ПРОДЮСЕР ЯК КЛЮЧОВА ПОСТАТЬ АРТ-РИНКУ ПОСТМОДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229590Анотація
Метою роботи є розгляд діяльності продюсера та культурно-антропологічне осмислення продюсера як ключової постаті арт-ринку постмодерної культури ХХІ століття. Методологія дослідження. Концептуальним методологічним ядром дослідження є компаративний аналіз продюсерства як явища сучасної культури і, зокрема, культурологічний аналіз фігури продюсера як символічного суб’єкта у світлі прогресуючого розвитку суспільства третьої хвилі. За допомогою метода герменевтичної інтерпретації розкриті особливості діяльності продюсера як ключової постаті арт-ринку постмодерної культури. Наукова новизна полягає у концептуалізації постаті продюсера як феномену гуманітарного знання постмодерної культури. Висувається гіпотеза, що світоглядними засадами нового синтетичного світогляду продюсера може стати нова парадигма, що йде на зміну третій хвилі: альтермодерн. Її характерними рисами є глокалізація, кластерна практика, транскультура тощо. Висновки. Осмислення продюсерства як феномену арт-ринку та постаті продюсера (антрепренера, менеджера) як ключової фігури креативної економіки показало, що означена модель економічних відносин належить до третьої хвилі і є типовим виявом символічного обміну. Специфікою економіки переживань є ескалація вільного ринку, який шляхом універсального захоплення намагається присвоїти сферу художньої культури і перетворити арт-продукти на бренди і товари. Метамова арт-ринку, побудована за принципами інформаційної естетики передбачає дифузні механізми засвоєння світу, з безліччю гібридних форм та поступовим витісненням спонсорством мистецтва, яке перетворюється на комерційний концепт. Зазначене стосується як індивідуальних, так і національних актів творчості, що відображене в практиках мультикультуралізму. Розвиток символічного обміну в креативній економіці призвів до інституалізації інституту продюсерства як механізму медіації між митцем та масовою публікою, яка потребує доступний арт-продукт, що може по-різному впливати на онтологічні адеквації художнього твору.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.