«МОРСЬКА СИМФОНІЯ» Р. ВОАНА ВІЛЬЯМСА ТА ЇЇ ЛІТЕРАТУРНЕ ПЕРШОДЖЕРЕЛО

Автор(и)

  • Ольга Петрова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2021.240126

Анотація

Мета роботи – виявлення особливостей художньої концепції «Морської симфонії» Р. Воана Вільямса та ключової ролі в її формуванні літературного першоджерела твору. Методологія роботи базується на застосуванні аналітичного, структурного, компаративного та інтертекстуального методів, що дає можливість розширити обрії когнітивного пошуку і віднайти міжтекстові семантичні конекції в межах досліджуваного явища. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українському музикознавстві аналітичне висвітлення отримує літературне першоджерело «Морської симфонії» Р. Воана Вільямса як значуща складова цілісної художньої концепції твору. Висновки. В результаті здійсненої роботи встановлено, що літературним першоджерелом симфонії стали поетичні тексти В. Вітмена зі збірки «Листя трави». Вони являють собою як окремі вірші поета, так і фрагменти з його поем. Об’єднуючи їх, композитор вибудовує власну композиційно-драматургічну логіку, підпорядковану ідеї виявлення значущості міфообразу моря, що постає в симфонії як полісемантичний архетипний комплекс. Розкрито особливості роботи композитора з поетичним текстом, обґрунтованість певних купюр, реплікацій, транспозицій при збереженні та акцентуації його ключової ролі у побудові музично-художнього цілого. Визначено специфіку та принцип

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-17

Номер

Розділ

Музичне мистецтво