Творча діяльність Ісаака Берковича в контексті розвитку української фортепіанної музики (до 120 – річчя від дня народження композитора)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262273Анотація
Метою статті є узагальнена характеристика творчої діяльності Ісаака Яковича Берковича, українського композитора і педагога та її впливу на розвиток фортепіанної педагогіки для дітей. Методологія дослідження заснована на інтердисциплінарному підході, що виражає інтеграцію культурологічних, мистецтвознавчих, спеціально-історичних тощо, принципів та методів; основними принципами, які визначають авторський підхід, є: 1. принцип об’єктивності (з його позицій факти із життя та творчої діяльності митця свідчать про його внесок у розвиток культури, музичного мистецтва і педагогіки); 2. принцип історичності дозволив відтворити реальну картину життя і творчості І. Берковича; 3. принцип всебічності і комплексності визначив урахування різноманітних факторів і причин, які дають змогу цілісно схарактеризувати внесок цього митця в історико-культурну музично-педагогічну спадщину української культури, розглянутого в діахронному історико-культурному аспекті. Провідну роль в викладі матеріалу відіграє діяльнісно-структурний метод, який дозволяє детально дослідити творчу особистість піаніста-композитора-педагога; метод культурно-історичного аналізу дав змогу ретроспективно висвітити значення творчості Ісаака Берковича у розвиткові української музично-педагогічної культури; методи біографістики, джерелознавства, хронологічний тощо, метод інтерв’ю, реалізовані в якості ретроспективного аналізу життя і творчості видатного діяча вітчизняної культури. Наукова новизна дослідження базується на первинному застосуванні різноманітних джерел (архівного характеру, засобами інтерв`ювання тощо), які мають суто авторський характер у контексті підсилення уваги до значення творчої діяльності Ісаака Берковича, українського композитора і педагога, в першу чергу, в зв`язку з відзначенням 120-річчя від народження митця і педагога. Висновки відображають внесок особистості І. Берковича в розвиток української музично-педагогічної культури, розглянутого як в ретроспективному аспекті, так і в світлі проективних можливостей щодо розвитку вітчизняної музичної культури (особливо, в музично-педагогічному сегменті) в сучасних умовах; підкреслюють новітній характер застосованих різновидових джерел, що дають змогу повноцінно висвітити творчий доробок митця та авторський досвід спілкування із його колегами та вихованцями.
Ключові слова: творча діяльність Ісаака Яковича Берковича, музика, музична культура, вікова педагогіка, історія музичної культури України
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.