Сучасні художні виставки як форма «entertainment»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266092Анотація
Мета роботи – розглянути сучасні художні виставки як форму «entertainment». Методологія дослідження полягає в залученні аналітичного методу – для вивчення теоретичного матеріалу про останні сучасні художні проєкти в галузі українського мистецького простору як форми «entertainment». Також використано герменевтичний метод для інтерпретації художніх виставок як форми «entertainment» через принцип перфомансності як ознаки метамодернізму. У дослідженні залучено матеріал з реальних художніх практик Krolikowski Art, В. Сидоренка, М. Онацька, О. Рибченко, А. Петрицького, А. Кулагіна, А. Логова. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше розглянуто сучасні художні виставки як форму «entertainment» крізь призму перфомансності як однієї з головних ознак метамодернізму в сучасному образотворчому мистецтві. Висновки. Сучасні художні виставки завдяки залученню принципу перфомансності, а також елементів «entertainment» відкривають для реципієнтів набагато більше можливостей сприйняття експозиції на емоційному рівні. На відміну від традиційного споглядання робіт художників, зараз сучасні художні проєкти використовують синтез: це і залучення видовищних тематичних інсталяцій, і відеоряд, який дає змогу занурити глядача в соціокультурний контекст відповідної історичної доби. Колірні пластичні рішення, які корелюють з природними стихіями: землею, водою, вогнем і повітрям (А. Логов); гротеск у поєднанні реальних образiв та вигаданих мотивiв, завдяки чому створюється цілісна картина світу, щоб передати взаємозв’язок усього живого на Землі (В. Адкозалова); авангардні експерименти з театральними костюмами А. Петрицького як елемент «entertainment», що знайшли своє втілення на Ukrainian Fashion Week 2022; метафоричний проєкт «Клітка» О. Рибченко як символ обмеження нашої внутрішньої і зовнішньої свободи; випуск першої NFT серії «Lexicon» на платформі Binance, саме спеціально на завершення виставки «Нульовий рік. Ідея світла» та до 26-ліття зі створення свого Персонажа Віктором Сидоренком; монохромні роботи Гамлета Зіньківського, які органічно поєднують графічні образи й словесно алегоричні вислови філософського підтексту; експерименти з елементами перфомансу, використання в художніх виставках тематики колективного несвідомого «Crimea Dreaming», звернення до наративів «Supernova», «High Hopes», «Truth is Out There 2» (Krolikowski Art) – ці аспекти свідчать про те, що сучасні художні виставки виступають формою «entertainment».
Ключові слова: художні виставки, «entertainment», образотворче мистецтво, Krolikowski Art, принцип перфомансності, метамодернізм.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.