ДІЯЛЬНІСТЬ Ф. Т. БАРНУМА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ АМЕРИКАНСЬКОГО ШОУ-БІЗНЕСУ ХІХ СТ.

Автор(и)

  • Олена Хлистун

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240098

Анотація

Мета статті – проаналізувати основні віхи діяльності та розкрити культурно-мистецькі особливості постаті Фінеаса Тейлора Барнума як представника шоу-бізнесу та професійного мистецтва шоумена. Методологія дослідження поєднує методологічний інструментарій культурологічного, історичного, мистецтвознавчого, бібліографічного, соціокультурного підходів. Також використовується загальнонаукові методи дослідження: аналізу, синтезу – для деталізації предмета дослідження; узагальнення – для концептуалізації висновків. Наукова новизна. Вперше в українській кульутрології та мистецтвознавстві здійснено спробу короткого аналізу діяльності Ф. Т. Барнума та його значення для шоу-бізнесу. Висновки. Отже, популярність шоу Ф. Барнума ґрунтувалася на експлуатації незвичних образів та іміджу його «зіркових» артистів. Також своєю діяльністю він довів, що шоу-бізнес – це не лише частина масової культури, а й підприємництво, яке повинне приносити фінансову вигоду. Будь-яка пропозиція на ринку шоу-бізнесу – це просто товар, неважливо, в яку обгортку він запакований, аби користувався попитом. Саме фінансова вигода і смаки масової публіки диктують правила гри на ринку шоу-бізнесу. Тобто вже наприкінці ХІХ століття шоумен зрозумів та обґрунтував основні складові, які сприяють успіху в шоу-бізнесі: фінанси, реклама, імідж. Так Ф. Барнум фактично став першим іміджмейкером, піарником та продюсером в одній особі. Людиною, яка, можливо, спочатку інтуїтивно, але розбиралася не лише у всіх цих речах, а й у тонкощах психології масового споживача продукції у сфері шоу-бізнесу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-17

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво