ПРОДЮСЕР ЯК КЛЮЧОВА ПОСТАТЬ АРТ-РИНКУ ПОСТМОДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229590Анотація
Метою роботи є розгляд діяльності продюсера та культурно-антропологічне осмислення продюсера як ключової постаті арт-ринку постмодерної культури ХХІ століття. Методологія дослідження. Концептуальним методологічним ядром дослідження є компаративний аналіз продюсерства як явища сучасної культури і, зокрема, культурологічний аналіз фігури продюсера як символічного суб’єкта у світлі прогресуючого розвитку суспільства третьої хвилі. За допомогою метода герменевтичної інтерпретації розкриті особливості діяльності продюсера як ключової постаті арт-ринку постмодерної культури. Наукова новизна полягає у концептуалізації постаті продюсера як феномену гуманітарного знання постмодерної культури. Висувається гіпотеза, що світоглядними засадами нового синтетичного світогляду продюсера може стати нова парадигма, що йде на зміну третій хвилі: альтермодерн. Її характерними рисами є глокалізація, кластерна практика, транскультура тощо. Висновки. Осмислення продюсерства як феномену арт-ринку та постаті продюсера (антрепренера, менеджера) як ключової фігури креативної економіки показало, що означена модель економічних відносин належить до третьої хвилі і є типовим виявом символічного обміну. Специфікою економіки переживань є ескалація вільного ринку, який шляхом універсального захоплення намагається присвоїти сферу художньої культури і перетворити арт-продукти на бренди і товари. Метамова арт-ринку, побудована за принципами інформаційної естетики передбачає дифузні механізми засвоєння світу, з безліччю гібридних форм та поступовим витісненням спонсорством мистецтва, яке перетворюється на комерційний концепт. Зазначене стосується як індивідуальних, так і національних актів творчості, що відображене в практиках мультикультуралізму. Розвиток символічного обміну в креативній економіці призвів до інституалізації інституту продюсерства як механізму медіації між митцем та масовою публікою, яка потребує доступний арт-продукт, що може по-різному впливати на онтологічні адеквації художнього твору.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.