ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ СУСПІЛЬСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.239802Анотація
Мета роботи – дослідити формування інформаційної культури суспільства як визначальної характеристики сучасних комунікативних практик та соціокультурного буття людини в умовах розгортання цифрового середовища. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, семіотичного, системного, культурологічного методів у вивченні інформації як основоположного чинника формування інформаційної культури та й загалом цифрового середовища інформаційного суспільства. Інформація виступає підсистемою, здатною трансформувати всі сфери буття суспільства, при цьому формуючи потреби і навички у отриманні, переробці і трансляції інформації. Перенасиченість і швидке циркулювання інформації спонукає до вкорінення поняття інформаційної культури, здатного стати когнітивним фільтром у відборі інформації. Наукова новизна роботи полягає у розширенні відомостей щодо впливу інформації на поглиблення соціокультурних компетентностей, рівня соціалізації та освіти особистості, обумовлених інформаційним чинником, а також здатності протистояти негативним впливам інформації на буття соціуму у різних проявах. Інформаційна культура має стати тим стрижнем сучасного цифрового середовища не лише як показник рівня грамотності та компетентності, але й як загальний світоглядний вектор, здатний впливати на пояснення реальності, коментування поточних подій, пропаганди важливих для суспільства норм та цінностей. Висновки. За останні десятиліття інформаційна культура все більше актуалізувалася як феномен, породжений інформаційним суспільством, опосередковуючись інтернет-спілкуванням та загалом сучасними комунікативними практиками. Розвиток сучасного цифрового інформаційного простору породжує величезну кількість інформації, яка передається від людини до людини, але, разом з тим, переростає у соціальне явище, що формує мислення, форми поведінки та дії спільнот. Інформаційна культура суспільства стає дотичною і впливає на різні сфери буття, які вже не можуть розумітися і визначатися поза інформаційним контекстом, водночас слугуючи дієвим чинником сприйняття людиною оточуючої реальності, світу загалом. Інформаційна культура безпосередньо пов’язана із соціальною природою індивіда, обумовлюючись відповідними цінностями та світоглядними настановами. Сучасна інформаційна культура нерозривно пов’язана з технологічним поступом та засобами комунікації, які є визначальними чинниками суспільного розвитку, що здатні впливати на спосіб суспільного буття та світорозуміння. Відтак формування інформаційної культури суспільства стає важливим і безперервним процесом, опосередкованим впливом інформації на буття людини.
Ключові слова: інформація, інформаційна культура, комунікативні практики, комунікація, цифровізація, інформаційне суспільство.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.