СПЕЦИФІКА ІМПРОВІЗАЦІЙНИХ РОЗДІЛІВ В ІТАЛІЙСЬКІЙ ОПЕРНІЙ АРІЇ DA CAPO ДОБИ БАРОКО
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244487Анотація
Мета роботи. У статті фокусується увага на особливостях імпровізаційних прийомів, застосовуваних у третіх частинах та в каденціях італійських оперних арій da capo епохи бароко. Досліджено й визначено характерні особливості вокального імпровізаційного простору в оперному мистецтві італійського бароко. Зокрема, виявлено специфіку барокової орнаментальної імпровізації у третіх частинах арій, уточнено її відмінності від імпровізації ренесансної; розкрито сутність теорії афектів як естетико-філософського контексту побутування вокального мистецтва у добу бароко; виявлено особливості існуючого зв'язку між теорією афектів та основними положеннями тогочасної риторики; розглянуто вплив барокової риторики на розташування каденцій у контексті драматургії музичної форми; проаналізовано історичні обставини, у середовищі яких сформувався й побутував зазначений жанр арії da capo. Методологія. Як дослідницький інструментарій у розвідці застосовуються наступні методи: компаративний (порівняння імпровізаційної стилістики ренесансної та барокової епох; венеціанської та неаполітанської оперних шкіл), історико-стильовий (окреслення історичного контексту виникнення та виконання арій da capo та каденцій до них; змалювання найсуттєвіших рис аналізованої епохи), аналітично-описовий (аналіз конкретних елементів імпровізації в аріях da capo, ключових положень теорії афектів та її зв'язку з бароковою імпровізацією). Наукова новизна. Проблематика статті пов'язана з практично не дослідженою на сьогодні цариною музичного мистецтва, що, втім, потребує ретельного аналізу та системного підходу. У статті наводяться й аналізуються результати новітніх досліджень у річищі вокальної імпровізації доби бароко. Висновки. Специфіка імпровізації у середовищі арії da capo є багатоаспектною, суперечливою та неоднозначною областю вокального мистецтва барокової доби, що не повинна обмежуватися лише рамками виконавства, оскільки заслуговує на пильну увагу музичних дослідників.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.