СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229550Анотація
Мета статті полягає в узагальненні інформації з теоретичних питань у підході до вивчення творів сучасного мистецтва. Методологія роботи ґрунтується на використанні загальнонаукових методів дослідження. Компаративний аналіз застосований для концептуалізації положень з психології при аналізі творів сучасного мистецтва. Наукова новизна роботи полягає в тому, що впроваджено концептуальні положення з психоаналітичних досліджень до аналізу творів музичного, образотворчого, хореографічного мистецтва кінця ХХ – ХХІ ст. Висновки. Концепції психологів (К. Г. Юнг, Р. Аткінсон і Р. Шиффрін, Д. Андерсон і Г. Бауер, Л. Брукс, А. Пайвіо, Дж. Санта, П. Воллен, Ш. Лаурі та М. Вебер) розкривають механізми сприйняття сучасного мистецтва. Характеристика мнемічних процесів пам’яті з такими операціями: орієнтація в смисловій структурі матеріалу, розчленування і угруповання смислових елементів, встановлення зв'язків між структурними одиницями тексту, перекодування вербальної інформації в образну, закріплення матеріалу, що запам'ятовується в цілому і по частинах відбуваються фактично у творчих процесах і процесах сприйняття більшості культурних кодів. Вживання концептів до аналізу творів сучасного мистецтва (цитата, алюзія, ремінісценція, контамінація) підтверджується результатами досліджень психологів про важливість сприйняття цитованої візуальної, аудіальної, вербальної інформації, яка викликає алюзії чи ремінісценції на раніше відоме, але тепер вже з новими конотаціями на прикладі творів Ю. Гомельської, О. Животкова, О. Козаренка, Р. Поклітару, О. Родіна, Є. Станковича.
Ключові слова: сучасне мистецтво; психоаналітичні концепції; коди культури; «подвійне кодування» в мистецтві; цитата, алюзія; ремінісценція; контамінація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.