ГІБРИДНІ ЗАГРОЗИ ЯК ОБ’ЄКТ ОСВІТНІХ ПРАКТИК У КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІЙ СФЕРІ УКРАЇНИ (за досвідом реалізації проєкту Erasmus+ «Академічна протидія гібридним загрозам – #WARN» 610133-EPP-1-2019-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP»)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.239800Анотація
Мета роботи. Дослідити й узагальнити досвід Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв із підготовки здобувачів вищої освіти до формування спеціальних компетентностей, які дозволять професійно протидіяти гібридним загрозам у соціокультурній сфері України, ознайомлення їх із методикою діагностування та аналізу відповідних небезпек, організаційно-правовими основами, формами і методами протидії загрозам, безпеці національній культурно-гуманітарній сфері як складовій менеджменту соціокультурної діяльності. Методологія. Використані діалектичний та структурно-системний підходи, загальнонаукові методи абстрагування, класифікації та порівняння. Застосовано синергетичний підхід теорії безпекознавства, структурно-функціональний та системно-ситуаційний методи науки про управління. Залучено методи наукознавчого аналізу та наукометрії, емпірико-пізнавальний метод педагогічної науки. Наукова новизна. Уперше досліджуються організаційно-методичні засади впровадження вивчення сучасних поглядів на сутність неконвенційного (гібридного) протиборства у зміст та алгоритм підготовки фахівців магістерського рівня з менеджменту соціокультурної діяльності. Висновки. Розвиток інструментарію деструктивного впливу на соціокультурну сферу суверенних держав (суспільств) в арсеналі «гібридних війн» спонукає до запровадження у змісті професійної підготовки управлінських кадрів для соціокультурної сфери, розробка і впровадження спеціалізованих курсів із набуття спеціальних компетентностей, які дозволять майбутнім фахівцям діагностувати та протидіяти спробам ерозії культурно-цивілізаційної матриці як основи життєздатності держав і народів. Доцільно запроваджувати структурно-логічне викладання теоретичних знань та практичних навичок з питань протидії гібридним загрозам на різних рівнях вищої освіти. Важливим видається розробка і впровадження культурних практик, тренінгово-ігрових компонентів, які дозволять розвивати критичне, креативне, творче мислення, формуючи при цьому у майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності навичок відвернення деструктивних впливів на соціокультурну сферу.
Ключові слова: гібридні загрози, гібридна війна, національна та інформаційна безпека, методика викладання, тренінгово-ігрова практика, менеджмент соціокультурної діяльності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.