РЕЖИСЕРСЬКА КОНЦЕПЦІЯ ЯК ШЛЯХ ДО СТВОРЕННЯ ОБРАЗНОЇ СИСТЕМИ ВИСТАВИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244499Анотація
Мета роботи. Виявлення нових підходів в роботі режисера над літературними текстами в ході створення концепції майбутньої вистави. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, емпіричного, мистецтвознавчого, формально-аналітичного та системно-аналітичного методів при здійсненні аналізу теоретичних праць та встановленні ознак мистецьких явищ. Наукова новизна дослідження полягає у спробі використання терміну «концепція вистави» для позначення специфічного перехідного етапу від аналізу літературних текстів до пошуку параметрів задуму, який завершується створенням нової редакції п’єси шляхом її адаптації або актуалізації. Це умовна межа між дорепетиційним та репетиційним періодами, коли режисер переходить до перевірки концепції на практиці в ході репетиційних проб. Виявлення впливу постдраматичної естетики на сучасний театральний процес України в справі використання документальних текстів для створення образної системи вистави, окреслення характерних ознак постдраматичного театру в сучасних сценічних прочитаннях. Висновки. Робота режисера над задумом майбутньої вистави – процес унікальний, який постійно в зоні уваги дослідників сценічного мистецтва. Від початку ХХІ ст. можемо спостерігати поступову зміну класичної театральної парадигми, та вплив постдраматичної естетики на театральний процес в Україні. Лишились в минулому ті часи, коли драматургія вважалася безальтернативною основою майбутньої вистави, а театр був лише ілюстратором літератури. Сьогодні ж режисер – повноправний автор вистави, втілює на сцені своє, дуже суб'єктивне, розуміння драматургічних текстів, з огляду на їх відповідність проблемам сучасного життя. У статті зроблено спробу, виявити та окреслити нові тенденції в підході до створення концепції вистави на основі аналізу та творчого переосмислення літературних текстів, повернути цей термін до театрального лексикону для найбільш змістовної передачі специфіки процесу народження задуму і знаходження шляхів його втілення з колективом виконавців в умовах постдраматичного театру.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.