КУЛЬТУРУ

Автор(и)

  • Bogdan Mazur

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220414

Ключові слова:

скульптура, українська скульптура, художня культура, культурне середовище, суспільно-культурна свідомість.

Анотація

Мета статті полягає у аналізі впливу української скульптури на сучасну художню культуру, оскільки цей час характеризується  трансформаційними процесами оригінального синтезу різних інтерпретацій, які відбуваються в суспільній життєдіяльності. Методологія дослідження містить загальнонаукові теоретичні методи аналізу, синтезу та абстрагування, що дозволило простежити формування та розвиток української скульптури як оригінальної форми творчого відображення дійсності та особливого способу існування мистецтва. Наукова новизна пов‘язана з визначенням теоретичних і практичних аспектів формування сучасної художньої культури, що в певній мірі пов’язана зі зміною в українській суспільно-культурній свідомості, яка б відповідала міжнародним інтелектуальним вимогам сучасності. Висновки. У результаті дослідження встановлено, що українська скульптура є рушійною силою формування загальної культури особистості, оскільки на сьогодні існує тенденція до інтеграції України у світовий художній простір. Українське мистецтво стоїть на порозі оволодіння новими формами та художніми напрямами. Відбувається переорієнтація мистецтва, його часової та просторової сутності. Таким процесам сприяють ряд факторів, зокрема: соціально-політичні, економічні, освітні потрясіння та нові відкриття в природничих науках,  поява нових мистецтв. Відповідно, після падіння радянської культурної ізоляції від решти світу відбувається розвиток та популяризація української скульптури, яка одночасно впливає на усі можливі художні стилі та течії. Українські митці, особливо молоді художники і ті, хто працює з медіумом скульптури та долучається до створення монументальних об’єктів, здійснюють влив на художню культуру, суспільно-культурну свідомість та розвиток культурного середовища.

Посилання

Antonovych, D. Ukrainian sculpture. Retrieved from:

Goncharenko, A. Ukrainian sculpture of the 1990s-2000s: the state of research of the problem. Retrieved from: http://dspu.edu.ua/hsci/wp-content/uploads/2017/12/010-10.pdf [in Ukrainian].

Odrekhivsky, V. Ukrainian sculpture of the XXI century: the problem of intermediality and genre-species synthesis. Retrieved from: https://lnam.edu.ua/files/ Academy/nauka/visnyk/pdf_visnyk/31/97-108_Odrehivskyy.pdf [in Ukrainian].

Odrekhivsky V.V., Odrekhivsky V.V. Conceptual and plastic aspects of polychromy and kinetism in the Ukrainian sculpture of the twentieth century. Retrieved from: http://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/ viewFile/191356/191409 [in Ukrainian].

Pokotylo, A. (2003). Art and politics, or captive to the mythologized consciousness. Fine Arts, 4, 28–33 [in Ukrainian].

Sculpture as an art form. Creating a sculptural image. Retrieved from: https://osvita.ua/vnz/reports/ culture/10738/ [in Ukrainian].

Fedoruk, O. (1996). Divosvit Aky Pereymy. Kyiv: Veselka [in Ukrainian].

Fedoruk, O. (2008). Intersection of the sign: Selected art articles: in 3 books. Kyiv: Intertechnology. Book. 3: Ukrainian culturology. History and theory of art. Figures. Folklore [in Ukrainian].

Przybyszewski, S. Z psychologii jednostki twurczej. Cz.I. Chopin and Nietsche. Wybуr pism, oprac. R. Taborski, BN I, 8. [in Polish].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація