Сучасні художні виставки як форма «entertainment»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266092Анотація
Мета роботи – розглянути сучасні художні виставки як форму «entertainment». Методологія дослідження полягає в залученні аналітичного методу – для вивчення теоретичного матеріалу про останні сучасні художні проєкти в галузі українського мистецького простору як форми «entertainment». Також використано герменевтичний метод для інтерпретації художніх виставок як форми «entertainment» через принцип перфомансності як ознаки метамодернізму. У дослідженні залучено матеріал з реальних художніх практик Krolikowski Art, В. Сидоренка, М. Онацька, О. Рибченко, А. Петрицького, А. Кулагіна, А. Логова. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше розглянуто сучасні художні виставки як форму «entertainment» крізь призму перфомансності як однієї з головних ознак метамодернізму в сучасному образотворчому мистецтві. Висновки. Сучасні художні виставки завдяки залученню принципу перфомансності, а також елементів «entertainment» відкривають для реципієнтів набагато більше можливостей сприйняття експозиції на емоційному рівні. На відміну від традиційного споглядання робіт художників, зараз сучасні художні проєкти використовують синтез: це і залучення видовищних тематичних інсталяцій, і відеоряд, який дає змогу занурити глядача в соціокультурний контекст відповідної історичної доби. Колірні пластичні рішення, які корелюють з природними стихіями: землею, водою, вогнем і повітрям (А. Логов); гротеск у поєднанні реальних образiв та вигаданих мотивiв, завдяки чому створюється цілісна картина світу, щоб передати взаємозв’язок усього живого на Землі (В. Адкозалова); авангардні експерименти з театральними костюмами А. Петрицького як елемент «entertainment», що знайшли своє втілення на Ukrainian Fashion Week 2022; метафоричний проєкт «Клітка» О. Рибченко як символ обмеження нашої внутрішньої і зовнішньої свободи; випуск першої NFT серії «Lexicon» на платформі Binance, саме спеціально на завершення виставки «Нульовий рік. Ідея світла» та до 26-ліття зі створення свого Персонажа Віктором Сидоренком; монохромні роботи Гамлета Зіньківського, які органічно поєднують графічні образи й словесно алегоричні вислови філософського підтексту; експерименти з елементами перфомансу, використання в художніх виставках тематики колективного несвідомого «Crimea Dreaming», звернення до наративів «Supernova», «High Hopes», «Truth is Out There 2» (Krolikowski Art) – ці аспекти свідчать про те, що сучасні художні виставки виступають формою «entertainment».
Ключові слова: художні виставки, «entertainment», образотворче мистецтво, Krolikowski Art, принцип перфомансності, метамодернізм.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.