Коди культури у сучасній музичній творчості

Автор(и)

  • Олена Афоніна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2022.257494

Анотація

Мета статті полягає в узагальненні питань сучасної музичної творчості з акцентом на кодах культури. Методологія роботи ґрунтується на використанні наукових методів дослідження, серед яких домінують аналітика, спостереження, порівняльний аналіз у відповідності та інтерпретації при використанні літературного першоджерела; методи аналізу та синтезу при виокремленні кодів культури у літературному, музичному, музично-театральному втіленні. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше зроблено порівняльний аналіз кодів культури у мюзиклі режисера Андрія Білоуса, композитора Усеїна Бекірова «Шинель»; балеті Мориса Бежара,  композитора Х’юго Ле Бара «Шинель»; балеті Раду Поклітару, композитора Олександра Родіна «Вій». Висновки. Спираючись на теорію, історії наукових досліджень, коди культури представлені як відома інформація у літературних назвах першоджерел, їхнього автора, його стилістика, жанрах, засобах музичної виразності. Жанри мюзикл, балет самодостатні та запрограмовані на творче виробництво, передачу інформації та її збереження при різних інтерпретаціях. Мюзикл і балет «Шинель» мають спільне та відмінне у відношенні до авторського першоджерела. У мюзиклі А. Білоуса – У. Бекірова, балеті Мориса Бежара – Х’юго Ле Бара, балеті «Вій» Р. Поклітару – О. Родіна  збережено основні події авторської повісті, але  досить умовно. Музика творів має стилістичну плюральність, звернення до різних інтонаційно-ритмічних пластів, але при всіх змінах, з урахуванням жанрових особливостей вистав, коди культури залишилися пізнаваними.

Ключові слова: код культури, інтерпретація, музична творчість, музично-театральний жанр, мюзикл, балет.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-04

Номер

Розділ

Музичне мистецтво