ЕВОЛЮЦІЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО КАСКАДЕРСЬКОГО МИСТЕЦТВА (50–70-ті рр. ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2021.229602Анотація
Мета статті – виявити специфіку становлення та розвитку каскадерського мистецтва у французькому кінематографі 1950–1970-х рр.; проаналізувати внесок у процес становлення в європейській кіноіндустрії каскадерства як професії французьких акторів та виконавців кінотрюків. Методи дослідження. Наукові положення статті аргументовано на рівні сукупності загальнонаукових методів пізнання та підходів сучасного мистецтвознавства. Застосовано історичний, аналітичний та типологічний методи, що посприяли визначенню специфіки процесу професіоналізації каскадерського мистецтва у французькій кіноіндустрії в 1950–1970-ті рр., а також типологічних особливостей кінотрюків провідних французьких каскадерів; метод компаративного аналізу (для виявлення характерних ознак каскадерської діяльності до та після професіоналізації) та ін. Наукова новизна. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві досліджено процес розвитку та професіоналізації каскадерського мистецтва в європейському кінематографі 1950–1970-х рр. на прикладі еволюції трюкових сцен французьких історичних (фільми «плаща і шпаги»), пригодницьких та детективних фільмів; розглянуто та проаналізовано професійну діяльність К. Карльє, Р. Жульєна, Ж. Деламара та інших французьких каскадерів означеного періоду; виявлено вплив американських каскадерів-виконавців на специфіку розвитку французького каскадерського мистецтва, а також охарактеризовано еволюцію техніки трюків, використання існуючих та розробку нових методів безпеки їх виконання. Висновки. Зміст і характер професійної каскадерської діяльності в контексті кінематографічного мистецтва нестатичний, оскільки його динамізм зумовлено статусом каскадера в системі безперервної кваліфікації: каскадер – розробник трюків – координатор трюків (постановник трюкових сцен) – керівник трюкової трупи. У 50–70-ті рр. ХХ ст. у французькому кінематографі відбувся складний процес професіоналізації каскадерського мистецтва, мотивацією якого була необхідність засвоєння професійних знань, навичок, вмінь, розширення досвіду професійної діяльності. Специфіка французьких кінотрюків К. Карльє, Р. Жульєна, Ж. Деламара та І. Шифре проявляється в оригінальності, впливі на глядача ступенем ризику та особливій витонченій естетичності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.