СПЕЦИФІКА ІМПРОВІЗАЦІЙНИХ РОЗДІЛІВ В ІТАЛІЙСЬКІЙ ОПЕРНІЙ АРІЇ DA CAPO ДОБИ БАРОКО
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244487Анотація
Мета роботи. У статті фокусується увага на особливостях імпровізаційних прийомів, застосовуваних у третіх частинах та в каденціях італійських оперних арій da capo епохи бароко. Досліджено й визначено характерні особливості вокального імпровізаційного простору в оперному мистецтві італійського бароко. Зокрема, виявлено специфіку барокової орнаментальної імпровізації у третіх частинах арій, уточнено її відмінності від імпровізації ренесансної; розкрито сутність теорії афектів як естетико-філософського контексту побутування вокального мистецтва у добу бароко; виявлено особливості існуючого зв'язку між теорією афектів та основними положеннями тогочасної риторики; розглянуто вплив барокової риторики на розташування каденцій у контексті драматургії музичної форми; проаналізовано історичні обставини, у середовищі яких сформувався й побутував зазначений жанр арії da capo. Методологія. Як дослідницький інструментарій у розвідці застосовуються наступні методи: компаративний (порівняння імпровізаційної стилістики ренесансної та барокової епох; венеціанської та неаполітанської оперних шкіл), історико-стильовий (окреслення історичного контексту виникнення та виконання арій da capo та каденцій до них; змалювання найсуттєвіших рис аналізованої епохи), аналітично-описовий (аналіз конкретних елементів імпровізації в аріях da capo, ключових положень теорії афектів та її зв'язку з бароковою імпровізацією). Наукова новизна. Проблематика статті пов'язана з практично не дослідженою на сьогодні цариною музичного мистецтва, що, втім, потребує ретельного аналізу та системного підходу. У статті наводяться й аналізуються результати новітніх досліджень у річищі вокальної імпровізації доби бароко. Висновки. Специфіка імпровізації у середовищі арії da capo є багатоаспектною, суперечливою та неоднозначною областю вокального мистецтва барокової доби, що не повинна обмежуватися лише рамками виконавства, оскільки заслуговує на пильну увагу музичних дослідників.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.