СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ

Автор(и)

  • Олена Афоніна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229550

Анотація

Мета статті полягає в узагальненні інформації з теоретичних питань у підході до вивчення творів сучасного мистецтва. Методологія роботи ґрунтується на використанні загальнонаукових методів дослідження. Компаративний аналіз застосований для концептуалізації положень з психології при аналізі творів сучасного мистецтва. Наукова новизна роботи полягає в тому, що впроваджено концептуальні положення з психоаналітичних досліджень до аналізу творів музичного, образотворчого, хореографічного мистецтва кінця ХХ – ХХІ ст. Висновки. Концепції психологів (К. Г. Юнг, Р. Аткінсон і Р. Шиффрін, Д. Андерсон і Г. Бауер, Л. Брукс, А. Пайвіо, Дж. Санта, П. Воллен, Ш. Лаурі та М. Вебер) розкривають механізми сприйняття сучасного мистецтва. Характеристика мнемічних процесів пам’яті з такими операціями: орієнтація в смисловій структурі матеріалу, розчленування і угруповання смислових елементів, встановлення зв'язків між структурними одиницями тексту, перекодування вербальної інформації в образну, закріплення матеріалу, що запам'ятовується в цілому і по частинах відбуваються фактично у творчих процесах і процесах сприйняття більшості культурних кодів. Вживання концептів до аналізу творів сучасного мистецтва (цитата, алюзія, ремінісценція, контамінація) підтверджується результатами досліджень психологів про важливість сприйняття цитованої візуальної, аудіальної, вербальної інформації, яка викликає алюзії чи ремінісценції на раніше відоме, але тепер вже з новими конотаціями на прикладі творів Ю. Гомельської, О. Животкова, О. Козаренка, Р. Поклітару, О. Родіна, Є. Станковича.

Ключові слова: сучасне мистецтво; психоаналітичні концепції; коди культури; «подвійне кодування» в мистецтві; цитата, алюзія; ремінісценція; контамінація.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Номер

Розділ

Мистецький простір: історія та сучасність