ФЕНОМЕН КОРЕЙСЬКОЇ ХВИЛІ В МЕТАМОДЕРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.239930Анотація
Мета статті – проаналізувати підстави стрімкого зростання популярності корейського культурного продукту в західному культурному середовищі, виявити співпадіння світоглядних, естетичних, ігрових запитів західної споживацької аудиторії та мистецьких паттернів корейського маскульту. «Корейською хвилею» називають явище зростаючої популярності південнокорейського культурного продукту у світі. За статистичними даними, K-pop формує 2% ВВП країни (авіагалузь – 0.7%). У березні 2020 року творчий доробок найпопулярнішого корейського поп-гурту BTS було визнано «предметом стратегічного експорту» для Південної Кореї. Саме тому потребує науково-аналітичного з’ясування питання про те, якими є чинники підживлення популярності «Корейськлої хвилі» в середовищі західної культури. Методологія дослідження охоплює як авторів напрямку прикладних культурологічних досліджень, так і фундаментальних теоретиків. Так, Н. Тіткова (2020) аналізує стильові особливості феномену «Корейської хвилі», Є. Пак (2015) окреслює генеологію цього феномену, з огляду на ментальні особливості корейської етнічної культури. Звернення до теоретичних робіт Р. Рорті (1996), Ф. Джеймісона (2008), Вермюллена та Ван дер Аккена (2015) посприяли глибшому аналізу рис метамодерну як сучасної світонастанови культури Заходу та з’ясуванню підстав стрімкої популярності корейської популярної культури в Атлантичному цивілізаційному регіоні. Наукова новизна. Вперше доводиться, що популярність південнокорейської поп-культури в європейському та американському регіонах полягає не лише в маркетингових особливостях К-рор індустрії, але і в її резонуванні з ціннісно-світоглядними настановами метамодерністської культури сучасного Заходу – запитом на «нову щирість», «поміркований фанатизм», «прагматичний романтизм», «каузальну езотерику». Висновки. На Заході сформувалися потужні запити на молодіжні культурні артефакти та практики. Але академічний та мистецький дискурси ще перебувають під впливом недовірливо-критичного постмодерного наративу. Звідси й розрив між словником культурно-філософської саморефлексії Заходу та практичними запитами на новий романтизм, нову щирість, що створило сприятливі передумови для імпорту іноземного ювенально орієнтованого маскульту.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.